Gå til innhold

Kjipe jobber..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hva går det egentlig an å spørre venner om hjelp til?

Jeg vet at en egentlig ikke skal spørre om flyttehjelp engang..(har jeg lest og brutt..;) det strider vist mot enhver kotyme)

Men, det er skikkelig krise, jeg MÅ få bært ut fra en bod og kjørt ting på grønmo.(gammel historie, han jeg tok over leil fra har ikke ryddet..Brann og rotte farlig. Den ansvarlige er på et annet kontinent:-I)

Om jeg kjøper inn masse pizza og øller, er det fortsatt for frekt å spørre sine venner om å hjelpe til med sånn en møkka jobb? (det er ikke bare tunge ting der nede, det finnes også EKLE ting...)

kjæresten min har lagt seg sykmeldt(! akkurat nå, typisk!) så han er det ikke noe hjelp i..

Hadde du reagert på en sånn forespørsel? Kan jeg spørre folk om det her, eller bryter det med alle reglene for normal folkeskikk?

Gjest går fint an
Skrevet

Hei, jeg synes absolutt det går an å be om slik hjelp, særlig hvis du sier at det blir pizza og øl etterpå.

Skrevet

I våres gjeng stiller ALLE opp på sånne ting... ihvertfall så lenge det er lovet gratis party etterpå:)

HAr aldri tenkt på at det ikke går and å spørre venner om slike ting... sosialt er det også... da spes om man pilser menst man holder på:)

laguna1365380434
Skrevet

Hei, jeg synes absolutt det går an å be om slik hjelp, særlig hvis du sier at det blir pizza og øl etterpå.

Flott! Takk for svar, da spør jeg dem da.. Det er sv. vesentlig at det blir gjort, og jeg får rett og slett ikke til alene..

:-)

Skrevet

Synes ikke det er frekt å be om flyttehjelp, jeg! Spesielt ikke med pizza og øl (eller vin for min del :-) som lokkemat. Min filosofi er at dersom man får hjelp av noen, er man senere forpliktet til å yte samme hjelpen - så dersom en av dine venner senere ber deg om å stille opp, gjør du selvfølgelig det.

laguna1365380434
Skrevet

I våres gjeng stiller ALLE opp på sånne ting... ihvertfall så lenge det er lovet gratis party etterpå:)

HAr aldri tenkt på at det ikke går and å spørre venner om slike ting... sosialt er det også... da spes om man pilser menst man holder på:)

Da spør jeg.. Jeg var litt skeptisk her, for som sagt, det er en drittjobb, men den er helt umulig for meg å ta alene..

Takk for svar:-)

Gjest mor i juni
Skrevet

Selvsagt er ikke det frekt. Neste gang er det vennene dine som trenger hjelp av deg.

Og øl og pizza burde da friste? :-)

laguna1365380434
Skrevet

Synes ikke det er frekt å be om flyttehjelp, jeg! Spesielt ikke med pizza og øl (eller vin for min del :-) som lokkemat. Min filosofi er at dersom man får hjelp av noen, er man senere forpliktet til å yte samme hjelpen - så dersom en av dine venner senere ber deg om å stille opp, gjør du selvfølgelig det.

Selvsagt! Jeg har flyttet for folk tidligere og jeg, det er ikke noe problem.

Men dette er altså en skikkelig uggen jobb, så jeg lurte litt på om det faktisk gikk an å invovere andre i den..

Men nå tør jeg.

Takk for svar!

Skrevet

Da spør jeg.. Jeg var litt skeptisk her, for som sagt, det er en drittjobb, men den er helt umulig for meg å ta alene..

Takk for svar:-)

Har hatt masse moro med Drittjobber i gjengen vår!!!

laguna1365380434
Skrevet

Selvsagt er ikke det frekt. Neste gang er det vennene dine som trenger hjelp av deg.

Og øl og pizza burde da friste? :-)

Takk for svar!

Øl og pizza er en selvfølge, om folk hjelper meg ut av den her..:)

Veldig hyggelig med entydige tilbakemeldinger her, da tør jeg å spørre, selvom det da er snakk om en skikkelig møkka jobb..

laguna1365380434
Skrevet

Har hatt masse moro med Drittjobber i gjengen vår!!!

Så bra.. Jeg vet ikke om denne noen gang kommer til å betegnes som festelig, men det kan jo bli morsomt etterpå..

Tenkte jeg kunne kjøpe inn et par kasser med pils som folk kan forsyne seg av etter på(og underveis) samt altså, pizzaer. Det er vel bære mat?

laguna1365380434
Skrevet

Hei

Bor du i Oslo?

Jepp, jeg bor i Oslo..

Hvor bor du?

Skrevet

Jepp, jeg bor i Oslo..

Hvor bor du?

Bor ikke i Oslo, men har 8 timer til rådighet (sitter på Hotel Opera nå).

Jeg kan hjelpe deg, mot at du spanderer et glass vin i kveld :)

Skrevet

Så bra.. Jeg vet ikke om denne noen gang kommer til å betegnes som festelig, men det kan jo bli morsomt etterpå..

Tenkte jeg kunne kjøpe inn et par kasser med pils som folk kan forsyne seg av etter på(og underveis) samt altså, pizzaer. Det er vel bære mat?

Pizza er bæremat:) pils er jobbedrikke:)

Har tømt alt i fra utedoer til værre ting.... Og det har uten tvil blitt like morosomt, selv om man blir sliten.... ha med hagla om det er rotter der:)

Kizza1365380506
Skrevet

Hadde synes det var kjempekult. Tenk å få gratis pizza og øller bare for å hjelpe til med noe jeg hadde gjort uansett.

Hvor bor du???

laguna1365380434
Skrevet

Bor ikke i Oslo, men har 8 timer til rådighet (sitter på Hotel Opera nå).

Jeg kan hjelpe deg, mot at du spanderer et glass vin i kveld :)

Wow, det var jo et super generøst tilbud!

Men, altså, uansett hvor fristende, må jeg desverre takke nei, da jeg skal på jobb om en time, og jobbe til syv..

Hele prosjektet hadde jeg tenkt å stable avgårde på mandag eller tirsdag alt ettersom hva som da evt passer folk..

Men det var supersnilt tilbudt! Meld fra neste gang du er i traktene, så river jeg i vin uansett flytting eller ei!

laguna1365380434
Skrevet

Hadde synes det var kjempekult. Tenk å få gratis pizza og øller bare for å hjelpe til med noe jeg hadde gjort uansett.

Hvor bor du???

Så bra at dere hadde tatt det på den måten! Jeg har kvidd meg for å spørre om det..

Forøvrig bor jeg i Oslo, på Grunerløkka

Skrevet

Wow, det var jo et super generøst tilbud!

Men, altså, uansett hvor fristende, må jeg desverre takke nei, da jeg skal på jobb om en time, og jobbe til syv..

Hele prosjektet hadde jeg tenkt å stable avgårde på mandag eller tirsdag alt ettersom hva som da evt passer folk..

Men det var supersnilt tilbudt! Meld fra neste gang du er i traktene, så river jeg i vin uansett flytting eller ei!

Vel, jeg har retur mandag og blir i Oslo til fredag.

Hvor gamle er dere?

Jeg er med jeg. Alltid kjekt å møte nye mennesker, og dette er jo en spesiell måte å møte dem på :) Hvis du vil ha hjelp av ei arbeidsom dame da?

Der blir en dame til, men jeg tviler på at hun gidder å jobbe med slikt. Men med ut etterpå blir hun :) Hun er flink til å underholde.

Hva sier du?

laguna1365380434
Skrevet

Vel, jeg har retur mandag og blir i Oslo til fredag.

Hvor gamle er dere?

Jeg er med jeg. Alltid kjekt å møte nye mennesker, og dette er jo en spesiell måte å møte dem på :) Hvis du vil ha hjelp av ei arbeidsom dame da?

Der blir en dame til, men jeg tviler på at hun gidder å jobbe med slikt. Men med ut etterpå blir hun :) Hun er flink til å underholde.

Hva sier du?

Det er jo kjempe!:-)

Vi er sånn 25-30 pluss og minus, hele gjengen!

Vanvittig raust av deg!

Dessuten morsomt å møtes..:)

Takk&takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...