Gå til innhold

Dagens ungdom.


Rubia

Anbefalte innlegg

Har hatt en liten tenkestund i helgen...da var jeg på kafe/bytur med barn og mor.

Barna skulle på kino og i køen står en del dagens ungdom...ungdomsskolealder.

De klumpet seg frems i køen hos kompisane, uten å ta hensyn til køen...

Jentunger som hadde farget hår og omtrent ikke figur engang sto og røyket...

De bannet høyt over å måtte stå tre kvarter i kø, uten å ta hensyn til voksne med meget små barn (film Olsenbanden på rockern)

De springer ned for å nå døren først uten igjen å ta hensyn til alle disse små barna, og de står i køen og kliner og kysser vilt...

De har piercing i øyenbryn og lepper, alle verdens gyselige farger i håret, er kledd så usmakelig at det er helt ille...

De prater i mobiltelefoner som er de nyeste med kamera...

De aller fleste - spesiellt jentene - går halvnakne, med magene bare og de aller fleste er rimelig overrvektige...

Jeg trodde ikke jeg var gammel ennå, men jeg bør kanskje revurdere det.

Jeg synes de unge i dag er veldig anneledes enn oss da vi var på deres alder...kan ikke se oss hverken kledd slik, eller med slike verdier i lommene, og ikke med så liten respekt for folk og fe rundt oss.

Hva har skjedd ? Hvor er foreldrene hen? Er det virkelig slik i dag når det gjelder ungdomsskoleungdom ?

Blir helt skremt jeg...er jeg gamlere enn jeg trodde ?

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Rubia

    26

  • Dorthe

    21

  • damedame

    13

  • laguna1365380434

    12

laguna1365380434

Hoderisting over "dagens" ungdom er nå i allefall en eldgammel sportsgren, så du er i god tradisjon;)

Jeg tror forresten ikke at dagens 15åringer egentlig er noe verre en "min" tids 15åringer eller mutterns, for den del..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Forøvrig : Kanskje jeg er drit umoden.

Jeg har nemlig dyr mobil(semidyr, hvertfall),piercing og unaturlig hårfarge.

Og jeg står ute å røyker, gjerne med magen bar(!)

Og jeg er 30 år:-o

Men jeg sniker ikke i køen, altså, der går grensen, selv for meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

dessverre - og velkommen etter! Det er nok veldig veldig lenge siden barn/unge hadde overdreven respekt for de voksne - før var det for mye av det gode! Nå er det _helt_ motsatt.

I all hovedsak reagerer du på 'smaken' deres, klesstil osv. -- slik vil det alltid være. Deres 'smak' er jo - og skal vel være - en reaksjon på foreldregenerasjonen. jeg gremmes sammen med deg - og håper de lander på et fornuftig sted når de blir litt eldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

De fleste er da ikke overvektige.

Nåja. Jeg så Kaizersorchestra, sammen med mine mindreårigekusiner. Bandet har jo som kjent en viss fjortisapell, og aldri har jeg sett ett feitere publikum som samtidig har vært såpass avkledd.

Men de skammer seg nå hvertfall ikke. Om det er en god eller en dårlig ting, det er jeg ikke helt sikker på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig : Kanskje jeg er drit umoden.

Jeg har nemlig dyr mobil(semidyr, hvertfall),piercing og unaturlig hårfarge.

Og jeg står ute å røyker, gjerne med magen bar(!)

Og jeg er 30 år:-o

Men jeg sniker ikke i køen, altså, der går grensen, selv for meg;)

Jeg er også 30, og gikk senest idag med en topp hvor magen var bar.

Dessuten har jeg farget håret også.

Er jeg ute og kjøre, da?

;)

ps. jeg sniker ikke i køen jeg heller. Kanskje vi blir fritatt for sjokkerte blikk, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig : Kanskje jeg er drit umoden.

Jeg har nemlig dyr mobil(semidyr, hvertfall),piercing og unaturlig hårfarge.

Og jeg står ute å røyker, gjerne med magen bar(!)

Og jeg er 30 år:-o

Men jeg sniker ikke i køen, altså, der går grensen, selv for meg;)

Ja, akkurat...du er 30...

disse er altså en smule yngre.

Så det er altså helt normalt i dag at ungdommen ser ut som de ønsker, kler seg som de ønsker, røyker og kliner åpenlyst blandt voksne og små unger, banner høylydt og står i...

Ooops sier jeg bare...henger etter jeg ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"går halvnakne, med magene bare og de aller fleste er rimelig overrvektige..."

Når jeg ser alle de som er overvektige, med magene bare, så tenker jeg ihvertfall at sannelig har jeg ikke mye å klage på. Disse her har ikke født barn engang, likevel har mange av dem mer mage enn det jeg har. *glise* Og det er litt deilig. Når vi som har født faktisk har mindre mage enn disse ungjentene med litt for mye rundt livet.

Da tar jeg på topper hvor magen viser med god samvittighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessverre - og velkommen etter! Det er nok veldig veldig lenge siden barn/unge hadde overdreven respekt for de voksne - før var det for mye av det gode! Nå er det _helt_ motsatt.

I all hovedsak reagerer du på 'smaken' deres, klesstil osv. -- slik vil det alltid være. Deres 'smak' er jo - og skal vel være - en reaksjon på foreldregenerasjonen. jeg gremmes sammen med deg - og håper de lander på et fornuftig sted når de blir litt eldre...

Takk for støtten engel...

så faktisk ut som jeg var et ensomt tilfelle her en stund nå :)

Jeg kan ikke for det...synes det er litt ille jeg når de banner høylydt, kliner åpenlyst og har null respekt for folk rundt seg.

Jeg har ikke vært den alderen selv på lenge, og har barn som er mindre så jeg må ha vært "borte" noen år tror jeg...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også 30, og gikk senest idag med en topp hvor magen var bar.

Dessuten har jeg farget håret også.

Er jeg ute og kjøre, da?

;)

ps. jeg sniker ikke i køen jeg heller. Kanskje vi blir fritatt for sjokkerte blikk, da?

Jeg er over 40 jeg og går fremdeles med magen bar. Men den har bare en liten tendens til å bule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten engel...

så faktisk ut som jeg var et ensomt tilfelle her en stund nå :)

Jeg kan ikke for det...synes det er litt ille jeg når de banner høylydt, kliner åpenlyst og har null respekt for folk rundt seg.

Jeg har ikke vært den alderen selv på lenge, og har barn som er mindre så jeg må ha vært "borte" noen år tror jeg...

:)

Jeg er forøvrig enig i det du skriver i hovedinnlegget, Rubia. Men jeg husker at det var sånn da jeg var ung også. Ungdommen var nokså frekk og frampå, da også. Offentlig klining, høylydt banning, hersing og trenging i køer var dagligdags ettersom jeg husker.

Det gjør det ikke noe bedre, da, men jeg tror ikke de er noe verre nå. Kanskje du har fortrengt det, bare. ;)

Men det er ikke alle som er sånn, heller. Det er bare det at det er dem som blir lagt merke til. Synd, men sånn er det. Det er mange fine og høflige ungdommer, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Ja, akkurat...du er 30...

disse er altså en smule yngre.

Så det er altså helt normalt i dag at ungdommen ser ut som de ønsker, kler seg som de ønsker, røyker og kliner åpenlyst blandt voksne og små unger, banner høylydt og står i...

Ooops sier jeg bare...henger etter jeg ja...

Nja.. Jeg får meg bare ikke til å tro at de er noe særlig verre enn fjortisser har vært før dem og.

Fjortenåringer generelt er da og har alltid vært en ganske usympatisk bande, uavhengig av generasjon?;)

Jeg røkte, skulket og klinte i hvertfall, og det er lenge siden jeg var fjorten.

Dessuten trodde jeg dagensoppvoksende var mer sånn ekkelt veslevoksne skolestrebere som er i mot røyk, dop, skilsmisse og urettferdighet og sånn, og med generelt lav rocknroll faktor?

Men det er jo mulig de kommer seg?;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 40 jeg og går fremdeles med magen bar. Men den har bare en liten tendens til å bule.

Når ungjentenes mager buler mer enn våre mager gjør, er det ingen grunn til å fortvile. De har ikke engang det å skylde på, at de har født barn. ;)

Da er det deilig å være litt eldre enn disse yngste tøttene, og gjøre det en vil med stil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungjentenes mager buler mer enn våre mager gjør, er det ingen grunn til å fortvile. De har ikke engang det å skylde på, at de har født barn. ;)

Da er det deilig å være litt eldre enn disse yngste tøttene, og gjøre det en vil med stil. :)

Takk, da stiller jeg med bar mage denne sommeren også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Takk, da stiller jeg med bar mage denne sommeren også :o)

bar mage er ikke så stilig når man er over 35, er det det da?? Men om sommeren er (nesten) alt tillatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg er også 30, og gikk senest idag med en topp hvor magen var bar.

Dessuten har jeg farget håret også.

Er jeg ute og kjøre, da?

;)

ps. jeg sniker ikke i køen jeg heller. Kanskje vi blir fritatt for sjokkerte blikk, da?

Vi er nok litt ute å kjøre, er redd for det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...