Gå til innhold

660 kg dynamitt nylig stjålet i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det ikke en eneste politisk rykning i Sør!

Beklager!

*går i meg selv*

Vi vet jo egentlig ikke om dette tyveriet er politisk (terrorisme), eller vanlig kriminalitet.

Det er mer enn nok å ta fatt i av politikk, uten at vi skal "hoppe opp og ned" før vi har bevis for noe.

Dog er det bekymringsfullt at et lager med 660 kg dynamitt blir betegnet som "for lite til å trenge alarm"!

Med vennlig hilsen

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

11

• Sør

10

• Dorthe

6

• Mr Kahn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Beklager!

*går i meg selv*

Vi vet jo egentlig ikke om dette tyveriet er politisk (terrorisme), eller vanlig kriminalitet.

Det er mer enn nok å ta fatt i av politikk, uten at vi skal "hoppe opp og ned" før vi har bevis for noe.

Dog er det bekymringsfullt at et lager med 660 kg dynamitt blir betegnet som "for lite til å trenge alarm"!

Med vennlig hilsen

Åkke som dette er politisk motivert eller "bare" kriminelt vil jo effekten være katastrofal. Tyder jo på at dette er planlagt, og det synes jeg er veldig urovekkende.

Men jeg er enig med deg, det blir bare spekulasjoner.

Skrevet

Åkke som dette er politisk motivert eller "bare" kriminelt vil jo effekten være katastrofal. Tyder jo på at dette er planlagt, og det synes jeg er veldig urovekkende.

Men jeg er enig med deg, det blir bare spekulasjoner.

Hei Tinúviel,

Det vi vet noe om, imidlertid, er at "noen" har lagret 660kg dynamitt uten kontinuerlig alarm-system. Det er visstnok helt lovlig, og det burde det åpenbart ikke være.

Da jeg var ung, så husker jeg at det var kveldskurs for å bli sprengbaas. Du kunne velge mellom italiensk, hekling, båtførerkurs og sprenging! *glis*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei Tinúviel,

Det vi vet noe om, imidlertid, er at "noen" har lagret 660kg dynamitt uten kontinuerlig alarm-system. Det er visstnok helt lovlig, og det burde det åpenbart ikke være.

Da jeg var ung, så husker jeg at det var kveldskurs for å bli sprengbaas. Du kunne velge mellom italiensk, hekling, båtførerkurs og sprenging! *glis*

Med vennlig hilsen

*lol* :-)

Skrevet

Kjekt å ha :-)

Men dette er ikkje noko nytt fenomen. Gutungar med virketrang har alltid vore ute etter å skaffe seg eksplosiv.

Eg kunne fortelje nokre historier om det...

660 kg er vel noe mer enn de "vanlige" tyveriene av dynamitt i Norge?

Skrevet

Beklager!

*går i meg selv*

Med vennlig hilsen

Der er jeg også enig med deg Sør! Dæven.... :-)

Skrevet

660 kg er vel noe mer enn de "vanlige" tyveriene av dynamitt i Norge?

Jo, men hvis du var en vanlig hustyv, og brøt deg inn i et hus på jakt etter kredittkort, småpenger og lignende, men fant to millioner kroner i kontanter, ville du la dem ligge igjen?

Skrevet

Jo, men hvis du var en vanlig hustyv, og brøt deg inn i et hus på jakt etter kredittkort, småpenger og lignende, men fant to millioner kroner i kontanter, ville du la dem ligge igjen?

Dette er veldig annerledes Sør.

660 kg dynamitt tar svært stor plass og du legger det ikke bare i bagasjen på en vanlig bil.

Dette er mer sansynlig godt planlagt - også når det gjelder mengde.

Det er svært få som noen gang vil få brukt for 660kg dynamitt.

Med penger og kredittkort stiller det seg svært annerledes:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...