Gå til innhold

Konfirmasjon igjen....hvor mye skal vi gi?

Anbefalte innlegg

Gjest samboerne
Skrevet

Jeg er samboer med en mann som har et barnebarn som skal konfirmeres nå i mai. Hvor mye skal vi gi i gave og hva liker en jente på denne alderen? Ønsker tips. Verken jeg eller samboeren har god råd og jeg vet at familien på andre siden kommer med store gaver, noe min samboer føler litt trasig da ikke han kan stille opp med det samme. Hva gjør vi? Kan vi gjøre noe annet som er litt spesielt for barnebarnet hans?

Fortsetter under...

Gjest mallet
Skrevet

Hva med en pen, enkel klokke (armbåndsur), med navnet inngravert? Trenger ikke å koste en formue, samtidig som det er en personlig gave. Og ikke så avhengig av personlig smak som smykker.

Kizza1365380506
Skrevet

Dersom hun skal ha bunad er det veldig fint å få ett treskrin til akkurat den bunaden gjerne med samme mønster som i bunaden.

Ellers liker de jo å få digitalt kamera, smykker. Jeg gav perler til en niese jeg er fadder på. Hun bruker dem nok ikke før hun blir litt eldre. Men hun husker nok at hun fikk dem fra meg :o)

Mvh

Gjest bordeaux
Skrevet

Hei,

Synes forslaget til mallet var bra. Ellers kan dere kjøpe f.eks et armbånd med navneplate og inngravere navnet der. De er ikke kjempdyre. Eller f.eks. et halskjede - jeg liker å gi de hjertene med Fader Vår bak på for det er sjelden at folk gir dem. Dessuten er de pene. Håper dere får en koselig dag uansett, og tenk på at dere heller har lagt ned litt tid og omtanke på det dere gir enn at det er dyrt.

Klem fra meg.

Skrevet

Hvis de har en hage, kan dere gi et frukttre av en eller annen sort. Det er litt stas - å ha sitt eget tre.

Ellers er jenter i den alderen ganske følsomme, så en fin bok med dikt eller visdomsord - eller til å skrive i selv. Det vil hun nok sette pris på.

Skrevet

Vel, hvis samboeren din (og/eller du) er villige til å gjøre litt ekstra, kan dere feks lage et album med bilder fra oppveksten hennes og frem til nå - og krydre det med minner/barndomshistorier om henne og fine dikt og sitater som passer. Noen om barndom, noen om ungdom, noen om fremtiden og gode råd. Avslutt albumet med lykkeønskninger og noen ord om hva han/dere synes er hennes beste sider.

Legg gjerne ved et enkelt (sølv)smykke el.l., alt ettersom hvor mye han/dere har anledning til å bruke.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...