Sør Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Her var det ikke en eneste politisk rykning i Sør! Beklager! *går i meg selv* Vi vet jo egentlig ikke om dette tyveriet er politisk (terrorisme), eller vanlig kriminalitet. Det er mer enn nok å ta fatt i av politikk, uten at vi skal "hoppe opp og ned" før vi har bevis for noe. Dog er det bekymringsfullt at et lager med 660 kg dynamitt blir betegnet som "for lite til å trenge alarm"! Med vennlig hilsen 0 Siter
Tinúviel Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Beklager! *går i meg selv* Vi vet jo egentlig ikke om dette tyveriet er politisk (terrorisme), eller vanlig kriminalitet. Det er mer enn nok å ta fatt i av politikk, uten at vi skal "hoppe opp og ned" før vi har bevis for noe. Dog er det bekymringsfullt at et lager med 660 kg dynamitt blir betegnet som "for lite til å trenge alarm"! Med vennlig hilsen Åkke som dette er politisk motivert eller "bare" kriminelt vil jo effekten være katastrofal. Tyder jo på at dette er planlagt, og det synes jeg er veldig urovekkende. Men jeg er enig med deg, det blir bare spekulasjoner. 0 Siter
Sør Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Åkke som dette er politisk motivert eller "bare" kriminelt vil jo effekten være katastrofal. Tyder jo på at dette er planlagt, og det synes jeg er veldig urovekkende. Men jeg er enig med deg, det blir bare spekulasjoner. Hei Tinúviel, Det vi vet noe om, imidlertid, er at "noen" har lagret 660kg dynamitt uten kontinuerlig alarm-system. Det er visstnok helt lovlig, og det burde det åpenbart ikke være. Da jeg var ung, så husker jeg at det var kveldskurs for å bli sprengbaas. Du kunne velge mellom italiensk, hekling, båtførerkurs og sprenging! *glis* Med vennlig hilsen 0 Siter
Tinúviel Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Hei Tinúviel, Det vi vet noe om, imidlertid, er at "noen" har lagret 660kg dynamitt uten kontinuerlig alarm-system. Det er visstnok helt lovlig, og det burde det åpenbart ikke være. Da jeg var ung, så husker jeg at det var kveldskurs for å bli sprengbaas. Du kunne velge mellom italiensk, hekling, båtførerkurs og sprenging! *glis* Med vennlig hilsen *lol* :-) 0 Siter
Goliath Skrevet 4. april 2004 Forfatter Skrevet 4. april 2004 Kjekt å ha :-) Men dette er ikkje noko nytt fenomen. Gutungar med virketrang har alltid vore ute etter å skaffe seg eksplosiv. Eg kunne fortelje nokre historier om det... 660 kg er vel noe mer enn de "vanlige" tyveriene av dynamitt i Norge? 0 Siter
Goliath Skrevet 4. april 2004 Forfatter Skrevet 4. april 2004 Beklager! *går i meg selv* Vi vet jo egentlig ikke om dette tyveriet er politisk (terrorisme), eller vanlig kriminalitet. Det er mer enn nok å ta fatt i av politikk, uten at vi skal "hoppe opp og ned" før vi har bevis for noe. Dog er det bekymringsfullt at et lager med 660 kg dynamitt blir betegnet som "for lite til å trenge alarm"! Med vennlig hilsen Der er jeg også enig med deg Sør! Dæven.... :-) 0 Siter
Sør Skrevet 4. april 2004 Skrevet 4. april 2004 660 kg er vel noe mer enn de "vanlige" tyveriene av dynamitt i Norge? Jo, men hvis du var en vanlig hustyv, og brøt deg inn i et hus på jakt etter kredittkort, småpenger og lignende, men fant to millioner kroner i kontanter, ville du la dem ligge igjen? 0 Siter
Goliath Skrevet 4. april 2004 Forfatter Skrevet 4. april 2004 Jo, men hvis du var en vanlig hustyv, og brøt deg inn i et hus på jakt etter kredittkort, småpenger og lignende, men fant to millioner kroner i kontanter, ville du la dem ligge igjen? Dette er veldig annerledes Sør. 660 kg dynamitt tar svært stor plass og du legger det ikke bare i bagasjen på en vanlig bil. Dette er mer sansynlig godt planlagt - også når det gjelder mengde. Det er svært få som noen gang vil få brukt for 660kg dynamitt. Med penger og kredittkort stiller det seg svært annerledes:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.