Gå til innhold

Ønsker tips, skal kjøpe meg bil...

Anbefalte innlegg

Gjest bil til påske
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg ny bruktbil og vet ikke hva slags bil jeg skal ha. Jeg er ute etter en sikker bil da jeg har 2 barn. Jeg ønsker en bil med lavt besinforbruk og som er pen å se på og god å kjøre. Jeg skal ikke ha stasjonsvogn. Pris mellom 100.000 og 150.000 kr regner jeg med å bruke. Vil ha en bil som jeg kan ha i mange år og som er lite feil og som er slitesterk. Har noen av dere bil å anbefale?

Gjest vi kjører Passat stv. vi nå da ....
Skrevet

"for den beste bilen i værda er den som je har nå " ..... er ikke det en sang som heter det da :o) og den linja der er det jammen mye sant i :o)

Skrevet

Jeg ville valgt Corolla.

Corolla, er ikke det en gubbebil?

Forbinder den bare med bestefaren min, som kjører konstant i 40 km/t og syns alle burde gjøre det samme. ;)

Skrevet

Ville også valgt Passat. Den oppfyller de kravene du nevner.

Hvorfor vil du ikke ha stasjonsvogn, forresten? Da får du mye plass, og Passat stasjonsvogn er kjempefin, den.

(Joda, vi har Passat stasjonsvogn ;) )

Skrevet

Forbinder den bare med bestefaren min, som kjører konstant i 40 km/t og syns alle burde gjøre det samme. ;)

Næsj...

Skrevet

Næsj...

Ups, kjører du Corolla?

Men du er sikkert unntaket som bekrefter regelen, da. ;) Jeg tviler på at du kjører konstant 40 ;)

Skrevet

Ups, kjører du Corolla?

Men du er sikkert unntaket som bekrefter regelen, da. ;) Jeg tviler på at du kjører konstant 40 ;)

Nope, jeg kjører Ford Focus.

Skrevet

Det var litt mer sprettent, ja. :)

Corolla er liksom litt mer sidrumpa.

;)

Gjest Bilselger`n
Skrevet

Nissan Almera... vet om en til 80000,-

Skrevet

Er du fornøyd med den ?, Har en i bestilling, blir levert nett over påske og er ganske spent!!!

Gjest kjerringa mot strømmen
Skrevet

Jeg kjører Ford Focus og er kjempefornøyd med den ! Jeg har ikke hatt andre utgifter på den enn vanlig service.

Elles har jeg venner som er veldig begeistret for sin Toyota Corolla, Polo og sin Peugeot.

Gjest har volvo selv
Skrevet

http://www.toyota.no/showroom/corolla_verso/index.html

Naboen har en slik, det er bare navnet som er "gubbete". jeg forstår ikke hvorfor de ikke skiftet navn på den, når den ser helt ny ut.

Pappa Bjørn
Skrevet

Ups, kjører du Corolla?

Jeg har hatt 3 corollaer og kan bekrefte at disse kan fint passere 40, gjerne på 1.gir. Som drittunge brukte jeg stort sett alt av flaks livet kan tilby bak rattet i en corolla.

Pappa Bjørn
Skrevet

Jeg har Mercedes og er kjempefornøyd. Jeg har hatt mye gammelt skrot i mine 10 år som sjåfør, men Mercedesen er til nå den mest komfortable og lettkjørte bilen jeg har hatt. Derrsom du kan passere 100 tusen kroner kan du jo finne en turbodiesel, så har du en behagelig og driftsikker bil som er rimelig i drift og gjerne går 600-700 tusen på nåla.

Dersom du vil kan jeg finne noen til deg. Jeg kjøpte en konebil forrige uke og har nå trålet drøssevis med annonser. Kanskje jeg kan få vite hvilket distrikt og hvilke krav du har til bilen.

Gjest bil til påske
Skrevet

Jeg har Mercedes og er kjempefornøyd. Jeg har hatt mye gammelt skrot i mine 10 år som sjåfør, men Mercedesen er til nå den mest komfortable og lettkjørte bilen jeg har hatt. Derrsom du kan passere 100 tusen kroner kan du jo finne en turbodiesel, så har du en behagelig og driftsikker bil som er rimelig i drift og gjerne går 600-700 tusen på nåla.

Dersom du vil kan jeg finne noen til deg. Jeg kjøpte en konebil forrige uke og har nå trålet drøssevis med annonser. Kanskje jeg kan få vite hvilket distrikt og hvilke krav du har til bilen.

Ja, det høres helt greit ut. Er interessert i å finne en bil jeg kan trives med i maaaange år.

Skrevet

Noe av det mer sikre man kan anskaffe; såvidt jeg har hørt; er Mazda 626.

Toyota er og kjent for å lage stabile og driftssikre biler.

Mercedes er også greie biler - men når det først må skrus på dem kan det bli dyrt.

Mest bil for pengene får du ved å kjøpe utradisjonelt. Bilmerker som Fiat, Citroen og Renault har stort prisfall - og du vil få mer bil pr. krone på disse enn på andre.

Samtidig bør man på disse bilene legge av noe mer penger til vedlikehold.

Selv kjører jeg nå Lancia; ypperlig bil med stort bagasjerom, sprek motor samt kjørecomfort en Mercedes av samme årsmodell ligger milevis unna å oppnå - men den er nok for dyr på vedlikeholdet til å kunne anbefales som familiebil...

Pappa Bjørn
Gjest bil til påske

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...