Gå til innhold

Gamle frimerker og blader

Anbefalte innlegg

Bente831365380491
Skrevet

Noen som har peiling på om det er mye verdi i førstegangsstemplede frimerker fra midten av 70 tallet, og om det er noe verdi i gamle donald-blader fra 1960?

Hadde vært fint å vite, for er det noe verdi i dem, hadde det vært greit å selge og tjene noen kroner.

Gjest Morsk
Skrevet

Førstedagsstempler er generelt tilnærmet verdiløse fordi bunnen av en eller annen grunn falt ut av markedet for noen år siden. De fleste går for en femmer på bruktmarkeder rundt omkring.

Donald fra 1960 kan du derimot få minst en hundrelapp for hvis de er i god stand.

Bente831365380491
Skrevet

Førstedagsstempler er generelt tilnærmet verdiløse fordi bunnen av en eller annen grunn falt ut av markedet for noen år siden. De fleste går for en femmer på bruktmarkeder rundt omkring.

Donald fra 1960 kan du derimot få minst en hundrelapp for hvis de er i god stand.

Hmmmm.... Ok....

Vet du hvordan man gjør det for å selge donald-bladene da? Hvem jeg kontakter og slikt?

Skrevet

Hmmmm.... Ok....

Vet du hvordan man gjør det for å selge donald-bladene da? Hvem jeg kontakter og slikt?

Laguna vet sikkert slike ting

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Hmmmm.... Ok....

samlere averterer av og til i aftenpostens aftennummer. Men vet ikke hva de tilbyr i pris. Fins sikkert nettsteder for samlefreaker..

Bente831365380491
Skrevet

Laguna vet sikkert slike ting

Er hun her ofte da?? Skal jeg kanskje bare "rope" ut navnet hennes og se om jeg får svar???

Skrevet

Hmmmm.... Ok....

Det ligger en sånn brukte blader-butikk på Sofienberg ett eller annet sted (tidligere lå den nederst i Trondheimsveien, men har altså flytta).

Bente831365380491
Skrevet

Det ligger en sånn brukte blader-butikk på Sofienberg ett eller annet sted (tidligere lå den nederst i Trondheimsveien, men har altså flytta).

Blir litt vanskelig når jeg bor i Harstad....

Skrevet

folk selger mye på www.qxl.no

der selges gamle blader bøker, cd osv osv ++

Bente831365380491
Skrevet

folk selger mye på www.qxl.no

der selges gamle blader bøker, cd osv osv ++

Ja, jeg vet det, men hvis jeg skulle selge, så kunne jeg tenke meg å selge til den prisen det er verdt! På qxl må jo det meste være billig for at folk skal kjøpe!

Skrevet

Er hun her ofte da?? Skal jeg kanskje bare "rope" ut navnet hennes og se om jeg får svar???

Hun er kanskje på jobben nå? Hun stikker sikkert innom her i kveld.

Skrevet

Ja, jeg vet det, men hvis jeg skulle selge, så kunne jeg tenke meg å selge til den prisen det er verdt! På qxl må jo det meste være billig for at folk skal kjøpe!

Du setter en nedre pris på hva du ønsker, folk som er samlere er gjerne ute etter akkurat det bladet du har og da er de villige til å betale for det også tror jeg da. Men kanskje det er bedre å selge et annet sted.

Skrevet

Blir litt vanskelig når jeg bor i Harstad....

Det kan man si ...

:o)

laguna1365380434
Skrevet

Frimerkene må jeg desverre melde helt pass på..:-/

Donald fra sekstitallet er svært varierende i pris, og ikke nødvendigvis fryktelig dyre. I butikken jeg jobber i går de UT for mellom 40-100 kr, avhengig av når på 60tallet, hvorvidt det nr er mye i omløp, hvorvidt det er mint også videre..

Det ville gå INN for mindre penger, dessuten har butikken jeg jibber i(og sikkert flere av de andrte også) innkjøpsstopp på DD nå, for det finnes fryktelig mye på lager.

Derfor ville jeg prøvd å legge det ut på internett, hvis du vil selge det. Men jeg tviler desverre på at du vil bli særlig rik av det:-(

Ønsker deg bedre lykke med frimerket!

laguna1365380434
Skrevet

Sorry, jeg sitter og svarer helt i vilska her nå. jeg mente å sende svaret mitt til bente83..

*distre og surrete*

Beklager, beklager..

Gjest helt grønn
Skrevet

Frimerkene må jeg desverre melde helt pass på..:-/

Donald fra sekstitallet er svært varierende i pris, og ikke nødvendigvis fryktelig dyre. I butikken jeg jobber i går de UT for mellom 40-100 kr, avhengig av når på 60tallet, hvorvidt det nr er mye i omløp, hvorvidt det er mint også videre..

Det ville gå INN for mindre penger, dessuten har butikken jeg jibber i(og sikkert flere av de andrte også) innkjøpsstopp på DD nå, for det finnes fryktelig mye på lager.

Derfor ville jeg prøvd å legge det ut på internett, hvis du vil selge det. Men jeg tviler desverre på at du vil bli særlig rik av det:-(

Ønsker deg bedre lykke med frimerket!

Jeg spør her, siden det virker som du har litt peil :o)

Jeg har tidenes flyttesjau foran meg, og skal kvitte meg med en million tegneserier; Donaldpocket og diverse album (Tintin, Fantomet, Billy, Disney osv osv osv)

Synes det er litt kjipt å hive dem, tror du det går an å få solgt dem gjennom å henge opp oppslag? Tenkte jeg kunne ta tier'n pr stykk, bare så jeg ble kvitt dem.

Hva tror du?

laguna1365380434
Skrevet

Jeg spør her, siden det virker som du har litt peil :o)

Jeg har tidenes flyttesjau foran meg, og skal kvitte meg med en million tegneserier; Donaldpocket og diverse album (Tintin, Fantomet, Billy, Disney osv osv osv)

Synes det er litt kjipt å hive dem, tror du det går an å få solgt dem gjennom å henge opp oppslag? Tenkte jeg kunne ta tier'n pr stykk, bare så jeg ble kvitt dem.

Hva tror du?

Tintin er populært, det kan du fint selge..:o)

De andre du nevner er litt avhengig av alder og kondisjon, men gamle, velholdte fantometblader kan bli riktig verdifulle.

Hvis du vil selge til bruktbutikk må du nok påregne en ganske stor fortjeneste til butikken, og også at ikke alt(nyere) er interesant.

Altså det de betaler deg ewr mindre enn hva det går ut for.

Det er vanskeligere å få napp på internett, men der får du hele summen selv.

En tier pr stk er altfor billig for enkelte tintin album, og de andre (om de er gamle) hadde jeg fått prisvurdert før jeg solgte dem til den prisen..

:o)

P.S forøvrig har jeg ikke super peiling på det her, men om du gir meg nr,årgang&opplags opplysninger på noen av bladene kan jeg gjøre litt research på hva de er verdt..:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...