Gå til innhold

Monty Pythons brev til Blairs foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Terry Jones skriver som om han var Tony Blairs lærer:

"Dear Mr and Mrs Blair,

I have just had to mark Tony's essay, Why We Must Never Abandon This Historic Struggle in Iraq, and I am extremely worried.

Your son has been in the sixth form now for several years, studying world politics, and yet his recent essay shows so little grasp of the subject that I can only conclude he has spent most of that time staring out of the window."

Kilde: http://www.zmag.org/content/showarticle.cfm?SectionID=15&ItemID=5323

Utrolig godt skrevet.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• Mr Kahn

17

• Grip

6

• Scholar

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ser nesten ut som et avskrift av de brevene du fikk med deg hjem fra skolen.

Blir du aldri lei av å dumme deg ut?

Skrevet

Hvis du anser dette som "utrolig godt skrevet", må du jo anse de dol'ske innlegg for å være den reneste gullgruve, litterært sett.

PS.

For øvrig mener jeg at Fallujah bør ødelegges.

Gjest strandhai
Skrevet

Ser nesten ut som et avskrift av de brevene du fikk med deg hjem fra skolen.

Blir du aldri lei av å dumme deg ut?

Kanskje han liker oppmerksomheten vi gir han her da. Kanskje ble han neglisjert av alle han kjente da han var liten...eller stor.

Men det her er bare spekulasjoner fra min side. No offense eller no saann assaa....

Skrevet

Kanskje han liker oppmerksomheten vi gir han her da. Kanskje ble han neglisjert av alle han kjente da han var liten...eller stor.

Men det her er bare spekulasjoner fra min side. No offense eller no saann assaa....

Hadde jeg vært Blairs lærer, skulle jeg nok vært atskillig strengere.

Og Bush ser ut som om han aspirerer til det som i min tid het "Hjelpeklasse"

Men det spørs om det hadde hjulpet, da.

Skrevet

Kjære foreldre.

Sør er en veldig intelligent mann, og hans interresse for politikk er stor. Han suger til seg lærdom og alt ser bra ut, bortsett fra....

Vel, det er ikke enkelt å skrive dette til dere. Det har seg slik at det kan se ut som om Sørs to hjernehalvdeler ikke fungerer helt etter boken. Den venstre suger til seg alt den får servert, mens den høyre ligger der halvtom og utav stand til å ytre seg i en debatt. Dette medfører at den ventre fullstendig har tatt kontrollen, noe som påvirker Sørs evner til å se virkeligheten som den er.

Vi vil derfor i nærmeste fremtid starte opp et treningsprogram for den høyre hjernehalvdel, slik at Sørs to halvdeler bedre skal fungere sammen og kunne korrigere hverandre.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest neofix
Skrevet

Kjære foreldre.

Sør er en veldig intelligent mann, og hans interresse for politikk er stor. Han suger til seg lærdom og alt ser bra ut, bortsett fra....

Vel, det er ikke enkelt å skrive dette til dere. Det har seg slik at det kan se ut som om Sørs to hjernehalvdeler ikke fungerer helt etter boken. Den venstre suger til seg alt den får servert, mens den høyre ligger der halvtom og utav stand til å ytre seg i en debatt. Dette medfører at den ventre fullstendig har tatt kontrollen, noe som påvirker Sørs evner til å se virkeligheten som den er.

Vi vil derfor i nærmeste fremtid starte opp et treningsprogram for den høyre hjernehalvdel, slik at Sørs to halvdeler bedre skal fungere sammen og kunne korrigere hverandre.

Med vennlig hilsen

Åpent brev til foreldrene til DOL's faste kverulanter.

(Sør, Mr. Kahn, Grip, Stone og Goliath)

Kjære foreldre!

Deres sønn viser seg å ha stor interesse for politikk og samfunn. Dette er selvsagt positivt og hyggelig. Han viser også stor kreativitet i omgang med både det norske og det engelske språk.

Beklageligvis har deres sønn vist seg å være mer opptatt av å verbalt knuse sine medelever, enn å sjekke om det han sier faktisk er sant og riktig.

Dessverre - og dette gjør meg vondt å skrive - men deres sønn har kommet i konfliktsituasjon med sine medeelever - noe som resulterer i krangling, mobbing, ordbruk og jevnlige turer på rektor / webmasters kontor. Det sier seg selv at klassemiljøet påvirkes svært negativt av disse guttenes sprell, og det resulterer i dårlig trivsel blant de andre elevene.

Slik jeg ser det finnes det det bare en god løsning på dette problemet. Deres sønn bør med øyeblikkelig virkning tas ut av klassen, og plasseres i en klasse der de får bruke sine kreative evner på noe mer nyttig. Vi kan tilby egne klasser i hardangersøm og bunadsøm, forming, maling, baking, luking av potetåkre, og ikke minst pantomimeteater. Felles for alle disse klassene er at snakk i timen er strengt forbudt.

Vi anbefaler at dere som foreldre går igjennom alternativene og diskuterer med deres sønner hvilken klasse som passer best. Hvis ikke noe gjøres raskt, frykter jeg som lærer at sønnene deres kan komme virkelig ut å kjøre, og ende opp som politikere, avisskribenter og ikke minst døgenikter som kaster bort hele dagen med å sitte på internett og krangle med hverandre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis du anser dette som "utrolig godt skrevet", må du jo anse de dol'ske innlegg for å være den reneste gullgruve, litterært sett.

PS.

For øvrig mener jeg at Fallujah bør ødelegges.

Du skriver: "PS. For øvrig mener jeg at Fallujah bør ødelegges."

Akkurat som Bin Laden mente at WTC burde ødelegges.

Dere ligner jo!

Skrevet

Kjære foreldre!

Deres sønn viser seg å ha stor interesse for politikk og samfunn. Dette er selvsagt positivt og hyggelig. Han viser også stor kreativitet i omgang med både det norske og det engelske språk.

Beklageligvis har deres sønn vist seg å være mer opptatt av å verbalt knuse sine medelever, enn å sjekke om det han sier faktisk er sant og riktig.

Dessverre - og dette gjør meg vondt å skrive - men deres sønn har kommet i konfliktsituasjon med sine medeelever - noe som resulterer i krangling, mobbing, ordbruk og jevnlige turer på rektor / webmasters kontor. Det sier seg selv at klassemiljøet påvirkes svært negativt av disse guttenes sprell, og det resulterer i dårlig trivsel blant de andre elevene.

Slik jeg ser det finnes det det bare en god løsning på dette problemet. Deres sønn bør med øyeblikkelig virkning tas ut av klassen, og plasseres i en klasse der de får bruke sine kreative evner på noe mer nyttig. Vi kan tilby egne klasser i hardangersøm og bunadsøm, forming, maling, baking, luking av potetåkre, og ikke minst pantomimeteater. Felles for alle disse klassene er at snakk i timen er strengt forbudt.

Vi anbefaler at dere som foreldre går igjennom alternativene og diskuterer med deres sønner hvilken klasse som passer best. Hvis ikke noe gjøres raskt, frykter jeg som lærer at sønnene deres kan komme virkelig ut å kjøre, og ende opp som politikere, avisskribenter og ikke minst døgenikter som kaster bort hele dagen med å sitte på internett og krangle med hverandre.

Med vennlig hilsen

Er jeg virkelig innlemmet i denne eksklusive klubben? Det må vel være en stor ære, ikke sant?

Skrevet

Kjære foreldre!

Med vennlig hilsen

Neofix, det er (nesten) alltid like artig å se deg pælme steiner i glasshuset ditt. Nå singler det nok en gang i alle kompassretninger.

Du forfekter meninger som i overført betydning minner om Stalins «omskoleringesinstitusjoner», men kamuflerer dette angrepet på ytringsfriheten som en moralsk pekefinger.

Hvis du mistrives så jævli her inne, se da til hælvete og pell deg ut herfra. Ingen tvinger deg verken til å lese eller besvare noe av det vi skriver. Du vil vel ikke bli betraktet som en døgenikt som bare sitter på DOL hele dagen og krangler med Sør, Goliath, Grip, Stone og mr Kahn, eh?

Skrevet

Kjære foreldre.

Med vennlig hilsen

En særdeles utsøkt og smakfull sarkasme, og meget godt skrevet.

Velkommen i klubben, forresten. Neofix har betalt kontigenten din. ;^)

Skrevet

Du skriver: "PS. For øvrig mener jeg at Fallujah bør ødelegges."

Akkurat som Bin Laden mente at WTC burde ødelegges.

Dere ligner jo!

«-Akkurat som Bin Laden mente at WTC burde ødelegges.-»

I flg. dine politiske sannheter hadde Bin Laden retten på sin side til å drepe 3000 uskyldige mennesker. Det er jo den undertrykte underklassens privilegium å kverke unger å kjerringer for å fremme Allahs vilje og proletariatets diktatur, ikke sant?

Skulle ønske jeg sov så godt om natta som du og dine likesinnede gjør om dagen!

Gjest neofix
Skrevet

Er jeg virkelig innlemmet i denne eksklusive klubben? Det må vel være en stor ære, ikke sant?

Åpenbart en ære! :-) Innlemmet det bare på bakgrunn av ditt brev til sørs foreldre. Det syns jeg kvalifiserer til opptak. Og medalje. Og hederlig omtale. :-)

Annonse

Gjest neofix
Skrevet

Neofix, det er (nesten) alltid like artig å se deg pælme steiner i glasshuset ditt. Nå singler det nok en gang i alle kompassretninger.

Du forfekter meninger som i overført betydning minner om Stalins «omskoleringesinstitusjoner», men kamuflerer dette angrepet på ytringsfriheten som en moralsk pekefinger.

Hvis du mistrives så jævli her inne, se da til hælvete og pell deg ut herfra. Ingen tvinger deg verken til å lese eller besvare noe av det vi skriver. Du vil vel ikke bli betraktet som en døgenikt som bare sitter på DOL hele dagen og krangler med Sør, Goliath, Grip, Stone og mr Kahn, eh?

Hvordan visste du at Stalin var mitt forbilde?

Jeg syns glasshus er topp og steiner er gøy! Særlig Stone! He, he, he, he - tok du den eller? :-)

Jeg storkoser meg her jeg!

Skrevet

«-Akkurat som Bin Laden mente at WTC burde ødelegges.-»

I flg. dine politiske sannheter hadde Bin Laden retten på sin side til å drepe 3000 uskyldige mennesker. Det er jo den undertrykte underklassens privilegium å kverke unger å kjerringer for å fremme Allahs vilje og proletariatets diktatur, ikke sant?

Skulle ønske jeg sov så godt om natta som du og dine likesinnede gjør om dagen!

Grip skrev: "For øvrig mener jeg at Fallujah bør ødelegges."

Å ødelegge en by er akkurat det samme som å bombe WTC - det er uskyldige mennesker begge steder.

Skrevet

Hvordan visste du at Stalin var mitt forbilde?

Jeg syns glasshus er topp og steiner er gøy! Særlig Stone! He, he, he, he - tok du den eller? :-)

Jeg storkoser meg her jeg!

...men la ikke meg ødelegge gleden.

Gjest neofix
Skrevet

...men la ikke meg ødelegge gleden.

Såda vennen. Du kan ikke ødelegge gleden. Du ER gleden! :-)

Skrevet

Grip skrev: "For øvrig mener jeg at Fallujah bør ødelegges."

Å ødelegge en by er akkurat det samme som å bombe WTC - det er uskyldige mennesker begge steder.

I WTC var det bare uskyldige, og intet annet enn uskyldige. I flyene satt det også barn som ble styrtet i døden for å tilfredsstille disse sinnsjuke gærninges mordlyst og hat.

I Falluja finner du ganske mange av disse mordlystne og hatefulle gærningene, som sikkert ville skåret halsen av både deg og meg på pur jævelskap, enda du er en av de som støtter og beskytter dem.

Kuren for denne sinnsjukdommen henger som regel under buken og vingene på en F16 eller Stealth Fighter. Så får heller de som ikke støtter dette pakket se til å komme seg unna, mens de ennå kan.

Det blir ikke fred før dette svineriet er fjernet fra jordens overflate.

Skrevet

Såda vennen. Du kan ikke ødelegge gleden. Du ER gleden! :-)

Gudameien. Hvilken ære...

Skrevet

I WTC var det bare uskyldige, og intet annet enn uskyldige. I flyene satt det også barn som ble styrtet i døden for å tilfredsstille disse sinnsjuke gærninges mordlyst og hat.

I Falluja finner du ganske mange av disse mordlystne og hatefulle gærningene, som sikkert ville skåret halsen av både deg og meg på pur jævelskap, enda du er en av de som støtter og beskytter dem.

Kuren for denne sinnsjukdommen henger som regel under buken og vingene på en F16 eller Stealth Fighter. Så får heller de som ikke støtter dette pakket se til å komme seg unna, mens de ennå kan.

Det blir ikke fred før dette svineriet er fjernet fra jordens overflate.

Du skriver: "Kuren for denne sinnsjukdommen henger som regel under buken og vingene på en F16 eller Stealth Fighter."

Flymodellene er forskjellige, men ellers er jo du og bin Laden tydeligvis helt enige om bruk av fly mot uskyldige sivile.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...