Gå til innhold

Bør jeg si ifra?

Anbefalte innlegg

Gjest siwidi
Skrevet

Synes Mistera hadde det beste forslaget. Det er liksom sånn passe subtilt... Man sier fra uten å være direkte, selv om man risikerer at de ikke da heller tar hintet!

Jeg har en bror som er helt håløs med gaver. Han har gitt beskjed om at man skal ringe og purre om han glemmer.

Skrevet

Har dere sendt takkekort til de andre? Hvis dere har eller skal sende det, så send et takkekort til henne der du takker for at de ville være faddere i barnedåpen! Kanksje dette vil minne henne på det?

Gjest hårsår, eller?
Skrevet

Har dere sendt takkekort til de andre? Hvis dere har eller skal sende det, så send et takkekort til henne der du takker for at de ville være faddere i barnedåpen! Kanksje dette vil minne henne på det?

Har sendt takkekort til de andre, ja. Tenkte først at hvis ho fikk se takkekortet hos mor og søsken, så ville ho komme på det, men det virka visst ikke. :-)

Idéen din var fristende. Hm.

Gjest hårsår, eller?
Skrevet

Synes Mistera hadde det beste forslaget. Det er liksom sånn passe subtilt... Man sier fra uten å være direkte, selv om man risikerer at de ikke da heller tar hintet!

Jeg har en bror som er helt håløs med gaver. Han har gitt beskjed om at man skal ringe og purre om han glemmer.

Samme svigerinne skyldte meg i to år 600 kroner for en presang til søsterens 30 årsdag. Da minte jeg henne på det og fikk etter mye om og men pengene. det som skjedde da var at hun ville jeg skulle legge ut for noe igjen, og jeg sa at det kom jeg ikke til å gjøre fordi jeg ikke hadde fått pengene fra første gang enda. :-)

Selv er jeg av den typen som omtrent ville dødd av skam om noen takket meg for en presang jeg ikke hadde betalt, jeg liker å ordne opp og være ferdig med tingene. Kanskje jeg reagerer fordi denne svigerinnen ofte sier ting hun ikke holder selv når det er hennes eget initiativ. Ikke vet jeg, jeg syns det er leit for barnet mitt uansett.. Og kanskje jeg rett og slett ikke burde forvente av andre det jeg forventer av meg selv.

Gjest bjelke
Skrevet

Jeg sitter her med 3 julegaver jeg ikke har sendt. Har dårlig samvittighet. Men heldigvis er ungene veldig veldig små.

Grunnen til at jeg ikke har sendt dem?? Fordi at samma "#¤&¤ hva jeg kjøper eller lager så er det _bare_ klaging og syting. For Hun sier rett ut hva hun mener om gaven. Hva som var stygt eller ubrukelig eller egentlig bare å hive. Hvis det er noe hun liker- sender hun en melding der det står: takk for gave. That's it.

Jeg har gitt alt fra kremer, håndklær, klær, bestikk, glass, gavekort til alt fra musikk til aromaterapi, kinobilletter, førstehjelpspute til bilen. Jeg gir opp. Og disse gavene jeg sender nå sammen med bursdagsgavene til ungene, blir de siste. Jeg orker ikke mer. Gruer meg til å gi henne noe som helst.

Takk for utblåsingen som kom heeeelt på sidelinjen av innlegget.

Gud hjelpe meg.. Finnes det slike mennesker??

Jeg hadde en gammel grandtante som aldri ble glad for noen ting. Hun satte opp en skikkelig plaget mine og holdt på i lange stunder; "Uff, du skulle da ikke ha kjøpt noe til meg, nei, uff, det hadde du da virkelig ikke trengt, dette var ikke nødvendig!" osv.osv.osv. Og når pakken var pakket opp søyt hun videre - "en sjokoladeeske - nei, det har jeg da virkelig ikke godt av, uff, at dere måtte ta dere bryet.. Her, spis dere."

Til slutt ble jeg så irritert at jeg foreslo for min mor å pakke inn en tom eske. Når gamla så kom med den utakknemlige klagesangen sin, og pakket opp den tomme esken, kunne jeg si - nei, derfor får du ingenting heller. >:-)

Det ble med tanken, da..

Skrevet

Jeg hadde en gammel grandtante som aldri ble glad for noen ting. Hun satte opp en skikkelig plaget mine og holdt på i lange stunder; "Uff, du skulle da ikke ha kjøpt noe til meg, nei, uff, det hadde du da virkelig ikke trengt, dette var ikke nødvendig!" osv.osv.osv. Og når pakken var pakket opp søyt hun videre - "en sjokoladeeske - nei, det har jeg da virkelig ikke godt av, uff, at dere måtte ta dere bryet.. Her, spis dere."

Til slutt ble jeg så irritert at jeg foreslo for min mor å pakke inn en tom eske. Når gamla så kom med den utakknemlige klagesangen sin, og pakket opp den tomme esken, kunne jeg si - nei, derfor får du ingenting heller. >:-)

Det ble med tanken, da..

*knegg*

Skrevet

Fikk en sånn en til bursdagen en gang: "Du skal få, er bare blakk akkurat nå." Da jeg var i bursdag til samme person 2 mnd etter sa jeg "joda, du skal få gaven din du, men siden jeg hadde bursdag først venter jeg til jeg har fått min gave".

Oi, den syns jeg var frekk!

Skrevet

Jeg syns det er dårlig av henne at hun ikke har kommet med gaven. Ville ikke tørt å komme i dåpen uten gave engang jeg da. Men å be om gaven i ettertid, det syns jeg er frekt, for å være ærlig.

Skrevet

Det ble med tanken, da..

*lol* Det hadde vært noe ;)

Skrevet

Oi, den syns jeg var frekk!

Joa, men vi har en temmelig løs tone oss imellom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...