Gå til innhold

Sykepenger og trygdekontor 2 (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke bare for å ta henne! Hun ga meg den overhøvlinga i telefonen for det hun mente var rett, uten å vite hva hun snakket om. Hadde ærlig talt mest lyst til å ta livet av meg etterpå, for jeg så for meg både det ene og det andre. Hun framstilte meg som den svindleren! Fikk helt panikk og var helt utrøstelig!!!

Og akkurat dette synes jeg du skal klage over! Ikke at hun snakket med samboeren din.

Skrevet

Det er greit nok det. Men kommer ikke så veldig langt medkun 6000 pr måned, når jeg hele tiden har hatt ca 13000.

Tør ikke å bruke sykepengene jeg har fått, i frykt for å måtte betale tilbake og jeg kjenner at det er helt pyton!

Når man begynner å bli voksen, så har man behov for litt mer penger. Har både husleie og en del regninger. Både mobil, hustlf, internett, og en del andre regninger. Så skal man ha mat og leve og da. Ikke bare lett....

Satser på at det ordner seg nå! Hvis ikke, skal jeg lage storliv på trygdekontoret!!!

Jeg er snart 25 og har barn .. kjenner til det med penger.

Selv har jeg attføring (mistesats) + stipend (dette året også reisestipend). Tilsammen ca 12 000 i mnd. Og det er jo litt mer enn 6000.

Men engangsstønaden kommer i tillegg, det er 32 000. I tillegg får du et barnetillegg i fødselsstipendet, slik at det blir rundt 92 000 kr året dersom ikke samboer tjener over .. 19 000 brutto (?).

Da blir det en "årslønn" på rundt 110 000

Ikke så fryktelig ille, iallefall.

Men det kan ikke være annet enn feil, dersom de stopper sykepengene dine. Vi har flere studenter med deltidsjobb her jeg går som har fått sykepenger, jeg har spurt litt rundt.

Så dersom de fatter et slikt vedtak, så SEND KLAGE!

Gjest nervene i høyspent
Skrevet

Jeg er snart 25 og har barn .. kjenner til det med penger.

Selv har jeg attføring (mistesats) + stipend (dette året også reisestipend). Tilsammen ca 12 000 i mnd. Og det er jo litt mer enn 6000.

Men engangsstønaden kommer i tillegg, det er 32 000. I tillegg får du et barnetillegg i fødselsstipendet, slik at det blir rundt 92 000 kr året dersom ikke samboer tjener over .. 19 000 brutto (?).

Da blir det en "årslønn" på rundt 110 000

Ikke så fryktelig ille, iallefall.

Men det kan ikke være annet enn feil, dersom de stopper sykepengene dine. Vi har flere studenter med deltidsjobb her jeg går som har fått sykepenger, jeg har spurt litt rundt.

Så dersom de fatter et slikt vedtak, så SEND KLAGE!

Tror ikke at de blir å fatte et slikt vedtak egentlig. Har sjekket med noen andre trygdekontor, og fått vite at jeg har krav på sykepenger. Har tatt kontakt med mitt trygdekontor igjen og fått snakke med en annen dame, og hun virket veldig hyggelig, og skulle sjekke opp dette. Skulle ringe meg på mandag og fortelle. Så nå håper jeg at det blir en ordning på dette, for det er ikke morsomt å bli framstilt som den verste svindleren! For det er faktisk inntil 3 års fengsel for trygdesvindel. Så i begynnelsen for meg at jeg skulle bli sittende inne....

Skrevet

Tror ikke at de blir å fatte et slikt vedtak egentlig. Har sjekket med noen andre trygdekontor, og fått vite at jeg har krav på sykepenger. Har tatt kontakt med mitt trygdekontor igjen og fått snakke med en annen dame, og hun virket veldig hyggelig, og skulle sjekke opp dette. Skulle ringe meg på mandag og fortelle. Så nå håper jeg at det blir en ordning på dette, for det er ikke morsomt å bli framstilt som den verste svindleren! For det er faktisk inntil 3 års fengsel for trygdesvindel. Så i begynnelsen for meg at jeg skulle bli sittende inne....

Da skulle du nok ha holdt på en god stund først før de hadde vurdert fengels-straff :-)

Nei, jeg vet de tar feil, det går sikkert bra med deg på mandag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...