Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på hytta i morgen å være der en ukes tid.

På søndag tenkte jeg vi skulle ha lammestek.

Kan jeg da steke den i dag , skjære den opp ,legge den i folie og varme den i stekeovnen på søndag , uten at den mister mye av smaken?

(Ovnen på hytta er ikke stor nok til en stor stek)

Hvilke grønsaker pleier dere å ha til?

På forhånd takk;o)

Gjest blomkål i alle fall
Skrevet

Blomkål og gulerøtter, og kanskje erter. Rosenkål (smørdampet!).

Skrevet

Blomkål og gulerøtter, og kanskje erter. Rosenkål (smørdampet!).

Takker og bukker ;o)

Skrevet

Takker og bukker ;o)

Og stekt sjampingjong er også godt til! Og tyttebærsyltetøy! Og så må du ha stekesjy (fra lammet) og litt rømme i sausen!

*slurp*

:)

serendipity
Skrevet

Det går helt fint. Rotgrønnsaker passer godt (best) til lam. Gulrøtter, kålrot. Også godt med Auberginer. Husk nok persille, rosmarin og hvitløk :-)

Skrevet

Og stekt sjampingjong er også godt til! Og tyttebærsyltetøy! Og så må du ha stekesjy (fra lammet) og litt rømme i sausen!

*slurp*

:)

Nam , nam ; men nå er det bare jeg som liker sopp ;o(

Skrevet

Det går helt fint. Rotgrønnsaker passer godt (best) til lam. Gulrøtter, kålrot. Også godt med Auberginer. Husk nok persille, rosmarin og hvitløk :-)

Ja rosmarin og hvitløk pleier jeg å dynke den godt med , persille har jeg ikke prøvd.

Takk for tipset ;o)

Skrevet

Nam , nam ; men nå er det bare jeg som liker sopp ;o(

Jaja, så får du jo all den deilige soppen for deg selv! Det er lov å tenke litt på seg selv også.. :)

Tror jaggu jeg må ha lammestek i påsken jeg, og, her går tenna i vann..

Skrevet

Jaja, så får du jo all den deilige soppen for deg selv! Det er lov å tenke litt på seg selv også.. :)

Tror jaggu jeg må ha lammestek i påsken jeg, og, her går tenna i vann..

Sant nok ;o)

Men tror du den mister mye av smaken når den ligger i folie( skåret opp ) et par dager?

Skrevet

Sant nok ;o)

Men tror du den mister mye av smaken når den ligger i folie( skåret opp ) et par dager?

Nei, det kan jeg aldri tenke meg. Det smaker sikkert godt uansett, - så det er verdt et forsøk!

Pappa Bjørn
Skrevet

Jeg ville gitt steka til ulvene og laget genser av ulla på utsiden. Det er det sauer er til for.

Skrevet

Sant nok ;o)

Like god, men bare ikke stek den for hardt på forhånd, men dette vet du selvsagt.

Når det gjelder soppen du er så glad i, men ikke de andre. Hvis du blander den med de andre grønnsakene - jeg mener dersom du skal ovnsteke de, så setter soppen en særpreget smak på det andre også.

Så mitt forslag er at du steker soppen i stekepannen for seg selv, gjerne med litt løk. Godt som bare det, og alle blir fornøyd :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...