vin Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Skal på hytta i morgen å være der en ukes tid. På søndag tenkte jeg vi skulle ha lammestek. Kan jeg da steke den i dag , skjære den opp ,legge den i folie og varme den i stekeovnen på søndag , uten at den mister mye av smaken? (Ovnen på hytta er ikke stor nok til en stor stek) Hvilke grønsaker pleier dere å ha til? På forhånd takk;o) 0 Siter
Gjest blomkål i alle fall Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Blomkål og gulerøtter, og kanskje erter. Rosenkål (smørdampet!). 0 Siter
vin Skrevet 2. april 2004 Forfatter Skrevet 2. april 2004 Blomkål og gulerøtter, og kanskje erter. Rosenkål (smørdampet!). Takker og bukker ;o) 0 Siter
Klara Q Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Takker og bukker ;o) Og stekt sjampingjong er også godt til! Og tyttebærsyltetøy! Og så må du ha stekesjy (fra lammet) og litt rømme i sausen! *slurp* 0 Siter
serendipity Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Det går helt fint. Rotgrønnsaker passer godt (best) til lam. Gulrøtter, kålrot. Også godt med Auberginer. Husk nok persille, rosmarin og hvitløk :-) 0 Siter
vin Skrevet 2. april 2004 Forfatter Skrevet 2. april 2004 Og stekt sjampingjong er også godt til! Og tyttebærsyltetøy! Og så må du ha stekesjy (fra lammet) og litt rømme i sausen! *slurp* Nam , nam ; men nå er det bare jeg som liker sopp ;o( 0 Siter
vin Skrevet 2. april 2004 Forfatter Skrevet 2. april 2004 Det går helt fint. Rotgrønnsaker passer godt (best) til lam. Gulrøtter, kålrot. Også godt med Auberginer. Husk nok persille, rosmarin og hvitløk :-) Ja rosmarin og hvitløk pleier jeg å dynke den godt med , persille har jeg ikke prøvd. Takk for tipset ;o) 0 Siter
Klara Q Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Nam , nam ; men nå er det bare jeg som liker sopp ;o( Jaja, så får du jo all den deilige soppen for deg selv! Det er lov å tenke litt på seg selv også.. Tror jaggu jeg må ha lammestek i påsken jeg, og, her går tenna i vann.. 0 Siter
vin Skrevet 2. april 2004 Forfatter Skrevet 2. april 2004 Jaja, så får du jo all den deilige soppen for deg selv! Det er lov å tenke litt på seg selv også.. Tror jaggu jeg må ha lammestek i påsken jeg, og, her går tenna i vann.. Sant nok ;o) Men tror du den mister mye av smaken når den ligger i folie( skåret opp ) et par dager? 0 Siter
Klara Q Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Sant nok ;o) Men tror du den mister mye av smaken når den ligger i folie( skåret opp ) et par dager? Nei, det kan jeg aldri tenke meg. Det smaker sikkert godt uansett, - så det er verdt et forsøk! 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Jeg ville gitt steka til ulvene og laget genser av ulla på utsiden. Det er det sauer er til for. 0 Siter
shandy Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Sant nok ;o) Men tror du den mister mye av smaken når den ligger i folie( skåret opp ) et par dager? Like god, men bare ikke stek den for hardt på forhånd, men dette vet du selvsagt. Når det gjelder soppen du er så glad i, men ikke de andre. Hvis du blander den med de andre grønnsakene - jeg mener dersom du skal ovnsteke de, så setter soppen en særpreget smak på det andre også. Så mitt forslag er at du steker soppen i stekepannen for seg selv, gjerne med litt løk. Godt som bare det, og alle blir fornøyd :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.