Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Formelle brev, jeg husker det aldri - hva skal stå øverst, min eller mottakers adresse?

Skrevet

Din adresse øverst til høyre, mottakers adresse nedenfor til venstre. Husk også sted og dato.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Din adresse øverst til høyre, mottakers adresse nedenfor til venstre. Husk også sted og dato.

Med vennlig hilsen

Hei Sør. Skal min adresse virkelig stå til høyre? Hvor nært høyre marg i så fall? Jeg trodde adressene skulle være plasser ved venstre marg.

Gjest gammel årgang
Skrevet

Med vennlig hilsen

Hvis jeg skriver formelle brev (sjelden), så setter jeg mitt navn/adresse øverst til venstre og adressatens navn/adresse under mitt lenger ned.

Det lærte vi da engang..men det er årevis siden. Mulig at ting har forandret seg siden dengang.

Skrevet

Hei Sør. Skal min adresse virkelig stå til høyre? Hvor nært høyre marg i så fall? Jeg trodde adressene skulle være plasser ved venstre marg.

Du har rett, både avsender og mottaker skal stå til venstre, med avsender først ("fra meg til deg").

Avsenders navn

Avsenders adresse

Mottaker

Mottakers adresse

Skrevet

Med vennlig hilsen

Er det svensk standard i såfall?

Norsk standard er det iallefall ikke :o

Datoen skal stå helt til høyre på linje med postnr og poststedet på avsenderen. Bare sånn by the way liksom...

Kizza1365380506
Skrevet

OK, jeg har fagbrev. Ditt navn skal stå først til venstre helst så langt oppe som mulig. Så kommer navn og adresse til den du skal sende til. Dato skal stå på høyre side på samme linje som postnummer og sted til mottaker. Fire linjer lenger ned skriver du overkrift i fet type. Ett avsnitt, to trykk på linjeskift. Så selve brevet.

Etter at du er ferdi med brevet tar du to linjeskift og skriver: Med hilsen fire linjeskift og så navnet ditt.

Comprande??

Skrevet

OK, jeg har fagbrev. Ditt navn skal stå først til venstre helst så langt oppe som mulig. Så kommer navn og adresse til den du skal sende til. Dato skal stå på høyre side på samme linje som postnummer og sted til mottaker. Fire linjer lenger ned skriver du overkrift i fet type. Ett avsnitt, to trykk på linjeskift. Så selve brevet.

Etter at du er ferdi med brevet tar du to linjeskift og skriver: Med hilsen fire linjeskift og så navnet ditt.

Comprande??

Har du gått på jobbsøkerkurs;)

Det var nemlig der jeg tok "fagbrev" i formelle brev:) tror jeg skrev sånn ca 100000,- på 2 månder:)

Kizza1365380506
Skrevet

Har du gått på jobbsøkerkurs;)

Det var nemlig der jeg tok "fagbrev" i formelle brev:) tror jeg skrev sånn ca 100000,- på 2 månder:)

Nei jeg har fagbrev i kontorfaget. Best å være skolert skal man beholde jobben idag. Har jobbet på kontor i 30 år, har hatt fagbrev i 4. Så vet vi det liksom

Mvh

Skrevet

Nei jeg har fagbrev i kontorfaget. Best å være skolert skal man beholde jobben idag. Har jobbet på kontor i 30 år, har hatt fagbrev i 4. Så vet vi det liksom

Mvh

Ok....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...