Gå til innhold

Skal jeg slette denne mailen?

Anbefalte innlegg

Gjest jente21år
Skrevet

Jeg har fått en mail hvor avsenderen er: [email protected] og mailens emne er "Symantec AVF detected that you sent a message with a prohibited attachment name".

Jeg har ikke åpna denne mailen enda, bør jeg gjøre det eller bare slette den? tror ikke jeg har sendt noe ulovlig... og har ikke symantec på datan heller...

Gjest slett mailen
Skrevet

Slett mailen. Jeg får mye rart i inboksen min fortiden. Hvis jeg får en mail fra en jeg ikke kjenner til så sletter jeg mailen uåpnet.

Skrevet

Hei,

Det betyr, med stor sannsynlighet, at en person som har deg i adresseboken sin, også har virus. Denne datamaskinen har så sendt en virus til noen med epost adresse [email protected], men har brukt din adresse som falsk avsender. Derfor er det du som får klagen fra epost-serveren til [email protected].

Slett den, og glem det. Det betyr ingenting.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du skal slette *alle* mailer du ikke er helt trygg på. Hvis det virkelig var noe viktig i mailen vil vedkommende kontakte deg på annet vis om du ikke svarer. Kjør antivirusprogram, så har du ditt på det rene.

Skrevet

Hei!

Jeg er helt enig med "citoyen" og "Slett mailen". Slett alltid mail med "rare" engelske subject, eller med vedlegg du ikke vet hva er. Alle de siste virus-verstigene har satt falsk avsender-adresse på også, så vær kritisk uansett hvem mailen er fra.

Før var det slik at du måtte åpne/kjøre vedlegget som kom med mailen for å få viruset, men nå kan dette programmeres inn i selve mailen på flere måter. Et godt tips er derfor at du slår av forhåndsvisningen i mail-programmet ditt (hvis du har det på), hvis ikke åpner du faktisk mailen med det samme den kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...