Gå til innhold

Radio Valgerd (kanal 24) sliter

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ligger rundt 250.000 lytter, eller 5-6%. Dette er kun halvparten av målet. Annonsørene raser fordi de har betalt for en markedskontakt som ikke er levert.

Det var til dels hissig diskusjon på dol omkring Radio Valgerds sjanser i markedet. Nicket "triste" eller "scholar" (han med alle hovedfagene) hevdet med belegg i medievitenskap, at suksess var garantert.

En del av oss andre hadde håp om fiasko, siden Valgerd hadde lagt ganske trange politiske rammer for den nye radiokanalen. Politisk styrt radio blir som oftest dårlig.

Nå kan vi foreløpig glede oss over fiaskoen, og håpe den varer.

Fortsetter under...

Pappa Bjørn
Skrevet

Problemet er jo bare at kanalen vil overleve uansett. Det har nå blitt så mye prestisje i politiske kretser rundt dette at det vil aldri skje at markedskreftene vil styre. Her vil de etablerte kanalene som har jobbet seg opp til sin posisjon måtte slite med en konkurrent som vil få en rekke fordeler for at ikke de politiske pådriverne skal se dumme ut. Kan nesten firke som om vi får et svar på Pravda her til lands.

Blir vel kommunisme i praksis dette her.

Gjest QuePasta
Skrevet

Jeg var en av dem som forsvarte K24 da, men må vel innrømme at det lille jeg har hørt har vært veldig dårlig, nesten like fargeløst og trist som p4.

Skrevet

Det er vel ikke for ingenting at Valgjerd rangerer suverent øverst på Tullingtoppens adelskalender.

Gjest mor i juni
Skrevet

Jeg har faktisk forsøkt å gi Kanal24 en sjangse. Men hver gang ender det med at jeg blir drittlei, og skrur over på noe annet.

Standard program: (med lokalradiostemme) Ja, velkommen hit til "...", i dag skal vi snakke litt om ... og få besøk av "en-eller-annen". Men først - litt musikk.

**musikk**

Ja, velkommen tilbake til dette programmet, hvor vi i dag skal snakke om ..... Dessuten får vi snart besøk av "en -eller-annen". Nå skal vi høre Phil Collins.

**musikk**

Ja, det var altså Phil Collins.. *småprat* Snart kommer "en-eller-annen", og mens vi venter får vi Elton JOhn.

**musikk**

Gadd dere lese helt hit? Jeg slo av. Attegårann!!!

Annonse

Skrevet

Har ikke hørt et eneste minutt på Kanal 24 jeg. Ikke et eneste sekund faktisk. Og kommer nok neppe til å gjøre det heller, om jeg ikke blir offer for passiv lytting i en taxi eller lignende.

Skrevet

Jeg har faktisk forsøkt å gi Kanal24 en sjangse. Men hver gang ender det med at jeg blir drittlei, og skrur over på noe annet.

Standard program: (med lokalradiostemme) Ja, velkommen hit til "...", i dag skal vi snakke litt om ... og få besøk av "en-eller-annen". Men først - litt musikk.

**musikk**

Ja, velkommen tilbake til dette programmet, hvor vi i dag skal snakke om ..... Dessuten får vi snart besøk av "en -eller-annen". Nå skal vi høre Phil Collins.

**musikk**

Ja, det var altså Phil Collins.. *småprat* Snart kommer "en-eller-annen", og mens vi venter får vi Elton JOhn.

**musikk**

Gadd dere lese helt hit? Jeg slo av. Attegårann!!!

*ler*

Skrevet

Problemet er jo bare at kanalen vil overleve uansett. Det har nå blitt så mye prestisje i politiske kretser rundt dette at det vil aldri skje at markedskreftene vil styre. Her vil de etablerte kanalene som har jobbet seg opp til sin posisjon måtte slite med en konkurrent som vil få en rekke fordeler for at ikke de politiske pådriverne skal se dumme ut. Kan nesten firke som om vi får et svar på Pravda her til lands.

Blir vel kommunisme i praksis dette her.

Eneste fordel med kanal 24, er at alle de dårlige og ekle programlederne havnet der. Så da slipper vi å se dem på tv eller _interessante_ radio-kanaler.

Skulle bare ønske at Are og Odin også gikk over til kanal 24, de er så slitsomme å høre på.

Kanal 24 er en slags "recycle bin" for dårlige programlere!

Skrevet

Dessverre er det slik at jeg ikke har så mange valg når jeg tar inn radiosignaler i butikken vår. Enten er det P1 eller K24. Det jeg har hørt av K24 er mildt sagt elendig. De har fortsatt masse tekniske problemer, elendige programledere og uinteresante tema.

Selv andakten i P1 er mye mer givende, og jeg er overhodet ikke kristen! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...