Mr Kahn Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Kikket tilfeldigvis innom NRK idag, og der var det en foretaksom journalist (!) som tok seg en tur rundt i Nord-Korea sammen med en fotograf for å innhente stemningsrapporter. Et bedre bevis på kommunismens «fortreffelighet og ufeilbarlighet» skal en lete lenge etter. Guidene messet sine utenatlekser som roboter, og spørsmål til disse forhåndsprogrammerte robotene ble besvart med «jeg skal svare på det senere», eller bare to tomme øyne som stirret ut i luften. Mens maktapparatet forbereder seg på forrige krig, sulter folk i hjel i hundretusener. Lederen dyrkes som en gud, hans ord er lov, og trass er jevngodt med døden. For et tragisk folk, kuet og uvitende, dressert av Staten med stor S. ÉN mann. Medlem av Ondskapens akse? Neppe, et fortvilet folk, ført bak lyset et nepotistisk og maktarrogant dynasti. Flotte fasader, fine parader, men som Romania er det en kalket grav. Og dette systemet forsøker noen å holde i live??? 0 Siter
Sør Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Derfor er det så tragisk når du misbruker ord som "marxist" og "kommunist" på folk som overhodet ikke er det. Ved å bruke dem om alle som er motstandere av Israels terrorisme, så gjør DU ord som "marxist" til en hedersbetegnelse, istedet for et skjellsord. 0 Siter
sigga Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Jeg sier som "Tramteateret"; "det enkleste er pistol..." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Derfor er det så tragisk når du misbruker ord som "marxist" og "kommunist" på folk som overhodet ikke er det. Ved å bruke dem om alle som er motstandere av Israels terrorisme, så gjør DU ord som "marxist" til en hedersbetegnelse, istedet for et skjellsord. For ikke lenge siden rævkjørte jeg en gammel stalinist i lokalavisen fordi han i samme avisen hadde skrytt åpenlyst av at han hadde reist minnesmerker over kommunistene for deres innsats under krigen. Problemet var jo at kommunistenes ambivalens overfor tyskerne ikke tørket ut før Hitler brøt pakten med Stalin og gikk til angrep på Sovjetunionen, ETT HELT ÅR etter at de hadde angrepet oss! Den 21 juni 1940 brukte kommunistenes avis og partiorgan, «Arbeideren», hele forsiden på en overskrift der de krevde FREDSFORHANDLINGER med Tyskland. Visste du det? Så ordet marxist-leninist eller kommunist er såvisst ingen hedersbetegnelse. Wollwebers disippel, Asbjørn «Osvald» Sunde var også den første som ble dømt for sionasje til fordel for Sovjetunionen, og han var heller ikke den som tok regi fra verken SHAEF eller FO. Idag er disse en parodi på seg selv. 0 Siter
Gjest klem til deg Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 For ikke lenge siden rævkjørte jeg en gammel stalinist i lokalavisen fordi han i samme avisen hadde skrytt åpenlyst av at han hadde reist minnesmerker over kommunistene for deres innsats under krigen. Problemet var jo at kommunistenes ambivalens overfor tyskerne ikke tørket ut før Hitler brøt pakten med Stalin og gikk til angrep på Sovjetunionen, ETT HELT ÅR etter at de hadde angrepet oss! Den 21 juni 1940 brukte kommunistenes avis og partiorgan, «Arbeideren», hele forsiden på en overskrift der de krevde FREDSFORHANDLINGER med Tyskland. Visste du det? Så ordet marxist-leninist eller kommunist er såvisst ingen hedersbetegnelse. Wollwebers disippel, Asbjørn «Osvald» Sunde var også den første som ble dømt for sionasje til fordel for Sovjetunionen, og han var heller ikke den som tok regi fra verken SHAEF eller FO. Idag er disse en parodi på seg selv. Og jeg sier som Jan Eggum: " så var det på'a igjen...." 0 Siter
Sør Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 For ikke lenge siden rævkjørte jeg en gammel stalinist i lokalavisen fordi han i samme avisen hadde skrytt åpenlyst av at han hadde reist minnesmerker over kommunistene for deres innsats under krigen. Problemet var jo at kommunistenes ambivalens overfor tyskerne ikke tørket ut før Hitler brøt pakten med Stalin og gikk til angrep på Sovjetunionen, ETT HELT ÅR etter at de hadde angrepet oss! Den 21 juni 1940 brukte kommunistenes avis og partiorgan, «Arbeideren», hele forsiden på en overskrift der de krevde FREDSFORHANDLINGER med Tyskland. Visste du det? Så ordet marxist-leninist eller kommunist er såvisst ingen hedersbetegnelse. Wollwebers disippel, Asbjørn «Osvald» Sunde var også den første som ble dømt for sionasje til fordel for Sovjetunionen, og han var heller ikke den som tok regi fra verken SHAEF eller FO. Idag er disse en parodi på seg selv. For å sitere deg selv: det er fint hvis du kan holde deg til sak. Jeg har knapt sett noen her inne som forfekter marxisme, og ironisk nok er det nok dine totalitære synspunkter som faktisk er nærmest. 0 Siter
petter smart Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 For å sitere deg selv: det er fint hvis du kan holde deg til sak. Jeg har knapt sett noen her inne som forfekter marxisme, og ironisk nok er det nok dine totalitære synspunkter som faktisk er nærmest. Må nesten le av deg. Kahn skriver om Nord-Korea og kommunisme, du trekker inn Israel som han ikke nevner, og så er det han som skal holde seg til saken????? 0 Siter
Sør Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Må nesten le av deg. Kahn skriver om Nord-Korea og kommunisme, du trekker inn Israel som han ikke nevner, og så er det han som skal holde seg til saken????? Les det jeg skriver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.