Gå til innhold

Noen her som har peil

Anbefalte innlegg

Gjest pasa21
Skrevet

ing på tollsystemet her i landet??

Skal bestille noen sko til ca. 100$ men med frakt så blir det ca. 200$. Må jeg betale toll på frakten også??

Og hvor mye kommer dette til å koste meg??

Har vært inne på hjemmesiden men ble ikke særlig klok av det...

Takker på forhånd for svar

Fortsetter under...

Skrevet

Hei,

Jeg vet ikke hvor du importerer skoene fra, eller om du må betale *toll* på dem.

Derimot så må du betale moms (24%) på både skoene OG på frakten.

Videre så skal nok Posten (eller andre) ha et gebyr (kan tenke meg det er på mellom 100 og 200 kr?) for fortollingen.

Det blir altså noen dyre sko, med mindre du kan få noen til å kjøpe dem for deg, og sende dem som presang.

Med vennlig hilsen

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Hei,

Jeg vet ikke hvor du importerer skoene fra, eller om du må betale *toll* på dem.

Derimot så må du betale moms (24%) på både skoene OG på frakten.

Videre så skal nok Posten (eller andre) ha et gebyr (kan tenke meg det er på mellom 100 og 200 kr?) for fortollingen.

Det blir altså noen dyre sko, med mindre du kan få noen til å kjøpe dem for deg, og sende dem som presang.

Med vennlig hilsen

Postens gebyr har gått ned til "bare" 75 kroner.

Gjest Kan ikke skjønne annet...
Skrevet

675,- kroner for et par sko? Og 675,- kroner for frakt,+ fortolling?

Det må da finnes sko i dette landet,som er minst like pene til den prisen?

Skrevet

HUNDRE dollar i frakt???

Er det blysko?

Forøvrig veit eg ikkje korleis det blir med tollen. Eg berre syntes det var himla dyr frakt.

Skrevet

Dersom skoene kommer fra USA, kan det jo tenkes at det er toll på dem også (gidder ikke sjekke om sko er tollfrie fra ikke EU/EFTA-land).

Annonse

Gjest pasa21
Skrevet

HUNDRE dollar i frakt???

Er det blysko?

Forøvrig veit eg ikkje korleis det blir med tollen. Eg berre syntes det var himla dyr frakt.

det er 4 par sko da ;)

Gjest pasa21
Skrevet

675,- kroner for et par sko? Og 675,- kroner for frakt,+ fortolling?

Det må da finnes sko i dette landet,som er minst like pene til den prisen?

det er 4 par sko ;)

Skrevet

det er 4 par sko da ;)

Ahhhhhh.....

Ok, eg trudde det var 1 par sko til 100 dollar (og det verkar jo ganske normalt), men dersom du får 4 par for $100 så er jo sjølve skorne ikkje så dyre. Men eg syns likevel det var drøy frakt.

Håpar dei passar når du får dei i alle fall! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...