Gå til innhold

hospiteringsplass

Anbefalte innlegg

Gjest arbeidsjernet
Skrevet

Er det noen som har erfaring med hospiteringplass i arbeidslivet,som en del av et attføringsopplegg?

Er dette en kurant måte å komme seg i jobb på eller bortkastet energi?

Skrevet

Jeg har hatt hospiteringsplass da jeg gikk på attføring. Men det var ikke mulig å få ansettelse der. Tror ofte bedrifter bruker det som gratis arbeidskraft og ikke ansetter folk etterpå, dessverre.

Så jeg jobbet der frivillig i flere år etterpå uten noe betaling.

Gjest arbeidsjernet
Skrevet

Jeg har hatt hospiteringsplass da jeg gikk på attføring. Men det var ikke mulig å få ansettelse der. Tror ofte bedrifter bruker det som gratis arbeidskraft og ikke ansetter folk etterpå, dessverre.

Så jeg jobbet der frivillig i flere år etterpå uten noe betaling.

Hmmm..

høres ikke lovende ut.

Tør jeg spørre om du fikk denne hospiteringsplassen tilbudt av Aetat,eller ordnet du det selv?I tilfelle det siste ,hvordan gikk du frem.

Maser bare om en siste ting:Fikk du noe signal fra arbeidsgiver om det ville være vanskelig\enkelt å få fast ansettelse etterhvert da du startet å hospitere?

Som du kanskje har gjettet har Aetat nå funnet ut at hospitering vil være tingen for meg:-)

Selv mener jeg å ha hørt negativ omtale av denne ordningen,arbeidsgivere skor seg på langtidsledige osv..

Har derimot hørt bedre ting om lønnstilskuddsordning.

Har nettopp vært i møte med representant ,dette ble jeg imidlertid ikke særlig klokere av,uvisst om det er jeg eller Aetat som er tungnemme:-)

Vel,får vel bare ta det som det kommer.

Skrevet

Hmmm..

høres ikke lovende ut.

Tør jeg spørre om du fikk denne hospiteringsplassen tilbudt av Aetat,eller ordnet du det selv?I tilfelle det siste ,hvordan gikk du frem.

Maser bare om en siste ting:Fikk du noe signal fra arbeidsgiver om det ville være vanskelig\enkelt å få fast ansettelse etterhvert da du startet å hospitere?

Som du kanskje har gjettet har Aetat nå funnet ut at hospitering vil være tingen for meg:-)

Selv mener jeg å ha hørt negativ omtale av denne ordningen,arbeidsgivere skor seg på langtidsledige osv..

Har derimot hørt bedre ting om lønnstilskuddsordning.

Har nettopp vært i møte med representant ,dette ble jeg imidlertid ikke særlig klokere av,uvisst om det er jeg eller Aetat som er tungnemme:-)

Vel,får vel bare ta det som det kommer.

Jeg fant jobben sjøl, men aetat hadde plassert folk der før og var fullt klar over at det ikke var mulig å få jobb der. Arbeidsgiver var Oslo Kommune. Jeg var også klar over at jeg ikke kom til å få ansettelse men jeg trengte penger, attføring, og måtte ha jobb og jobben var interessant. Jeg opplevde det ikke negativt etterpå at jeg hadde hatt hospiteringsplass. Synes faktisk jeg har hatt større problemer med det at jeg har jobbet med lønnstilskudd, det var verre å få jobb etterpå og de var heller ikke instillt på å gi meg jobb den dagen de måtte betale lønninga mi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...