Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg får spørre...

De av dere som bruker bukser i 34 - 36...hvordan er det med livvidda deres ?

Jeg bruker disse størrelsene, også 16 år...men sliter med at buksene er altfor store i livet.

Det er slitsomt å handle da jeg sjelden finner noe som passer. De kan sitte kjempebra rundt bak og lår, men ikke i livet. Det er gjerne også slik med de litt lavere buksene.

Er det slik for de fleste andre også i denne str. eller er jeg litt "uheldig" ?

Skrevet

Jeg får heller aldri bukser som er passe i livvidda, men det er fordi jeg er like stor rundt magen som rundt rompa, og det er liksom ikke sånn de fleste bukser er laget.

Bruk et belte davel!

Ellers ville jeg mye heller hatt ditt problem enn mitt problem :o

Skrevet

Uheldig? Jeg synes du er heldig jeg. Hoftebukser passer meg ypperlig fordi jeg ikke har noen midje. Guttefasong passer egentlig best.

Skrevet

Uheldig? Jeg synes du er heldig jeg. Hoftebukser passer meg ypperlig fordi jeg ikke har noen midje. Guttefasong passer egentlig best.

Har ikke prøvd slike skikkelige hoftebukser...kanskje de er bedre...

Men har problemer med de litt høyere hoftebuksene eller lavere vanl.buksene også...de "tuter" sånn skikkelig bak i korsryggen.

Kunne jo ha prøvd guttebukser jeg og...men liker sånne damete bukser med litt stor sleng...og det har jo ikke gutta da :)

Var kjempeheldig å fant to bukser til 50 kr stk på salg på Svinesund for et par dager siden...16 år, med fin sleng og frynser og greier...skikkelig artige, og de var ikke altfor store...det gikk liksom.

Men det er så vanskelig å finne som regel...hater å gå på shopping... :(

Skrevet

Jeg får heller aldri bukser som er passe i livvidda, men det er fordi jeg er like stor rundt magen som rundt rompa, og det er liksom ikke sånn de fleste bukser er laget.

Bruk et belte davel!

Ellers ville jeg mye heller hatt ditt problem enn mitt problem :o

Joda...det er derfor jeg tok slike " rundt ordet problem...fordi det jo er et bagatellproblem...og jeg er jo egentlig veldig heldig...

Men når det er sakt så er det ganske vanskelig å finne fine bukser...jeg liker slike som er litt lave i livet, med litt sleng og greier.

Belte har jeg sluttet med...ofte så tutet buksene under beltet alikavel, det blir ikke pent å snurpe inn en for stor bukse heller.

Var heldig å fant to bukser på Svinesund nå i str 16 år som var ganske så bra...men det går lang tid mellom hver gang...

:)

Skrevet

Har ikke prøvd slike skikkelige hoftebukser...kanskje de er bedre...

Men har problemer med de litt høyere hoftebuksene eller lavere vanl.buksene også...de "tuter" sånn skikkelig bak i korsryggen.

Kunne jo ha prøvd guttebukser jeg og...men liker sånne damete bukser med litt stor sleng...og det har jo ikke gutta da :)

Var kjempeheldig å fant to bukser til 50 kr stk på salg på Svinesund for et par dager siden...16 år, med fin sleng og frynser og greier...skikkelig artige, og de var ikke altfor store...det gikk liksom.

Men det er så vanskelig å finne som regel...hater å gå på shopping... :(

Jeg kjøper ikke så veldig lave hoftebukser, men de mer morderate passer meg bra. Jeg kjøper ikke guttebusker heller. Jeg vet bare at guttefasong passer meg best fra tiden med levis 501.

Jeg kjøper vel stort sett det samme som alle andre. Når buksene er høyere i livet enn nå må jeg bare tåle at de er litt trange.

Skjønner problemet ditt da.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

hei Rubia - hadde det slik da jeg var på din alder - i 15 år faktisk. Tror jeg var veldig tynn rundt livet, og svai i ryggen. Jeg sydde og sydde: Alle buksene jeg kjøpte måtte jeg sy på: sprette av linningen bak (fordi damebukser ikke har skjøt på linningen), og sy inn fra livet og ned til midt på rompa. Noe herk når det er dobbeltsømmer!

Men det er sikkert pent å være tynn og ha slik swung på rompa. Gled deg over det, du, det gjorde ikke jeg.. Så får du heller lære deg å sy litt, eller få noen til å hjelpe deg med å ta inn buksa i livet bak!

Høres det ut som en løsning, eller??

bennythebunny
Skrevet

Joda...det er derfor jeg tok slike " rundt ordet problem...fordi det jo er et bagatellproblem...og jeg er jo egentlig veldig heldig...

Men når det er sakt så er det ganske vanskelig å finne fine bukser...jeg liker slike som er litt lave i livet, med litt sleng og greier.

Belte har jeg sluttet med...ofte så tutet buksene under beltet alikavel, det blir ikke pent å snurpe inn en for stor bukse heller.

Var heldig å fant to bukser på Svinesund nå i str 16 år som var ganske så bra...men det går lang tid mellom hver gang...

hei. Jeg har akkurat det samme problemet ,men jeg har funnet en del bukser fra jean-paul og diesel som passer .

Skrevet

hei. Jeg har akkurat det samme problemet ,men jeg har funnet en del bukser fra jean-paul og diesel som passer .

Takk for tipset :)

Skrevet

hei Rubia - hadde det slik da jeg var på din alder - i 15 år faktisk. Tror jeg var veldig tynn rundt livet, og svai i ryggen. Jeg sydde og sydde: Alle buksene jeg kjøpte måtte jeg sy på: sprette av linningen bak (fordi damebukser ikke har skjøt på linningen), og sy inn fra livet og ned til midt på rompa. Noe herk når det er dobbeltsømmer!

Men det er sikkert pent å være tynn og ha slik swung på rompa. Gled deg over det, du, det gjorde ikke jeg.. Så får du heller lære deg å sy litt, eller få noen til å hjelpe deg med å ta inn buksa i livet bak!

Joda, du får meg til å skamme meg litt :)

Jeg har vært heldig med kroppen min og det er jeg takknemmelig for.

Men det har liksom blitt et herk å finne nytt tøy forde jo ingenting passer.

Men du har rett...burde slutte å klage og heller sy litt her og der.

Takk engel ;)

Skrevet

Takk engel ;)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Takk engel ;)

du behøver ikke skamme deg. Jeg hadde forresten enda større probl. med skjørt, men nå skal jo de også sitte nede på hoften.

OG jeg liker heller ikke å handle klær, for jeg synes de har så mye stygt i butikkene. Og dårlig kvalitet. (Skulle hatt en engel av en sydame, men akk... det var i oldemors tid de hadde råd til slikt..)

:-)

Skrevet

Jeg er ikke tynn, heller litt overvektig, men mine bukser er også alltid løs i livet, spes på ryggen blir det en "lomme".. Tror det er fordi jeg har svai i ryggen..(Har pære fasong med pupper.. Altså smalere liv, stoore lår/rumpe og store pupper..-DA kan du tro det er morsomt å kjøpe klær!!*s*)

Skrevet

Jeg er ikke tynn, heller litt overvektig, men mine bukser er også alltid løs i livet, spes på ryggen blir det en "lomme".. Tror det er fordi jeg har svai i ryggen..(Har pære fasong med pupper.. Altså smalere liv, stoore lår/rumpe og store pupper..-DA kan du tro det er morsomt å kjøpe klær!!*s*)

Som ei anna sa her...det beste hadde nok vært at vi alle hadde hatt syersker...eller om en hadde vært flinke til å sy selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...