Gå til innhold

Frontpage 2000 - igjen! :-)

Anbefalte innlegg

Gjest webmasterman
Skrevet

Hei!

Fikk til rammene nå! Takk for hjelpen!

Har nå et annet problem/utfordring:

Er det mulig å gjøre slik at nettleseren refresher siden hele tiden?

Dersom jeg gjøre en endring på en side og laster opp den, og jeg er inne på siden på internett og surfer litt fram og tilbake som kommer ikke endringen fram før jeg velger refresh-knappen.

Uff - dette ble litt knotete, men håper noen skjønte hva jeg mente! :-)

Skrevet

I Opera går du til Preferences > History and Cache, og setter Documents til "always". Tror det skal kunne gå an å gjøre noe lignende i IE. Let litt rundt i innstillingene og se hva du finner :)

Skrevet

Om jeg forsto deg rett, så er det

Tools--> Internet Options--> Fanebladet Content, knappen Settings.

Der setter du hake på "Every visit to the page"

Gjest webmasterman
Skrevet

Men er det mulig å gjøre dette fra FrontPage?

Skrevet

Ser du har svart deg sjøl her, så jeg så ikke dette før nå.

Du kan jo sette inn et script i head-taggen da.

(meta http-equiv="refresh" content="10;URL=xxx.html")

10, er antall sekunder det tar, og siden oppdaterer seg automatisk, til den adressa du setter inn der det står xxx.html

Bytt ut parentseser med

Skrevet

Ser du har svart deg sjøl her, så jeg så ikke dette før nå.

Du kan jo sette inn et script i head-taggen da.

(meta http-equiv="refresh" content="10;URL=xxx.html")

10, er antall sekunder det tar, og siden oppdaterer seg automatisk, til den adressa du setter inn der det står xxx.html

Bytt ut parentseser med

Men da vil siden oppdatere seg hvert tiende sekund for alle som er inne og ser på den. Det kommer garantert til å være vanvittig irriterende, spesielt for folk som sitter med modemoppkobling.

Skrevet

Du kan legge inn følgende kode et sted mellom

og i koden din:

Da vil nettleseren hente ny versjon av siden hver gang man besøker den.

Merk at dette kan være plagsomt for folk som har modem, fordi det vil bli mye tregere å surfe rundt på siden din hvis de går litt fram og tilbake. Vurder derfor nødvendigheten. Problemet oppstår vel først og fremst for deg selv, når du sitter og gjør hyppige endringer. Da kan du kanskje koste på deg å trykke på refresh-knappen en gang iblant.

Skrevet

Men da vil siden oppdatere seg hvert tiende sekund for alle som er inne og ser på den. Det kommer garantert til å være vanvittig irriterende, spesielt for folk som sitter med modemoppkobling.

Ja, men jeg visste ikke om noen annen løsning. Bra du kom opp med noe bedre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...