Gå til innhold

660 kg dynamitt nylig stjålet i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det et par ting jeg lurer på.

Hvem i all verden har behov for 660 kg dynamitt, og hva er den i så fall tenkt benyttet til? Og ikke minst hvor?

I Madrid var også dynamitten stjålet i Spania noen uker før, for det er mindre risikofyllt og enklere enn å forsøke å smugle det inn.

Som sagt - det er et par ting jeg nå lurer på.....

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

11

• Sør

10

• Dorthe

6

• Mr Kahn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

660 kilo er vel også i overkant av hva som ble benyttet i Madrid - hvis jeg ikke husker feil?

660 kilo - det er vel over 1000 dynamittkubber det......

Gjest signe signatur
Skrevet

link eller dokumentasjon, har du det?

Skrevet

link eller dokumentasjon, har du det?

NRK tekst TV.

Regner med at det kommer på nyhetene i kveld. Sprengstoffet ble stjålet på Gol en gang mellom 26. og 31. mars.....vilket ikke er lenge siden.

Skrevet

Du skriver: "Hvem i all verden har behov for 660 kg dynamitt, og hva er den i så fall tenkt benyttet til?"

Sprenging.

Gjest signe signatur
Skrevet

Du skriver: "Hvem i all verden har behov for 660 kg dynamitt, og hva er den i så fall tenkt benyttet til?"

Sprenging.

:0)

Skrevet

:0)

"Noen" må jo ha alt forklart med teskje! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sprenging.

Siden jeg antok at dette var noe alle her forstod, så trodde jeg også at det ikke var et behov for nærmere presisering av spørsmålet.

Men jeg glemte jo at du også er her - så jeg beklager.

Det jeg mente Sør (følger du med?), er hva kan det være de trenger 660 kilo dynamitt for å sprenge - ulovelig?

Så vidt jeg har forstått så forsøker du å fremstå som en som har greie på mye forskjellig. Da antar jeg at du også har en viss formening om hvor stor effekt en slik ladning vil ha?

Synes du det er "uproblematisk" med slikt på avveie i Norge?

En slik ladning plasser på "rett sted" kan enkelt ta livet av vesentlig flere enn summen av drap utført i fredstid med alle former for våpen på avveie i Norge siden forrige århundre.....

Morsomme senarioer Sør?

"Spennende" kan det sikkert bli, men "noen av oss" har jo hevdet at det vil det snart bli ganske lenge nå - mens du til stadighet sarkastisk har fortalt hvor "hysteriske" vi er.

Akkurat nå håper jeg faktisk du har rett.....

Skrevet

Siden jeg antok at dette var noe alle her forstod, så trodde jeg også at det ikke var et behov for nærmere presisering av spørsmålet.

Det jeg mente Sør (følger du med?), er hva kan det være de trenger 660 kilo dynamitt for å sprenge - ulovelig?

Så vidt jeg har forstått så forsøker du å fremstå som en som har greie på mye forskjellig. Da antar jeg at du også har en viss formening om hvor stor effekt en slik ladning vil ha?

En slik ladning plasser på "rett sted" kan enkelt ta livet av vesentlig flere enn summen av drap utført i fredstid med alle former for våpen på avveie i Norge siden forrige århundre.....

Morsomme senarioer Sør?

"Spennende" kan det sikkert bli, men "noen av oss" har jo hevdet at det vil det snart bli ganske lenge nå - mens du til stadighet sarkastisk har fortalt hvor "hysteriske" vi er.

Beklager at du ikke forstod, Goliath.

De fleste av oss, imidlertid, forstår hva 660 kg dynamitt kan brukes til, og synes selvsagt ikke at det burde være på avveie - enten de som har stjålet det skal bruke til til å rane banker, eller til å begå terrorisme.

Hva er poenget egentlig? At det er fælt at 660 kg dynamitt blir stjålet.

Selvsagt er det det.

Forventer du at noen skal synes det er OK?

Skrevet

De fleste av oss, imidlertid, forstår hva 660 kg dynamitt kan brukes til, og synes selvsagt ikke at det burde være på avveie - enten de som har stjålet det skal bruke til til å rane banker, eller til å begå terrorisme.

Selvsagt er det det.

Rane banker? 660 kilo?

Jeg forstår at du ikke helt forstår.......

Skrevet

Selvsagt er det det.

Poenget - som du til stadighet spør om - må vel være at du har usedvanlig tungt for det?

Eller at du faktisk synes det er svært vanskelig å gi noe fornuftig svar, og dermed gjør som du pleier - lager kvalm. Noe du er usedvanlig dyktig til.....hadde vi ikke kjent deg så godt.

Ha en god kveld videre Sør.

Nå står andre og morsommere ting for tur enn det å erte deg:-)

Skrevet

Poenget - som du til stadighet spør om - må vel være at du har usedvanlig tungt for det?

Eller at du faktisk synes det er svært vanskelig å gi noe fornuftig svar, og dermed gjør som du pleier - lager kvalm. Noe du er usedvanlig dyktig til.....hadde vi ikke kjent deg så godt.

Ha en god kveld videre Sør.

Nå står andre og morsommere ting for tur enn det å erte deg:-)

Du skriver: "Nå står andre og morsommere ting for tur enn det å erte deg:-)"

Du har ikke "ertet" meg. Du har dummet deg ut. Igjen.

Skrevet

Rane banker? 660 kilo?

Jeg forstår at du ikke helt forstår.......

Nettopp.

Alle her (tilsynelatende unntatt deg) forstår at dynamitt kan brukes til terrorisme.

Hva forventer du at man skal gjøre?

Pappa Bjørn
Skrevet

Hvem trenger 660 kilo dynamitt? Mullah Krekar er vel på frifot fremdeles er han ikke? Sikkert noen som gjerne vil blåse bort bydelen han bor i for å være på den sikre siden.

Skrevet

Morsomme senarioer Sør?

Eksplosiver har litt kjennskap til, og jeg kan forsikre at 650 kilo dynamitt ikke er noen gjennomsnitts nyttårs-salutt.

Jeg vet ikke om noen husker han finnen som oppløste seg i atomer på Skien-brua for mange år siden? Noen lokale eksperter mente at han hadde med seg 50 - 100 kg i bilen da hele greia gikk til himmels midt oppe på brua i Skien. Motoren på bilen hans landet 150 meter fra nullpunktet, der den stoppet i en annen bil!

Smellet blåste ut omtrent samtlige vinduer i en kilometers omkrets og laget et høl i brua på et par meter i diameter. Bare et mirakel hindret dette i å bli tidenes katastrofe i den lille byen.

En kan jo bare tenke seg konsekvensen av en ladning på 650 kilo utenfor regjeringsbygget eller Stortinget, når en tiendedel nesten snudde hele Skien på grunnmurene.

Skrevet

Eksplosiver har litt kjennskap til, og jeg kan forsikre at 650 kilo dynamitt ikke er noen gjennomsnitts nyttårs-salutt.

Jeg vet ikke om noen husker han finnen som oppløste seg i atomer på Skien-brua for mange år siden? Noen lokale eksperter mente at han hadde med seg 50 - 100 kg i bilen da hele greia gikk til himmels midt oppe på brua i Skien. Motoren på bilen hans landet 150 meter fra nullpunktet, der den stoppet i en annen bil!

Smellet blåste ut omtrent samtlige vinduer i en kilometers omkrets og laget et høl i brua på et par meter i diameter. Bare et mirakel hindret dette i å bli tidenes katastrofe i den lille byen.

En kan jo bare tenke seg konsekvensen av en ladning på 650 kilo utenfor regjeringsbygget eller Stortinget, når en tiendedel nesten snudde hele Skien på grunnmurene.

Bør jeg være bekymret fordi jeg bor så nært sentrum. Ryktene sier at neste attakk kommer i oslo i begynnelsen av juni.

Skrevet

Bør jeg være bekymret fordi jeg bor så nært sentrum. Ryktene sier at neste attakk kommer i oslo i begynnelsen av juni.

Tror nok du bor langt nok unna der det evt. smeller. Dersom det skjer, så blir det vel på t-bane, tog-linjer, kjøpesenter, ambassadebygninger, regjeringsbygget el.lign., ikke på løkka.

Skrevet

Tror nok du bor langt nok unna der det evt. smeller. Dersom det skjer, så blir det vel på t-bane, tog-linjer, kjøpesenter, ambassadebygninger, regjeringsbygget el.lign., ikke på løkka.

Takk, så mye dynamitt og ryktene har vel gått et par ukers tid. Løkka er vel ikke akkurat et bombemål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...