Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo at eneste måten å bli kvitt terrortrusselen på, er å gjøre knefall for de totalitære krefter.

Vi har jo begynt godt, og fortsetter nå med å gi penger og trygd til de som har gjort seg skyldig i terror og krigsforbrytelser rundt om i verden.

De får vel en 8-10 år, og kan deretter skrive bok, få trygd og delta i talkshow med Petter Nome (på NRK naturligvis).

Og skattepengene våre får ben å gå på...

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article209758.ece

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Goliath

14

• Tinúviel

5

• Grip

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Dette er vanvidd. Nå står det ikke noe om i artikkelen hva som ligger til grunn for vurderingen om at de muligens skal få oppholdstillatelse. Det kan være forhold vi ikke kjenner til.

Men det gir uansett helt sinnsyke signaler ut i et demokratisk land, og ikke minst helt feil signaler til terroristnettverk.

For det første er det en hån mot den norske befolknings oppfattelse av rettferdighet. For det andre sender det kun ut en melding: Norge er naivt til det grenseløse og alle terrorister ønskes herved velkommen!

Det gjelder jo ikke bare denne saken, men også f.eks. mullar krekar-saken.

Skrevet

Tenker du før du skriver?

HVIS disse to er skyldige i noe, så burde vi gjøre vår plikt i kampen mot internasjonal terrorisme, stille dem for retten (eller sende dem til domstolen i Haag), og få dem dømt.

Det er foruroligende at du vil slippe dem fri, slik at de kan fortsette faenskapet.

Hvis de ikke er skyldige, så faller selvsagt argumentet ditt som et korthus uansett.

Skrevet

HVIS disse to er skyldige i noe, så burde vi gjøre vår plikt i kampen mot internasjonal terrorisme, stille dem for retten (eller sende dem til domstolen i Haag), og få dem dømt.

Det er foruroligende at du vil slippe dem fri, slik at de kan fortsette faenskapet.

Hvis de ikke er skyldige, så faller selvsagt argumentet ditt som et korthus uansett.

Nå tror jeg du har misforstått Grips lett ironiske tone. Jeg har ihvertfall ikke inntrykk av at han forfekter noe forsvar for terrorister i dette innlegget - tvert imot!

Skrevet

Eller hva med offentlig hengning av alle som misstenkes for terrorisme?

Eller alle som begå mord, alle som ikke er kristne, alle som begår lovbrudd generelt?

Kanskje det bør bygges en høy mur rundt hele Norge, slik at vi kan lage en egen liten verden her inne?

Skrevet

Nå tror jeg du har misforstått Grips lett ironiske tone. Jeg har ihvertfall ikke inntrykk av at han forfekter noe forsvar for terrorister i dette innlegget - tvert imot!

Nei, men i praksis er det jo faktisk resultatet av det han skriver!

Han vil nekte dem opphold i Norge, hvilket betyr at de blir utvist. Blir de utvist, så blir de satt på et fly til Libanon og Tjetjenia, hvor de fritt kan begynne terroraktivitetene igjen!

Grip vil slippe dem fri!

Hvis disse folkene er terrorister, så har Norge en plikt til å stille dem for retten, og fengsle dem. (Eller sende dem til domstolen i Haag.)

Grips skriblerier har INTET med "kampen mot terrorisme" å gjøre; tvertimot ønsker han bare å trekke asyl-lovgivingen ned i møkken, ved å fremstille enkelt-eksempler som om de var generelle.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Han vil nekte dem opphold i Norge, hvilket betyr at de blir utvist. Blir de utvist, så blir de satt på et fly til Libanon og Tjetjenia, hvor de fritt kan begynne terroraktivitetene igjen!

Grip vil slippe dem fri!

Hvis disse folkene er terrorister, så har Norge en plikt til å stille dem for retten, og fengsle dem. (Eller sende dem til domstolen i Haag.)

Grips skriblerier har INTET med "kampen mot terrorisme" å gjøre; tvertimot ønsker han bare å trekke asyl-lovgivingen ned i møkken, ved å fremstille enkelt-eksempler som om de var generelle.

Med vennlig hilsen

Hvis disse menneskene er terrorister, har Norge plikt til å stille dem for retten.

Ja vi har det, men hvor er mekanismene som setter dette i system?

Vi kan ikke se bort i fra hvilke signaler vår passive holdning sender til terroristnettverk. Du er forsåvidt selv inne på disse tankene, om enn mindre populistisk enn Grip.

Skrevet

Hvis disse menneskene er terrorister, har Norge plikt til å stille dem for retten.

Ja vi har det, men hvor er mekanismene som setter dette i system?

Vi kan ikke se bort i fra hvilke signaler vår passive holdning sender til terroristnettverk. Du er forsåvidt selv inne på disse tankene, om enn mindre populistisk enn Grip.

Hei,

Jeg tror ikke vi mangler noen lovgivning for å stille disse for retten, hvis de er terrorister.

Men, hvis de IKKE er dømt som terrorister, så er de (akkurat som deg og meg), uskyldig til det motsatte er bevist, og da skal de selvsagt ikke utvises begrunnet med løse påstander om terrorisme (som aldri har vært prøvd i retten).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jeg tror ikke vi mangler noen lovgivning for å stille disse for retten, hvis de er terrorister.

Men, hvis de IKKE er dømt som terrorister, så er de (akkurat som deg og meg), uskyldig til det motsatte er bevist, og da skal de selvsagt ikke utvises begrunnet med løse påstander om terrorisme (som aldri har vært prøvd i retten).

Med vennlig hilsen

Jo men det er da flere lag i et samfunn. Noe kan faktisk være sant sel.vom det ikke er prøvd for en domstol

Skrevet

Årsaken til at vi vil gi dem opphold på skattebetalernes regning, er at vi ikke (ut fra vår standard) er fornøyd med rettergang og straffeutmåling i det landet de kommer fra.

Vi skal altså finne oss i terroren, men være nøye med å passe på at de slipper straff (i praksis).

Slik er vårt signal til terrorister at de bare må smelle som fan, men husk for all del og kom dere til Norge når nettet snører seg. Her venter 0-straff og fete penger.

Skrevet

Årsaken til at vi vil gi dem opphold på skattebetalernes regning, er at vi ikke (ut fra vår standard) er fornøyd med rettergang og straffeutmåling i det landet de kommer fra.

Vi skal altså finne oss i terroren, men være nøye med å passe på at de slipper straff (i praksis).

Slik er vårt signal til terrorister at de bare må smelle som fan, men husk for all del og kom dere til Norge når nettet snører seg. Her venter 0-straff og fete penger.

Så du mener altså at rettssystemet i Tjetjenia og Libanon er rettferdig?

Skrevet

Jo men det er da flere lag i et samfunn. Noe kan faktisk være sant sel.vom det ikke er prøvd for en domstol

Hei,

Jeg benekter ikke at det *kan* være sant, men et av de vesentligste og viktigste prinsippene i "vestlig rettspraksis" er at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Det er jo det som er forskjellen mellom "oss og dem". Vi vil jo nettopp IKKE ha "Saudi Arabiske" forhold her, og derfor er det så viktig å stå imot Grips saudiarabiske rettspraksis. For i saudiarabia ville de nok blitt dømt og utvist.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg leste om dette på tekstTV i dag - og lurte på om det fremdeles var 1. april.....

Slikt som dette gjør meg faktisk dypt forbannet.

Hvordan er det i det hele tatt mulig?

Skrevet

Så du mener altså at rettssystemet i Tjetjenia og Libanon er rettferdig?

Vi har vel lært av Krekar hvor "enkelt" det er å dømme noen i Norge (med de krav til beviser vi setter) for denne type forbrytelser i utlandet....

I tillegg finnes det vel knapt ett eneste annet land i verden der det er enklere for noen å planlegge og bidra til videre terror enn Norge.

De lover og regler norsk politi er underlagt gjør det fullstendig håpløst å føre en effektiv kamp mot internasjonal terrorisme.....

Skrevet

Jeg leste om dette på tekstTV i dag - og lurte på om det fremdeles var 1. april.....

Slikt som dette gjør meg faktisk dypt forbannet.

Hvordan er det i det hele tatt mulig?

Det som du bør spørre deg om er HVIS disse er "grusomme terrorister", hvorfor blir de ikke stilt for retten?

Og hvor tror du de har størst sjanse for å få en rettferdig rettssak (nå tenker jeg begge veier) - i Norge eller i hjemlandet?

Det Grip og TV2 presenterer er populistisk møl - overhodet ikke gjennomtenkt.

Skrevet

Grip vil slippe dem fri!

Med vennlig hilsen

Norsk asyllovgivning fortjener intet annet enn å bli trukket ned i møkka.

Ikke minst gjelder dette også for UDI som har blitt en "stat i staten"....

Skrevet

Vi har vel lært av Krekar hvor "enkelt" det er å dømme noen i Norge (med de krav til beviser vi setter) for denne type forbrytelser i utlandet....

I tillegg finnes det vel knapt ett eneste annet land i verden der det er enklere for noen å planlegge og bidra til videre terror enn Norge.

De lover og regler norsk politi er underlagt gjør det fullstendig håpløst å føre en effektiv kamp mot internasjonal terrorisme.....

Mener du seriøst at vi skal dømme folk basert på vitneutsagn fra mennesker som ligger i en fryseboks?

Det du skriver er "Vi har bestemt at Krekar er skyldig uansett - så nå må vi endre lovverket slik at han blir skyldig."

Mener du vi skal gjøre det samme for å øke sjansen for å dømme voldtektsforbrytere, eller gjelder det bare folk med skjegg?

Skrevet

Norsk asyllovgivning fortjener intet annet enn å bli trukket ned i møkka.

Ikke minst gjelder dette også for UDI som har blitt en "stat i staten"....

Nettopp det er ditt og Grips motiv - å ødelegge demokratiske organer, og Menneskerettighetene.

Skrevet

Det som du bør spørre deg om er HVIS disse er "grusomme terrorister", hvorfor blir de ikke stilt for retten?

Og hvor tror du de har størst sjanse for å få en rettferdig rettssak (nå tenker jeg begge veier) - i Norge eller i hjemlandet?

Det Grip og TV2 presenterer er populistisk møl - overhodet ikke gjennomtenkt.

Det første spørsmålet ditt gir vel Krakar saken et godt svar på.

Det andre spørsmålet ditt finner jeg ikke en gang relevant. Det kan og må ikke bli slik at all verdens internasjonale terrorister flykter til Norge for å få en "rettferdig rettssak".

Jeg har etterhvert fått en god del informasjon om hele Krekar saken fra personer som har jobbet med dette i flere år - og det er (unnskyld språkbruken) helt for gjævelig.

Det finnes ikke EN person som har jobbet med dette som ikke er fullstendig overbevist om denne mannens skyld i forferdelige forbrytelser.

Men slik det norske rettssystemet er lagt opp, så er det tilnærmet umulig å å klare å dokumentere nødvendige beviser for å få denne mannen dømt.

Og når han går fri, så har politiet INGEN mulighet til å holde han under forsvarlig oppsikt - uten at han da har ALLE gode muligheter til å gå til sak mot politiet.

Vårt "system" virker rett og slett ikke mot denne type internasjonal terrorvirksomhet og nettverk som disse er en del av - spesielt så lenge ikke terroren utøves i Norge.

Og dette er det etterhvert svært bred enighet om, blant de som faktiuk har dette ansvaret i Norge.

Men de har munnkurv....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...