Gjest strandhai Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Jeg er i det desperate hjørnet i dag. Er helt blank på hva jeg skal ta med av ting herfra til familie og venner i USA. Bodde der ett år, så de har jo fått endel ting fra Norge. Kanskje no litt utradisjonellt? Jeg har ikke peiling. Har ikke så altfor mye penger heller. Non tips?? 0 Siter
Gullfisk i havet Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Melkesjokolade og seigmen. Brunost og hvitost. Osten der er så rar! Melkesjokolade! 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Alltid når vi drar til slekta i utlandet, så tar vi med Stratos, Nero, Gullsalami, Brunost og røket laks. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Alltid når vi drar til slekta i utlandet, så tar vi med Stratos, Nero, Gullsalami, Brunost og røket laks. Matvarer til USA??? Tro'kke det nei... 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Matvarer til USA??? Tro'kke det nei... Neiveldasjøh. Vi har hatt med sånt til Tyskland, vi da. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Neiveldasjøh. Vi har hatt med sånt til Tyskland, vi da. De er megastrenge i USA... Jeg reiste dit i '82 med foreldrene mine, og ble stoppet i tollen en halv evighet, bare fordi faren min hadde en matpakke i håndbagasjen (ja, han er kresen, var redd han ikke skulle like flymaten). Og med pølse, egg osv. på skiva ble det masse styr, for sånt er ikke lov... Tror ikke meieriprodukter heller er tillatt. I disse tider, der amerikanerne har blitt strengere enn noensinne hadde jeg ikke gamblet på å ta med meg noe som helst av matvarer... 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Alltid når vi drar til slekta i utlandet, så tar vi med Stratos, Nero, Gullsalami, Brunost og røket laks. Nero?? 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 De er megastrenge i USA... Jeg reiste dit i '82 med foreldrene mine, og ble stoppet i tollen en halv evighet, bare fordi faren min hadde en matpakke i håndbagasjen (ja, han er kresen, var redd han ikke skulle like flymaten). Og med pølse, egg osv. på skiva ble det masse styr, for sånt er ikke lov... Tror ikke meieriprodukter heller er tillatt. I disse tider, der amerikanerne har blitt strengere enn noensinne hadde jeg ikke gamblet på å ta med meg noe som helst av matvarer... Les det du skriver da. I '82!! Det er jo mildt sagt en stund siden. Da jeg bodde der i fjor, fikk jeg besøk av slektninger et par ganger. Og de hadde med seg mat, uten at de fikk problemer. Men du har rett i at de har blitt strengere på det. Jeg hadde uansett ikke tenkt å stappe koffertene fulle av matvarer, tenkte på litt andre ting oxo... 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Les det du skriver da. I '82!! Det er jo mildt sagt en stund siden. Da jeg bodde der i fjor, fikk jeg besøk av slektninger et par ganger. Og de hadde med seg mat, uten at de fikk problemer. Men du har rett i at de har blitt strengere på det. Jeg hadde uansett ikke tenkt å stappe koffertene fulle av matvarer, tenkte på litt andre ting oxo... -82 er ikke så lenge siden, bare så du vet det ;o) 0 Siter
Gemini Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Les det du skriver da. I '82!! Det er jo mildt sagt en stund siden. Da jeg bodde der i fjor, fikk jeg besøk av slektninger et par ganger. Og de hadde med seg mat, uten at de fikk problemer. Men du har rett i at de har blitt strengere på det. Jeg hadde uansett ikke tenkt å stappe koffertene fulle av matvarer, tenkte på litt andre ting oxo... At det har gått fint for noen betyr jo ikke at det er lov, bare at de som tok det med hadde flaks. Så lenge de ikke tar stikkprøver av håndbagasje eller øvrig bagasje, så får man jo med seg det meste. Vet ikke hvorfor vi ble stoppa heller, foreldre med barn (jeg var altså barn den gangen!) er vel ikke de mest mistenkelige, men de tar nå engang stikkprøver av og til. Ikke vet jeg om vi fikk noen bot den gangen, jeg tror ikke det, tror det ble med en streng beskjed om å ikke prøve å ta med slikt en annen gang. Føltes som vi sto der i tollen en evighet også... 0 Siter
Gjest Min erfaring Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 At det har gått fint for noen betyr jo ikke at det er lov, bare at de som tok det med hadde flaks. Så lenge de ikke tar stikkprøver av håndbagasje eller øvrig bagasje, så får man jo med seg det meste. Vet ikke hvorfor vi ble stoppa heller, foreldre med barn (jeg var altså barn den gangen!) er vel ikke de mest mistenkelige, men de tar nå engang stikkprøver av og til. Ikke vet jeg om vi fikk noen bot den gangen, jeg tror ikke det, tror det ble med en streng beskjed om å ikke prøve å ta med slikt en annen gang. Føltes som vi sto der i tollen en evighet også... Jeg tror da ikke at det er ulovlig å ta med brunost og sjokolade. Det gjør onkelen min hver gang. Det er best å pakke matvarer i bagasjen som skal sjekkes inn, da en brunost kan se "farlig" ut for tollerne. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Jeg tror da ikke at det er ulovlig å ta med brunost og sjokolade. Det gjør onkelen min hver gang. Det er best å pakke matvarer i bagasjen som skal sjekkes inn, da en brunost kan se "farlig" ut for tollerne. Jeg skal ikke banne på at sjokolade og brunost er forbudt, men ville vært forsiktig, eller undersøkt først. Med tanke på amerikanske myndigheters særdeles restriktive politikk etter "9.11", så vil jeg nok vært forsiktig ja... Men kjøtt, planter osv. er jeg 100% sikker på at er forbudt. Det kan være nok med en skive med skinke og tomat på for at tollerne skal "tilte"... 0 Siter
Gjest Nikkløs Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Ta med bilder fra der du bor og noen flotte naturbilder fra resten av landet(postkort) eller du kan kjøpe en naturbok som har bilder av fjell, fjord,skog, elg og hav.Bilder av de "eksotiske dyra" vi har her i Norge. 0 Siter
Bugge1365380662 Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Brunost og hvitost. Osten der er så rar! Melkesjokolade! En gavebok fra Norge eller stedet du er fra,og på engelsk da selvfølgelig. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 -82 er ikke så lenge siden, bare så du vet det ;o) Neida, bare like lenge som jeg har levd... 0 Siter
Gjest epletre Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Jeg skal ikke banne på at sjokolade og brunost er forbudt, men ville vært forsiktig, eller undersøkt først. Med tanke på amerikanske myndigheters særdeles restriktive politikk etter "9.11", så vil jeg nok vært forsiktig ja... Men kjøtt, planter osv. er jeg 100% sikker på at er forbudt. Det kan være nok med en skive med skinke og tomat på for at tollerne skal "tilte"... Har smugla inn en brunost en gang, men det kan du jo faa tak i her borte ogsaa.. Men ei venninne av meg ble fratatt alle suppeposene sine da hun kom i Desember. 0 Siter
Gjest epletre Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Seigmenn, sjokolade, fiskeboller, sjysaus, tomatsuppe, norvegiaost og grandi hadde jeg satt pris paa aa faatt:0) 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Seigmenn, sjokolade, fiskeboller, sjysaus, tomatsuppe, norvegiaost og grandi hadde jeg satt pris paa aa faatt:0) Møt meg i Seattle så ordner vi det!:-) 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Les det du skriver da. I '82!! Det er jo mildt sagt en stund siden. Da jeg bodde der i fjor, fikk jeg besøk av slektninger et par ganger. Og de hadde med seg mat, uten at de fikk problemer. Men du har rett i at de har blitt strengere på det. Jeg hadde uansett ikke tenkt å stappe koffertene fulle av matvarer, tenkte på litt andre ting oxo... Jeg hadde med meg flere brett øl og flere pappviner og masse røyk fra Sverige her om dagen jeg? Det gikk helt fint det! Så da er det vel lov også da... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.