Sør Skrevet 16. april 2004 Forfatter Skrevet 16. april 2004 ...eller slik de fleste ønsker alle nazi-reir ødelagt? Falluja kan neppe betegnes som et "nazi-reir". 0 Siter
Sør Skrevet 16. april 2004 Forfatter Skrevet 16. april 2004 Det er interessant at de gjør større motstand mot de allierte styrkene enn det tyskerne gjorde mot de allierete okkupantene etter 2. VK. Og at de gjør større motstand mot USA etc. enn de gjorde mot det gamle irakiske regime. Kanskje man burde trekke alt hjelpepersonell ut (slik at de som bare vil hjelpe, ikke blir drept) og så fjerne alt anglo-amerikansk nærvær. Til slutt bør S. Hussein få vende tilbake. Det virker som hans tidligere undersåtter savner ham. Du husker hvem det var som solgte våpen til Saddam Hussein, og hvem som sørget for at han beholdt makten? 0 Siter
Scholar Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Du husker hvem det var som solgte våpen til Saddam Hussein, og hvem som sørget for at han beholdt makten? Ja. Slik jeg husker hvem som sørget for at Hitler kunne forsyne seg av Polen i 1939. Vi må også huske at Folkeforbundet med USA i spissen ikke gjorde særlig meget for å stoppe Hitler. Det er interessant at tyskerne virket glad for å ha blitt kvitt Hitler -- selv om de måtte tåle mange år med folkestridig okkupasjon ledet av USA et al. Interessant er det da at irakere visstnok foretrekker at Hussein okkuperer landet enn at USA et al. gjør det. Det burde USA, og resten av verden, respektere. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Selvsagt. Det er jo krig og da må man vel regne med at det er ulike syn på hva som bør ødelegges. Meen...glem nå ikke at det finnes good guys og bad guys. Muslimske terrorister er selvsagt bad buys, og den vestlige verden er good guys. Man la seg ikke flat for Hitler heller, selv om han nok mente at London f.eks. burde ødelegges. Det har vært kriget mot the bad guys før, og nå skjer det igjen. "og den vestlige verden er good gusy" Så den vestlige verden er utelukkende god, og mer verdt enn den arabiske? Tror man bør være forsiktig med å kalle andre for ekstremister når man kommer med en slik uttalelse selv. "........................." 0 Siter
Sør Skrevet 16. april 2004 Forfatter Skrevet 16. april 2004 Ja. Slik jeg husker hvem som sørget for at Hitler kunne forsyne seg av Polen i 1939. Vi må også huske at Folkeforbundet med USA i spissen ikke gjorde særlig meget for å stoppe Hitler. Det er interessant at tyskerne virket glad for å ha blitt kvitt Hitler -- selv om de måtte tåle mange år med folkestridig okkupasjon ledet av USA et al. Interessant er det da at irakere visstnok foretrekker at Hussein okkuperer landet enn at USA et al. gjør det. Det burde USA, og resten av verden, respektere. At de ikke liker at USA okkuperer landet, betyr selvsagt ikke at de vil ha Saddam tilbake. 0 Siter
Scholar Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 At de ikke liker at USA okkuperer landet, betyr selvsagt ikke at de vil ha Saddam tilbake. Hei! Enig -- men heller ikke at de IKKE vil ha ham tilbake. Men ut fra den motstand som ytes mot USA og mangel på sådan mot Hussein, så kan en vel slå fast at mye taler for at det irakiske folk heller vil ha Hussein enn USA. Men heldigvis fins det andre muligheter. Kanskje en av terroristene som per idag har tatt helt uskyldige hjelpearbeidere til fange, vil kunne utpeke seg som en naturlig leder av det "nye" Irak? Uansett bør vel USA trekke seg ut. Det er beklagelig nok at USA fikk bryte folkeretten i årene etter 1945 -- nå gjør landet det igjen. Altså: USA og hjelpearbeidere ut -- nå! 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Ba'ath partiet var/er sekulært. Det var hele poenget med partiet. Vås! Det sitter samma ulla i Syria, to alen av samme stykket - sunnimuslimer. Saddam er sunn, og det samme er ba'atbanden. Men arabiske muslimer har en leveregel: jeg mot mine brødre, jeg og brødrene mine mot våre fettere, og jeg, mine brødre og fettere mot resten av verden. Der har du problemet i et nøtteskall. 0 Siter
Sør Skrevet 16. april 2004 Forfatter Skrevet 16. april 2004 Vås! Det sitter samma ulla i Syria, to alen av samme stykket - sunnimuslimer. Saddam er sunn, og det samme er ba'atbanden. Men arabiske muslimer har en leveregel: jeg mot mine brødre, jeg og brødrene mine mot våre fettere, og jeg, mine brødre og fettere mot resten av verden. Der har du problemet i et nøtteskall. Jeg ser du bare våser igjen. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Det krydde jo av muslimer i Hitlers gjeng under 2. vk. Nå kan man lese at Mein Kampf er blant bestselgerne i arabiske land. Det burde jo ikke overraske, men det er greit å få hovedlinjene stadfestet. Dette er det samme slenget som sør døgnet rundt svetter over tastaturet for å gi sin støtte. Jepp, Hitler fikk jo også god hjelp av Arafats onkel, Hajj Amin al Husseini, og dannet sågar en egen muslimsk SS-divisjon som herjet i øst-Europa fra 1941 til -45. De kverket 90 prosent av jødene på Balkan og 1,5 millioner serbere. Ikke rart at Milosevic hater muslimer. At Mein Kampf er trykket i store opplag i arabiske land er jo en kjent sak, denne boken er minst like populær som Sions Vises Protokoller, som var Hitlers favorittlektyre. Jeg har forsøkt å få Sør til å forklare meg hvordan det henger sammen at PLO ble dannet hele tre år før okkupasjonen, men her svikter logikken hans fullstendig. Den samme logikken uteblir også når han skal forklare hvorfor 4 millioner arabere skal repatrieres til Israel hvis målet er en egen palestinsk stat. Hvem fanken skal bo i den staten, hvis hver eneste skjeggape skal dyttes inn i Israel? Det foresvever meg at venstresosialistene sliter med et forklaringsproblem over hele linjen. Derav personangrepene. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Jeg ser du bare våser igjen. Det spiller ingen rolle hva du skriver i den sammenhengen. Dette kan du rett og slett for lite om. Prøv å føre en saklig debatt, er du snill. 0 Siter
Grip Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 "og den vestlige verden er good gusy" Så den vestlige verden er utelukkende god, og mer verdt enn den arabiske? Tror man bør være forsiktig med å kalle andre for ekstremister når man kommer med en slik uttalelse selv. "........................." Slik er det selvsagt ikke. Vi er likevel i en konflikt med deler av den muslimske verden som kjemper for et system som medfører terror, ufrihet, undertrykking og vold. I en slik situasjon må vi kunne stå opp og sloss for demokrati og frihet. Vi trenger ikke å relativisere alt. 0 Siter
Grip Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 "Nå kan man lese at Mein Kampf er blant bestselgerne i arabiske land. Det burde jo ikke overraske, men det er greit å få hovedlinjene stadfestet." Hvor leser du det? Et kjapt søk på google vil kunne bekrefte min påstand. Det er imidlertid så mange ulike saiter som skriver dette og som jeg ikke kjenner bakgrunnen til, at jeg nødig vil gi deg en bestemt link. Du finner det selv. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Slik er det selvsagt ikke. Vi er likevel i en konflikt med deler av den muslimske verden som kjemper for et system som medfører terror, ufrihet, undertrykking og vold. I en slik situasjon må vi kunne stå opp og sloss for demokrati og frihet. Vi trenger ikke å relativisere alt. Og vi trenger heller ikke bruke generaliserende hovedargumenter :-) "........................" 0 Siter
Grip Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Og vi trenger heller ikke bruke generaliserende hovedargumenter :-) "........................" Nei, det er godt mulig. På den annen side er det vanskelig å drive krigføring uten en betydelig grad av generalisering. 0 Siter
Sør Skrevet 16. april 2004 Forfatter Skrevet 16. april 2004 Det spiller ingen rolle hva du skriver i den sammenhengen. Dette kan du rett og slett for lite om. Prøv å føre en saklig debatt, er du snill. Du skriver: "Prøv å føre en saklig debatt, er du snill." Med en person som vil bombe Mekka, oppfører seg som en voldsape, og forsvarer terrorisme? 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Et kjapt søk på google vil kunne bekrefte min påstand. Det er imidlertid så mange ulike saiter som skriver dette og som jeg ikke kjenner bakgrunnen til, at jeg nødig vil gi deg en bestemt link. Du finner det selv. "Det er imidlertid så mange ulike saiter som skriver dette og som jeg ikke kjenner bakgrunnen til, at jeg nødig vil gi deg en bestemt link. " Etter et kjapt søk på google skjønner jeg deg veldig godt. Her var det enten svært tvilsomme sider, eller "hear-say" av typen "is reported to be". Ingen tør nevne tall. Derimot er det ting som tyder på at harry potter selger bra i f.eks. libanon. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Du skriver: "Prøv å føre en saklig debatt, er du snill." Med en person som vil bombe Mekka, oppfører seg som en voldsape, og forsvarer terrorisme? ! 0 Siter
Sør Skrevet 17. april 2004 Forfatter Skrevet 17. april 2004 ! Nei, nettopp. Du har ikke svar når det blir påvist at du er like ille som dem! 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Nei, nettopp. Du har ikke svar når det blir påvist at du er like ille som dem! Kan du gi meg en eneste god grunn til at jeg skal sitte her å forsvare meg mot sjikane og personangrep? Har du ikke noe bedre å argumentere med enn å papegøye den samme setningen om og om igjen? Normalt skulle innleggene dine vært slettet, alle som en, for de har ingenting med sak å gjøre. Absolutt ingenting. 0 Siter
Sør Skrevet 17. april 2004 Forfatter Skrevet 17. april 2004 Kan du gi meg en eneste god grunn til at jeg skal sitte her å forsvare meg mot sjikane og personangrep? Har du ikke noe bedre å argumentere med enn å papegøye den samme setningen om og om igjen? Normalt skulle innleggene dine vært slettet, alle som en, for de har ingenting med sak å gjøre. Absolutt ingenting. Dine oppfordringer til å bombe Mekka/Falluja kjører enhver fornuftig diskusjon i grøften. Det er like idiotisk som å påstå man bør bombe "Tel Aviv". Du er, for å bruke ditt eget uttrykk, en "voldsape". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.