Gå til innhold

Israelske granater sprer sprer nærmere 5.000 stålpiler mot sivile

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til de som mener at Israel ikke dreper sivile:

"- Han ble drept momentant, kroppen ble revet i stykker innvendig, forteller dr. Samir Abu Zarour ved akuttmottaket på Rafidiyya-sykehuset i Nablus.

Pilene i den døde kom fra såkalt flechette-granater, avfyrt fra en israelsk stridsvogn flere kilometer unna.

Rett før granatene treffer bakken eksploderer de og sprer nærmere 5.000 stålpiler over et nærmere 30.000 kvadratmeter stort område.

- Disse pilene har samme effekt som når palestinske aktivister pakker nagler og skruer i sine bomber. De slynges ut og kvester alle i sin nærhet, forklarer Zarour."

Kilde: http://aftenbladet.no/nyheter/utenriks/article.jhtml?articleID=195219

Igjen er dobbelmoralen i å fordømme selvmordsbomberene avslørt. Israel er langt verre.

Med vennlig hilsen

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

16

• Sør

12

• favn

6

• Kizza1365380506

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ironica
Skrevet

Phø, dette er bare palestinsk propaganda. ;-D

De har nok gjort det selv!

Skrevet

Jepp. Slik som "selvmordsaktivisten" som skjøt seg selv med 5 kuler i hodet! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

IDF kunne skutt mange slike granater før de hadde hentet igjen Arafats høyeksplosive politikere. Hvorfor skulle araberne ha enerett på å denne type kardeskvåpen?

De kan jo bare legge ned våpenene og overgi seg, så er denne tragedien over på et blunk.

Skrevet

Jepp. Slik som "selvmordsaktivisten" som skjøt seg selv med 5 kuler i hodet! ;-)

Med vennlig hilsen

Jøder er jo så gjerrige, sies det, så de ville neppe spandert fem kuler der én er nok.

Dessuten, hvorfor skyte en som har til hensikt å ta livet av seg selv. Jeg synes Israel skulle bruke litt av statsbudsjettet til å finansiere egne testområder der araberne kan prøve selvmordsbombene sine, slik at de er sikre på at de virker.

De har jo en del dårlige erfaringer i så måte.

Skrevet

IDF kunne skutt mange slike granater før de hadde hentet igjen Arafats høyeksplosive politikere. Hvorfor skulle araberne ha enerett på å denne type kardeskvåpen?

De kan jo bare legge ned våpenene og overgi seg, så er denne tragedien over på et blunk.

Du påstår jo at Israel er en sivilisert og demokratisk stat. Siviliserte og demokratiske stater bedriver ikke slikt.

At Hamas gjør det er selvsagt ingen unnskyldning for noe som helst. Hamas er en terroristorganisasjon, og her ser vi jo klart at Israel ikke er noe bedre.

Og før du påstår at "Israel gjør det fordi Hamas gjør det", så kan Hamas påstå at de gjør det fordi Israel gjør det.

Kizza1365380506
Skrevet

Ja, enig. Og selvmordsbomber har vel ikke så stort treffområde heller.

Mvh

Kizza1365380506
Skrevet

Det er vel ikke mer palestinsk propaganda enn den Israel sender. De kan jo godt sette inn en selvmordsbomber for å holde krigen ved like.

Mvh

Skrevet

Du påstår jo at Israel er en sivilisert og demokratisk stat. Siviliserte og demokratiske stater bedriver ikke slikt.

At Hamas gjør det er selvsagt ingen unnskyldning for noe som helst. Hamas er en terroristorganisasjon, og her ser vi jo klart at Israel ikke er noe bedre.

Og før du påstår at "Israel gjør det fordi Hamas gjør det", så kan Hamas påstå at de gjør det fordi Israel gjør det.

Skal demokratiet overleve, så må det møte sine fiender med samme midler. Tror du at vi kunne sittet her idag hvis ikke de allierte hadde tatt i bruk de samme metodene som Hitler og Göring?

Du - som ikkekristen - kan da umulig ha noen tro på Jesu lære om å vende det annet kinn til. Terrorister forhandler en ikke med, en utrydder dem.

Skrevet

Skal demokratiet overleve, så må det møte sine fiender med samme midler. Tror du at vi kunne sittet her idag hvis ikke de allierte hadde tatt i bruk de samme metodene som Hitler og Göring?

Du - som ikkekristen - kan da umulig ha noen tro på Jesu lære om å vende det annet kinn til. Terrorister forhandler en ikke med, en utrydder dem.

Du er ikke bedre enn de måtene du bruker.

Du kan ikke argumentere for massedrap "for å forhindre massedrap".

Skrevet

Du er ikke bedre enn de måtene du bruker.

Du kan ikke argumentere for massedrap "for å forhindre massedrap".

Når ble det massedrap å avlive et kobbel gærne bikkjer som halser etter unger og kjerringer med krumsabelen klar til hogg?

Get real.

Skrevet

Når ble det massedrap å avlive et kobbel gærne bikkjer som halser etter unger og kjerringer med krumsabelen klar til hogg?

Get real.

Du skriver: "Når ble det massedrap å avlive et kobbel gærne bikkjer som halser etter unger og kjerringer med krumsabelen klar til hogg?"

Du er et ekko av nazismen, bare at de ville "avlive" jødene.

SKAM DEG!

Skrevet

Du skriver: "Når ble det massedrap å avlive et kobbel gærne bikkjer som halser etter unger og kjerringer med krumsabelen klar til hogg?"

Du er et ekko av nazismen, bare at de ville "avlive" jødene.

SKAM DEG!

*ler*

Jeg har ingenting å skamme meg over, jeg forsvarer demokratiets rett til selvforsvar. Det er du som kommer med fantasier om rettigheter for avskum og utskudd, nettopp fordi de et utsprunget av den samme politiske «ideologi» som du misjonerer for.

Skrevet

Nå må du besinne deg. Du framstår som fanatisk og ekstremt ytterliggående.

Man skulle kanskje tro at du, som jøde, ville ha tungt for å bruke begrepet 'utrydde'? Eller?

Skrevet

*ler*

Jeg har ingenting å skamme meg over, jeg forsvarer demokratiets rett til selvforsvar. Det er du som kommer med fantasier om rettigheter for avskum og utskudd, nettopp fordi de et utsprunget av den samme politiske «ideologi» som du misjonerer for.

Det er ikke selvforsvar, men okkupasjon.

Skrevet

Nå må du besinne deg. Du framstår som fanatisk og ekstremt ytterliggående.

Man skulle kanskje tro at du, som jøde, ville ha tungt for å bruke begrepet 'utrydde'? Eller?

«- Nå må du besinne deg. Du framstår som fanatisk og ekstremt ytterliggående… Man skulle kanskje tro at du, som jøde, ville ha tungt for å bruke begrepet 'utrydde'? Eller? -»

Det er vesensforskjell på å utrydde kriminelle og å utrydde et folk. En er ikke fratatt retten til å forsvare seg selv om en er jøde, og en er heller ikke fratatt retten til å uttale seg eller ha en mening om aktuelle politiske spørsmål om er norsk eller israelsk jøde.

Det vitner for øvrig om et tvilsomt menneskesyn når du går ut og setter etnisitet opp som et kriterie for hva som er rett og hva som er galt her i verden., jfr.: «du som er jøde».

Forutsetningene for at dine definisjoner på begrepene skulle ha noe for seg er at USA – og Israel – begynner å sette opp leire for industriell masseutryddelse og innleder summariske henrettelser av gisler. Inntil det skjer bør du holde deg for god til å trekke paralleller som minner om reinhekla revisjonisme.

Skrevet

Det er ikke selvforsvar, men okkupasjon.

Du feiler totalt i å se de historiske kontekstene. Okkupasjonen og årsaken til at den fortsatt består er ene og alene arabernes forsøk på å kaste Israel på havet.

Skrevet

«- Nå må du besinne deg. Du framstår som fanatisk og ekstremt ytterliggående… Man skulle kanskje tro at du, som jøde, ville ha tungt for å bruke begrepet 'utrydde'? Eller? -»

Det er vesensforskjell på å utrydde kriminelle og å utrydde et folk. En er ikke fratatt retten til å forsvare seg selv om en er jøde, og en er heller ikke fratatt retten til å uttale seg eller ha en mening om aktuelle politiske spørsmål om er norsk eller israelsk jøde.

Det vitner for øvrig om et tvilsomt menneskesyn når du går ut og setter etnisitet opp som et kriterie for hva som er rett og hva som er galt her i verden., jfr.: «du som er jøde».

Forutsetningene for at dine definisjoner på begrepene skulle ha noe for seg er at USA – og Israel – begynner å sette opp leire for industriell masseutryddelse og innleder summariske henrettelser av gisler. Inntil det skjer bør du holde deg for god til å trekke paralleller som minner om reinhekla revisjonisme.

'Det er vesensforskjell på å utrydde kriminelle og å utrydde et folk.'

Kriminelle? Skal alle du definerer som 'kriminelle' utryddes? Det er jo faen meg helt sprengt.

'En er ikke fratatt retten til å forsvare seg selv om en er jøde, og en er heller ikke fratatt retten til å uttale seg eller ha en mening om aktuelle politiske spørsmål om er norsk eller israelsk jøde.'

Det sier seg selv. Har noen sagt noe annet?

'Det vitner for øvrig om et tvilsomt menneskesyn når du går ut og setter etnisitet opp som et kriterie for hva som er rett og hva som er galt her i verden., jfr.: «du som er jøde».'

Tøys. Hvordan er det mulig å trekke en slik meningsløs slutning ut fra at jeg påpeker for deg at begrepet 'utrydde' muligens burde smake dobbelt jævlig for en jøde?

Er det noen som skyter vilt og rasende rundt seg med henvisninger til etnisitet og religion er det deg.

Som jeg har sagt før i dette foraet, 'jøders' mas om 'jøder' har forlengst blitt gneldring og uutholdelig retorikk. Det er virkelig pain in the ass å høre / lese om den evinnelige hylingen om sionisme og konsentrasjonsleirer hver gang noen kritiserer Israel. Badevannet osv....

Ble det klarere?

Skrevet

'Det er vesensforskjell på å utrydde kriminelle og å utrydde et folk.'

Kriminelle? Skal alle du definerer som 'kriminelle' utryddes? Det er jo faen meg helt sprengt.

'En er ikke fratatt retten til å forsvare seg selv om en er jøde, og en er heller ikke fratatt retten til å uttale seg eller ha en mening om aktuelle politiske spørsmål om er norsk eller israelsk jøde.'

Det sier seg selv. Har noen sagt noe annet?

'Det vitner for øvrig om et tvilsomt menneskesyn når du går ut og setter etnisitet opp som et kriterie for hva som er rett og hva som er galt her i verden., jfr.: «du som er jøde».'

Tøys. Hvordan er det mulig å trekke en slik meningsløs slutning ut fra at jeg påpeker for deg at begrepet 'utrydde' muligens burde smake dobbelt jævlig for en jøde?

Er det noen som skyter vilt og rasende rundt seg med henvisninger til etnisitet og religion er det deg.

Som jeg har sagt før i dette foraet, 'jøders' mas om 'jøder' har forlengst blitt gneldring og uutholdelig retorikk. Det er virkelig pain in the ass å høre / lese om den evinnelige hylingen om sionisme og konsentrasjonsleirer hver gang noen kritiserer Israel. Badevannet osv....

Ble det klarere?

Kunne ikke vært mer enig.

Skrevet

Denne type våpen er det svært kritikkverdig at Israel bruker i en krig som denne.

Det er jeg helt enig med deg i - under forutsetning om at innholdet i artikkelen er riktig.

Blir den derimot benyttet mot militære mål i områder uten uskyldige sivile, så ser jeg ikke at dette våpenet er noe verre en andre.

Det jeg savner er et tilsvarende følelseladet engasjement fra deg hver gang en palestinsk selvmordsbomber benytter et tilsvarende våpen (vilket deres bomber i praksis er) med kun uskyldige sivile israelere som mål.

Hva er grunnen til det? Er sivile israelske kvinner og barn verdt mindre i dine øyne enn palestinere?

Det er jo vanskelig å tolke deg annerledes....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...