Gå til innhold

Hva plante i blomsterkassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har innbilt meg at vi er litt like på noen punkter ja...(",),,,

Det ser slik ut ja. Så hvis du kommer til Grünerløkka kan du bare se etter den riktige balkongkassa :o)

Fortsetter under...

Skrevet

nei, alle solsikker blir ikke meterhøye. De finnes i alle størrelser. Bare spør på et gartneri. Mener iallefall at jeg har sett pottesolsikker.

Jeg synest også at gule margeritter er knall fine. Og anemoner. Anemoner pleier jeg å kjøpe som små knoller, legge dem i vann og plante dem ut i begynnelsen av mai. Da blomstrer de seint. Hvis du planter dem inne først, feks. beg. av april, kan de spire tidligere.

Leser hva du skriver og noterer det bak øret.

For i realiteten så har jeg ikke peil på hvordan disse blomstene ser ut...

c",)

Jeg skal skrive det opp og gå på Plantasjen denne uken tenker jeg.

Når er det passe tid for å plante disse kassene utendørs?

Skrevet

Leser hva du skriver og noterer det bak øret.

For i realiteten så har jeg ikke peil på hvordan disse blomstene ser ut...

c",)

Jeg skal skrive det opp og gå på Plantasjen denne uken tenker jeg.

Når er det passe tid for å plante disse kassene utendørs?

stemorsblomster er helt topp fordet de tåler litt frost. Ellers er det litt avhengig av hvor du bor om når du kan sette kassene ut. Jeg tror ikke jeg ville satt ut kassene ut før i beg. av mai. Men på den andre siden; trodde en bare fikk tak i skikkelig hardføre planter så tidlig på året. iallefall er det slik her. Har bare et gartneri, og de driver skikkelig sesongdrift.

Men løker og knoller kan du plante i jorda nå. Bare pass på å sette dem dypt nok hvis du er litt usikker på om det kan bli nattefrost.(eller ta inn kassene)

Skrevet

stemorsblomster er helt topp fordet de tåler litt frost. Ellers er det litt avhengig av hvor du bor om når du kan sette kassene ut. Jeg tror ikke jeg ville satt ut kassene ut før i beg. av mai. Men på den andre siden; trodde en bare fikk tak i skikkelig hardføre planter så tidlig på året. iallefall er det slik her. Har bare et gartneri, og de driver skikkelig sesongdrift.

Men løker og knoller kan du plante i jorda nå. Bare pass på å sette dem dypt nok hvis du er litt usikker på om det kan bli nattefrost.(eller ta inn kassene)

Kassen er flere meter lang og i støpt betong, så den må pent stå ute om natten, ja.

Bor på Vestlandet.

Skrevet

Kassen er flere meter lang og i støpt betong, så den må pent stå ute om natten, ja.

Bor på Vestlandet.

ja, da er det nok lurt å la den stå ute ja...(",)...

Jeg bor og i vest, og har bare satt ut knoller.(husker ikke hvilke, fordet krukkene fra i fjor ikke var merket)

Stemorsblomster har jeg ikke sådd i år, men jeg skal kjøpe mange med en gang de kommer i butikken.

Skrevet

Det ser slik ut ja. Så hvis du kommer til Grünerløkka kan du bare se etter den riktige balkongkassa :o)

ja, da skal jeg tråle mellom blokkene til jeg får stiv nakke.....(",)....

Annonse

gardina1365380627
Skrevet

spar nakken,det er ikke flott.som de flest har sikkert har forstått,er ikke jeg en stor tilhenger av stemorblomster.

Skrevet

spar nakken,det er ikke flott.som de flest har sikkert har forstått,er ikke jeg en stor tilhenger av stemorblomster.

Har skjønt det nå ja,....

Skrevet

Det er ikke så mange blokker her da. Mest gamle bygårder :o)

Skrevet

Det er ikke så mange blokker her da. Mest gamle bygårder :o)

man lærer så lenge man lever... Men hva er forskjellen på en blokk og en bygård?? er det ikke leiligheter oppå hverandre i begge to??

Skrevet

man lærer så lenge man lever... Men hva er forskjellen på en blokk og en bygård?? er det ikke leiligheter oppå hverandre i begge to??

Bygårdene er gamle ca 110 år mens blokkene er nye, rundt 20 år. Det er stor forskjell.

Mye mer attraktivt med de gamle gårdene. Du har da fått mail med både der jeg bodde før og nå du da :o)

Skrevet

Bygårdene er gamle ca 110 år mens blokkene er nye, rundt 20 år. Det er stor forskjell.

Mye mer attraktivt med de gamle gårdene. Du har da fått mail med både der jeg bodde før og nå du da :o)

ja, det har jeg. men jeg er så uvant med begreper som blokk, bygård osv.... Sorry for det...(",)...

Skrevet

Du er ikke snill med meg nå altså :o) Kan du ikke like stemorsblomster når jeg har så fin veranda. Hva skal jeg plante for å få besøk da?

Annonse

gardina1365380627
Skrevet

Du er ikke snill med meg nå altså :o) Kan du ikke like stemorsblomster når jeg har så fin veranda. Hva skal jeg plante for å få besøk da?

jeg digger verandan din,så jeg kommer uansett hva du planter,men jeg ville prøvd noe annet,det blir veldig pent det også.

Skrevet

jeg digger verandan din,så jeg kommer uansett hva du planter,men jeg ville prøvd noe annet,det blir veldig pent det også.

Akkurat nå er det halvvisne påskeblomster oppi, ikke mye vakkert :o(

gardina1365380627
Skrevet

Akkurat nå er det halvvisne påskeblomster oppi, ikke mye vakkert :o(

men det er nå,jeg kan jo være med deg når du skal plukke ut blomster til kassene,jeg vil være der og støtte deg,vekk fra stemorblomstene,kansje det ikke trengs for det er jo så mye pent,men denne tråden begynnte med noe som skulle være allergi vennlig,jeg vet ikke om stemorblomster det.

Skrevet

men det er nå,jeg kan jo være med deg når du skal plukke ut blomster til kassene,jeg vil være der og støtte deg,vekk fra stemorblomstene,kansje det ikke trengs for det er jo så mye pent,men denne tråden begynnte med noe som skulle være allergi vennlig,jeg vet ikke om stemorblomster det.

Vi får dra til plantasjen neste gang du kommer. og så må vi stoppe å skrive til hverandre ellers får vi kjeft av webbis :o)

gardina1365380627
Skrevet

Vi får dra til plantasjen neste gang du kommer. og så må vi stoppe å skrive til hverandre ellers får vi kjeft av webbis :o)

den er grei,men vi har da ikke vært ufine,men vi avslutter nå.

Skrevet

den er grei,men vi har da ikke vært ufine,men vi avslutter nå.

Men vi blir for personlige for lenge, det er lett å gå i den fella

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...