Mr Kahn Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Utenriksminister Jan Petersen fordømmer på det sterkeste drapet på Hamas-lederen, Abdelaziz al-Rantisi: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223581 Men her er han taus som graven: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223188 At Petersen ikke har verken guts eller ryggrad er vel allerede en kjent sak fra norsk politikk, så dette bør vel neppe komme som noen overraskelse. Både Høyre og Frp har en del tvilsom bagasje å dra på, noe jeg har erfart gjennom møter med lokalpolitikere fra begge leire. At ortodoske marxister og stalinister hetser Israel er en ting, men at politiske partier som står så langt fra hverandre politisk kan møtes på midten i sitt felles korstog mot Israel, det er meg en gåte. De har åpenbart ikke verken lært eller forstått noe som helst av historien og hva demokratiske rettstatsprinsipper går ut på. 0 Siter
Sør Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Du skriver: "At ortodoske marxister og stalinister hetser Israel" Og har derved meldt deg ut av virkelighetens verden igjen. 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Kunne du da vaere saa elskverdig aa dele med oss unge, uskyldige sjeler hva demokratiske rettsstatsprinsipper gaar ut paa?? Tusen takk!:-) 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 17. april 2004 Forfatter Skrevet 17. april 2004 Kunne du da vaere saa elskverdig aa dele med oss unge, uskyldige sjeler hva demokratiske rettsstatsprinsipper gaar ut paa?? Tusen takk!:-) Prøver du å være morsom? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 17. april 2004 Forfatter Skrevet 17. april 2004 Du skriver: "At ortodoske marxister og stalinister hetser Israel" Og har derved meldt deg ut av virkelighetens verden igjen. Som vanlig klarer ikke du å besvare et innlegg uten å forvrenge kontekst. Vil du ha noen navn på de verste anti-israelerne her i landet, og hvor de hører hjemme? La meg bare nevne Gerd Liv Valla, tidlige KUL, som «kjempet» for at Norge skulle bli en ett-partistat etter Stalins modell, og som hadde en nesegrus beundring for Pol Pot. Hun vil avskaffe hele jødetaten til fordel for et arabisk diktatur. Finn Gustavsen, Peder Martin Lysestøl, Berge Furre, Finn Sjue, Ole Koppreitan, Sigurd Allern, Pål Steigan, Tron Øgrim, alle som en satt de på Blindern og lutret sitt jødehat mens de konspirerte mot den norske stat. Bjørn Tore Godal, en av arkitektene bak Oslo-avtalen og senere utenriksminister i regjeringen Brundtland, var formann i AUF da de i 1971 vedtok en resolusjon der det het at Israel måtte oppløses til fordel for en palestinsk stat. Jeg kunne sittet oppe i natt og flood'et DOL med den ene groteske eksempelet etter det andre. Og det eneste du ville klart å stable på beina til forsvar ville vært dine sedvanlige personangrep. 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Prøver du å være morsom? Nei, ikke i det hele tatt. Jeg kan ikke formulere meg paa noen annen maate enn jeg gjorde i det foerste innlegget. Jeg mistenker at du tror jeg er eldre enn jeg er. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 17. april 2004 Forfatter Skrevet 17. april 2004 Nei, ikke i det hele tatt. Jeg kan ikke formulere meg paa noen annen maate enn jeg gjorde i det foerste innlegget. Jeg mistenker at du tror jeg er eldre enn jeg er. Jeg nærer ingen «mistanker» hva andre debattanters alder angår. Hvis du er interessert i demokratiske rettstatsprinsipper og trenger dette forklart, da er jeg oppriktig bekymret. Men, i et nøtteskall; likeverd mellom kjønn, rase og religion, fred med individuell frihet, da fred uten frihet er et meningsløst konsept. En rettstat er der individet beskytter fellesskapet og fellesskapet beskytter individet. Gjør din plikt - krev din rett. Nå kan du synge andre verset, så skal jeg komme tilbake og se om du har fått tak i den riktige teksten. 0 Siter
Sør Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Som vanlig klarer ikke du å besvare et innlegg uten å forvrenge kontekst. Vil du ha noen navn på de verste anti-israelerne her i landet, og hvor de hører hjemme? La meg bare nevne Gerd Liv Valla, tidlige KUL, som «kjempet» for at Norge skulle bli en ett-partistat etter Stalins modell, og som hadde en nesegrus beundring for Pol Pot. Hun vil avskaffe hele jødetaten til fordel for et arabisk diktatur. Finn Gustavsen, Peder Martin Lysestøl, Berge Furre, Finn Sjue, Ole Koppreitan, Sigurd Allern, Pål Steigan, Tron Øgrim, alle som en satt de på Blindern og lutret sitt jødehat mens de konspirerte mot den norske stat. Bjørn Tore Godal, en av arkitektene bak Oslo-avtalen og senere utenriksminister i regjeringen Brundtland, var formann i AUF da de i 1971 vedtok en resolusjon der det het at Israel måtte oppløses til fordel for en palestinsk stat. Jeg kunne sittet oppe i natt og flood'et DOL med den ene groteske eksempelet etter det andre. Og det eneste du ville klart å stable på beina til forsvar ville vært dine sedvanlige personangrep. Det er fint hvis du kan forholde deg til 2004, istedet for halvveis tilbake til 2. verdenskrig. Å mene at Israel bør oppløses til fordel til en palestinsk stat er da ikke verre enn å mene at det ikke skal opprettes noen palestinsk stat. 0 Siter
Sør Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Jeg nærer ingen «mistanker» hva andre debattanters alder angår. Hvis du er interessert i demokratiske rettstatsprinsipper og trenger dette forklart, da er jeg oppriktig bekymret. Men, i et nøtteskall; likeverd mellom kjønn, rase og religion, fred med individuell frihet, da fred uten frihet er et meningsløst konsept. En rettstat er der individet beskytter fellesskapet og fellesskapet beskytter individet. Gjør din plikt - krev din rett. Nå kan du synge andre verset, så skal jeg komme tilbake og se om du har fått tak i den riktige teksten. Du skriver: "Men, i et nøtteskall; likeverd mellom kjønn, rase og religion," Det har man ikke i Israel, og det vet du selvsagt godt. 0 Siter
Gjest pasa21 Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Skjønner ikke hva som er problemet med utsagnet hans. Jeg for min del er helt enig men ham... 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Du skriver: "Men, i et nøtteskall; likeverd mellom kjønn, rase og religion," Det har man ikke i Israel, og det vet du selvsagt godt. La meg si det slik, hvis rabiate arabiske muslimer hadde for vane å sprenge seg selv på våre skolebusser og kjøpesentre, så ville du neppe funnet så mange pakistanere på Stortinget. Her er jo Israel et eksepsjonelt skoleeksempel i integrering; frender av fienden kan være med å fatte politiske vedtak (og det gjør de) mot staten Israel! Dette er noe flere og flere begynner å bli klar over, og derfor vil det også snart gå utforbakke med disse terrorservile politiske partiene og organisasjonene som står Israel etter livet. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Skjønner ikke hva som er problemet med utsagnet hans. Jeg for min del er helt enig men ham... Det er du i din fulle rett til. 0 Siter
Sør Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 La meg si det slik, hvis rabiate arabiske muslimer hadde for vane å sprenge seg selv på våre skolebusser og kjøpesentre, så ville du neppe funnet så mange pakistanere på Stortinget. Her er jo Israel et eksepsjonelt skoleeksempel i integrering; frender av fienden kan være med å fatte politiske vedtak (og det gjør de) mot staten Israel! Dette er noe flere og flere begynner å bli klar over, og derfor vil det også snart gå utforbakke med disse terrorservile politiske partiene og organisasjonene som står Israel etter livet. Altså - ikke demokrati. Akkurat som jeg påpekte. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Altså - ikke demokrati. Akkurat som jeg påpekte. ! 0 Siter
Sør Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 ! Det er fint at du innser at Israel ikke er mer demokratisk enn det Sør Afrika under apartheid var. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Det er fint at du innser at Israel ikke er mer demokratisk enn det Sør Afrika under apartheid var. Du er et langt usaklig gjesp, sør, og bør helst forbigås i stillhet. 0 Siter
Sør Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Du er et langt usaklig gjesp, sør, og bør helst forbigås i stillhet. Igjen viser du at du kun er interessert i å diskutere "Sør", istedet for manglende demokrati i Israel. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Igjen viser du at du kun er interessert i å diskutere "Sør", istedet for manglende demokrati i Israel. *ler* Jadda, du er vel den eneste som kjører rundt med sladrespeilene vinklet slik at du bare ser deg selv. Du er like interessant som fjorårets snø. Diskutér sak, ikke person. 0 Siter
Sør Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 *ler* Jadda, du er vel den eneste som kjører rundt med sladrespeilene vinklet slik at du bare ser deg selv. Du er like interessant som fjorårets snø. Diskutér sak, ikke person. Du skriver: "Du er like interessant som fjorårets snø. Diskutér sak, ikke person." *kremt* Saken var Israels manglende demokrati, men det emnet var tydeligvis for pinlig. 0 Siter
Gjest Moderator Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 *ler* Jadda, du er vel den eneste som kjører rundt med sladrespeilene vinklet slik at du bare ser deg selv. Du er like interessant som fjorårets snø. Diskutér sak, ikke person. Hvis dere ikke kan slutte å sloss som småunger. så vil vi komme til å slette de trådene dere krangler i. Skjerp dere! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.