Gå til innhold

Spesialpedagogikk

Anbefalte innlegg

Gjest videreutdanning000
Skrevet

Noen her som tar eller nylig har tatt 1. og 2.avd med spes.ped i Bergen. Hadde vært glad for kommentarer om studiet. Har det vært ok? Er det noen som har planer om 1.avd til høsten kanskje?

Skrevet

jeg har store planer, men prøver å få det til på deltid, har ikke lyst til å si opp jobben, og permisjon får jeg ikke.

Gjest videreutdanning000
Skrevet

jeg har store planer, men prøver å få det til på deltid, har ikke lyst til å si opp jobben, og permisjon får jeg ikke.

Studiene foregårstort sett på kveldstid en kveld i uka,og en"halvårsenhet" går over et helt år,så de fleste tar det sikkert på deltid mens de fortsatt er i jobb.Kanskje med midlertidig litt redusert stilling.

Skrevet

Studiene foregårstort sett på kveldstid en kveld i uka,og en"halvårsenhet" går over et helt år,så de fleste tar det sikkert på deltid mens de fortsatt er i jobb.Kanskje med midlertidig litt redusert stilling.

jeg har nå ringt litt rundt omkring, kommer ikke inn, og de har ikke spes.ped i bergen. det sier de i hvertfall på universitetet og høgskolen.

hvor skal du gå?

Gjest videreutdanning000
Skrevet

jeg har nå ringt litt rundt omkring, kommer ikke inn, og de har ikke spes.ped i bergen. det sier de i hvertfall på universitetet og høgskolen.

hvor skal du gå?

Jeg skjønner ikke helt hvem du har snakket med,for de har 1.avd spes.ped(30stp) og 2.avd(60 stp) på høyskolen på Landås.Frist i midten av mai. Ellers kan du ta en bachelorgrad med fordypning i spes.ped på Norsk lærerakademi.Søknadsfrist 15. april.Ta et søk så finner du alt dette på nettet. www.nla.no. Og under høyskolen(husker ikke helt den)På lærerhøyskolen går det som en "halvårsenhet" over et helt år,fortrinnsvis 1 kveld i uka. Ja, du får sjekke det ut. Lykke til.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvem du har snakket med,for de har 1.avd spes.ped(30stp) og 2.avd(60 stp) på høyskolen på Landås.Frist i midten av mai. Ellers kan du ta en bachelorgrad med fordypning i spes.ped på Norsk lærerakademi.Søknadsfrist 15. april.Ta et søk så finner du alt dette på nettet. www.nla.no. Og under høyskolen(husker ikke helt den)På lærerhøyskolen går det som en "halvårsenhet" over et helt år,fortrinnsvis 1 kveld i uka. Ja, du får sjekke det ut. Lykke til.

kommer til å søke vanlig pedagogikk på nla. mente det ikke ville passe å ta bachelorgrad og samtidig være i full jobb.

har kikket i søkerhåndboken og der var det ikke noe som passet for meg. spes.ped finnes ikke hverken på universitetet eller høgskolen.

landås, ligger ikke det over nordhordalandsbroen?

Skrevet

kommer til å søke vanlig pedagogikk på nla. mente det ikke ville passe å ta bachelorgrad og samtidig være i full jobb.

har kikket i søkerhåndboken og der var det ikke noe som passet for meg. spes.ped finnes ikke hverken på universitetet eller høgskolen.

http://www.hib.no/studier/evu/visFag.asp?id=529

Skrevet

http://www.vh.nla.no/studiehandbok/studieplaner/pedagogikk/bachelor/p205.shtml

PS: Spesialpedagogikk bygger normalt på lærer-utdanning eller førskolelærer. Det er vel flere veier "som fører til Rom", men jeg tror det er det vanligste.

I alle tilfelle ser det da ut til at det er fullt mulig å ta spes.ped. i Bergen, men jeg leste ikke så nøye hvorvidt det var mulig å ta det på deltid.

Skrevet

http://www.vh.nla.no/studiehandbok/studieplaner/pedagogikk/bachelor/p205.shtml

PS: Spesialpedagogikk bygger normalt på lærer-utdanning eller førskolelærer. Det er vel flere veier "som fører til Rom", men jeg tror det er det vanligste.

I alle tilfelle ser det da ut til at det er fullt mulig å ta spes.ped. i Bergen, men jeg leste ikke så nøye hvorvidt det var mulig å ta det på deltid.

jeg orker ikke bachelorgrad, for det tar jo tre år.

og da ser det mørkt ut for spes.peden min. velger da heller pedagogikk årsstudium på nla, psykologi eller sosiologi grunnfag på universitetet.

Gjest videreutdanning000
Skrevet

Hei! Spes.ped finnes under videreutdanning,dvs. du må være utdannet lærer eller førskolelærer.Under Høyskolen i Bergen. Og Landås ligger litt forbi Haukeland Sykehus.Uansett,lykke til med valget du tar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...