Gå til innhold

Blir alene- hvor strengt er det for å få økon.støtte ?

Anbefalte innlegg

Gjest Pause-eller slutt...!?
Skrevet

Vi velger å bo fra hverandre, ihvertfall for en periode. Vi har tvillinger sammen på 14 mnd. Han kommer jo til å være litt her allikevel, for å være sammen med barna...

men hvor strengt er dettte, mtp å få overgangsstønad osv. ?

Skrevet

Jeg har _hørt_ at de ikke ser så strengt på det så lenge barna er såpass små.

Og at hovedsaken er at den enslige forsørgeren har hovedansvaret (60% eller mer(?)).

Skrevet

forrige gang vi var separert, var det for å se om vi kunne få reparert forholdet. Jeg sa derfor fra til TK at vi er litt sammen på familierådgivning osv., samt at han er her for å se sønnen sin. Det var helt ok fikk jeg beskjed om så lenge vi ikke bodde sammen.

Så så lenge det er et reelt brudd, uansett om dere treffes for barnas skyld eller egen skyld har du krav på stønader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...