Gå til innhold

Dagens ungdom.


Rubia

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Du er ikke gammel... Jeg er 23 og er helt enig med deg! Kan ikke fordra frekke, høylytte fjortisser som tror de kan og vet alt!

Søstra mi er tretten, men kjempesøt så klart! ; ) hehe... neida, hun har sine perioder hun og. Klærne hennes ser ikke ut, og nå har hun farget håret svart til søsters store fortvilelse...

Vi får bare håpe de blir ebdre med aldern da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Rubia

    26

  • Dorthe

    21

  • damedame

    13

  • laguna1365380434

    12

Det verste med det du skriver her, er at du gidder å kommentere vekten og kroppen til andre personer.

Det er ingen som har noe med hvordan andre går kledd eller ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at de ikke skal kunne gjøre det...

men det er anneledes enn før...

det er jo skikkelig positivt siden det jo må være mindre press på kropp om dagen...og det er jo bra med tanke på anorexi ol.

men dæssiken...det er rimelig mye bilringer i lufta nå altså...og det facinerer meg hvor lite jentene bryr seg i dag i forhold til før...

:)

Anorexi er ikke bra, men tror overvekt begynner å bli et ganske stort problem.

Det er veldig mange overvektige tenåringsjenter å se for tiden. Virker som de blåser fullstendig i hvordan de ser ut. Kan umulig være sundt. Mange er jo fetere enn moren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i alt du skriver, bortsett fra det med klining og kyssing.

Det gjør da vel ingen verdens ting. Synes det er verre ting de kan finne på enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de går med magen bar "selv om" (fann ikke på bedre måte å formulere det på i farten) de er overvektige er da bare flott. Viser at de er komfortabel med kroppen. Det er viktig, spesielt i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungjentenes mager buler mer enn våre mager gjør, er det ingen grunn til å fortvile. De har ikke engang det å skylde på, at de har født barn. ;)

Da er det deilig å være litt eldre enn disse yngste tøttene, og gjøre det en vil med stil. :)

Joda men det ser noe krampaktig ut med bar mage etter en viss alder likevel. Alderen kan ikke sjules uansett.

Selv er jeg det mange kaller veldig slank,og det er vel bare et par år siden jeg sluttet med bar mage,men nå har jeg innsett altså at man godt kan vise frem figuren uten nødvendigvis å gå med bar mage. Det ser rett og slett ikke noe stilig ut,synes jeg da.

Jeg trenger ikke prøve se ut som 13-årige datter liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bar mage er ikke så stilig når man er over 35, er det det da?? Men om sommeren er (nesten) alt tillatt...

Pussig at du skulle nevne akkurat det tallet. Det var vel ca da jeg også innså det.

Nå er jeg 37.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både enig og uenig. Og jeg er eldgammel, og mor til en trettenåring.

Når det gjelder "hvor er foreldrene", er det faktisk svært begrenset hva slags innflytelse vi har på hvordan de oppfører seg når de er på kino med gjengen. De aller fleste av foreldrene hadde nok gremmet seg like mye som du dersom de hadde sett og hørt dem. Da tenker jeg på den delen som går på hensynsløs opptreden (sniking, brøyting og støy). Og ungdommene selv vet nok utmerket godt hva foreldrene mener om denslags oppførsel. Men vår makt er begrenset.

Noen tenåringer sto kanskje stille i køen også, men dem la du sikkert ikke merke til.

At mange moteklær er stygge, er jeg enig med deg i, men sånn har det alltid vært. Poenget er jo at vi gamle går såpass ungdommelig kledd i våre dager, at ungdomsmoten må være ganske ekstrem for at de skal få ha den for seg selv. Det er liksom ikke så mye opprør i slitte slengbukser lenger.

At også de som ikke har noen idealkropp "får lov til" å bruke moteklær, synes faktisk jeg er bra. Opplegget med at noen i gruppe A skal bestemme hvem som er tynn nok, pen nok eller kul nok til å ta på seg bestemte plagg, er utbredt nok som det er. Og husk at kroppene deres ikke er helt ferdige ennå.

Mht. røyking og banning er jeg helt enig med deg, men vi foreldrene har altså ikke uinnskrenket makt over dem når de er utenfor heimen. Min egen datter får ikke penger som rekker til verken røyk eller kameramobil. Men hun får lov å gå på kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iks.no

At de går med magen bar "selv om" (fann ikke på bedre måte å formulere det på i farten) de er overvektige er da bare flott. Viser at de er komfortabel med kroppen. Det er viktig, spesielt i den alderen.

Enig.

Blir lei meg når andre ikke kan akseptere at andre må selv få lov å bestemme vekten sin og hvordan de kler seg.

Jeg kommer ALDRI til å få et normalt forhold til mat igjen(har anorkesi), og synes så lenge det ikke er snakk om fedme(altså at kroppen tar skade av overvekt, andre veien også for den saks skyd), så synes jeg jenter og gutter skal være stolte uansett hvordan de ser ut.

Hater kroppsfiksering. Det er ikke den eneste grunnen til spiseforstyrrelser. Men det er likevel en av elementene i de sammensatte og kompliserte grunnene til at folk for spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten helt flat mage og ikke et gram for mye. Heller noen for lite.

Blir det for fjortis? Jeg er alvorlig.

Hvor gammel er du da?

Jeg har vel en slik kropp jeg også, men jeg føler at det blir litt fjortis. Regner med at du vil ha et ærlig svar,selv om det ikke var meg du spurte.

Jeg er 37 år.Kanskje er du yngre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Pussig at du skulle nevne akkurat det tallet. Det var vel ca da jeg også innså det.

Nå er jeg 37.

hehe... Kanskje d var deg jeg tenkte på da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at du skulle nevne akkurat det tallet. Det var vel ca da jeg også innså det.

Nå er jeg 37.

Mulig det ja.

Men nå har jeg tatt til vettet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har bikka 30 og har ikke tenåringsbarn selv, men har en søster på 17, så jeg har fått litt feeling med hva som skjer.

Det jeg kan love deg, Rubia, er at barna _dine_ til tross for sin velopdragenhet er like freaka som de andre unge.Om et par år og alle vennene deres røyker, drikker og kliner på gata, gjelder det ikke bare vennene, men dine barn også. Akkurat på samme måte som du lusket deg ut for å møte Lars til tross for din fars trusler om bank og bråk for alle :)

Man er ikke noen dårlig oppdrager selv om barna er anderledes enn det man vil, tror og håper. Jeg tror det ligger i foreldrehemmligheten at man må glemme hva man selv gjorde.

Jo mer ok du er som foreldre, jo mer må til for å bryte grensene. Og jeg mener det er veeeeldig sunt, selv om frykten for alt det fæle som kan skje er overveldende i årsesvis.

uhm. Ble det forståelig eller bare jalla ?

"Jo mer ok du er som foreldre, jo mer må til for å bryte grensene."

...eller desto mindre behov har man for å bryte noen grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåja. Jeg så Kaizersorchestra, sammen med mine mindreårigekusiner. Bandet har jo som kjent en viss fjortisapell, og aldri har jeg sett ett feitere publikum som samtidig har vært såpass avkledd.

Men de skammer seg nå hvertfall ikke. Om det er en god eller en dårlig ting, det er jeg ikke helt sikker på;)

Jøss. Jeg er oppriktig veldig overrasket over ditt siste avsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med det du skriver her, er at du gidder å kommentere vekten og kroppen til andre personer.

Det er ingen som har noe med hvordan andre går kledd eller ser ut.

Vel, nå kommenterer jeg ikke dette i den mening at de ikke kan kle seg sånn eller slik forde de veier for mye men det kan jeg liksom...

men det er en veldig stor overvekt rundt oss i dag på barna...helsemessig kan det jo umulig være bra...

og når jenter på den alderen som veier så innmari mye går kledd slik at bilringene henger ut osv...er det ikke da litt for lite kroppsfiksering ?

skal vi være så glad for at ungene ikke er kroppsfikserte og blir anorexikere at vi skal "tillate" alt den andre vegen liksom ?

Man må i det minste få lov til å lure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå kommenterer jeg ikke dette i den mening at de ikke kan kle seg sånn eller slik forde de veier for mye men det kan jeg liksom...

men det er en veldig stor overvekt rundt oss i dag på barna...helsemessig kan det jo umulig være bra...

og når jenter på den alderen som veier så innmari mye går kledd slik at bilringene henger ut osv...er det ikke da litt for lite kroppsfiksering ?

skal vi være så glad for at ungene ikke er kroppsfikserte og blir anorexikere at vi skal "tillate" alt den andre vegen liksom ?

Man må i det minste få lov til å lure...

Fokus må legges på forebyggelse, livsstil og samfunnsutviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke gammel... Jeg er 23 og er helt enig med deg! Kan ikke fordra frekke, høylytte fjortisser som tror de kan og vet alt!

Søstra mi er tretten, men kjempesøt så klart! ; ) hehe... neida, hun har sine perioder hun og. Klærne hennes ser ikke ut, og nå har hun farget håret svart til søsters store fortvilelse...

Vi får bare håpe de blir ebdre med aldern da.

Takk du :)

Det er da tonnevis med flott ungdom...jeg mener ikke annet...og det er bra at verden har blitt slik at det er friere med klær og farger...

men jeg må si jeg synes det er litt trist at det liksom skal være så over på den andre siden liksom...

ungene tar seg jo sånn til rette i dag...gjør som de vil, sier som de vil...uten respekt for andre uansett alder...

Det er ting som var bedre før, det er helt sikkert...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de går med magen bar "selv om" (fann ikke på bedre måte å formulere det på i farten) de er overvektige er da bare flott. Viser at de er komfortabel med kroppen. Det er viktig, spesielt i den alderen.

Noen er kanskje komfortabel med å gå med bar mage uansett hvordan de ser ut. Andre er ikke det, men går med det likevel fordi "alle andre gjør det". Så jeg er ikke så sikker på om dagens mote er så inkluderende som den kan se ut som.

Åse Kleveland sa i et intervju en gang at moten med trange, små topper og bar mage gjør helt vanlige ungjenter til klumsedeiser. Det har hun helt rett i . Mange ville sett helt fine ut med litt løstsittende, lang genser, men de snaue, trange er avslørende. (Det er naturlig å ha litt valpefett rundt magen i den alderen.)

For min del må de selvsagt gå kledd som de vil, men jeg ville ikke ha framhevet de mindre flatterende sidene ved utseendet mitt. F. eks. hadde jeg en gang nokså utstående kragebein, og følte meg da ikke vel i utringede kjoler. Så det unngikk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, og det er en lang diskusjon vi der har begynt på.

Men jeg kan ikke for det...jeg føler meg ikke gammel...gjør mye artig med ungene mine, ser ung ut...

men jeg synes ikke noe om utviklingen, det må jeg inrømme.

Når 14 åringene har piercing her og der...kler seg slik...røyker, banner og kliner på åpen gate...da har det gått for langt for meg synes jeg.

Kanskje jeg mener noe annet når mine er 14, men foreløbig så er de oppdratte til å respektere meg og andre voksne, og å te seg som folk ute, og hjemme, og å kle seg sånn nogenlunde...

Det var i bunn og grunn ikke ungene jeg var "ute etter"...men hvor er foreldrene hen...hvordan er samholdet hjemme når ungene får bestemme så mye selv ?

Må inrømme at jeg ikke har greie på oppdragelse av tenåringer...for mine er mindre...men av det jeg kan se rundt meg av oppdragelse av barn, gir frie tøyler og frie grenser usikkerhet og utrygghet...og dertil "umulige" barn...

"Må inrømme at jeg ikke har greie på oppdragelse av tenåringer"

Det er det du bedriver nå :)

Gi dem trygghet, kjærlighet, bidra til selvtilliten dems. Vær et godt eksempel. Bedriv mye sunne aktiviteter og håp at de får lysten og interessen for slikt "inn med morsmelka". Det tror jeg er gode bidrag i "oppdragelsen av fremtidig ungdom".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anorexi er ikke bra, men tror overvekt begynner å bli et ganske stort problem.

Det er veldig mange overvektige tenåringsjenter å se for tiden. Virker som de blåser fullstendig i hvordan de ser ut. Kan umulig være sundt. Mange er jo fetere enn moren sin.

Det er akkurat det jeg mener Wita...

flott at ting er friere i dag...bedre enn de "grensene" vi hadde før i forhold til klær osv.

men...det er som du sier...de bryr seg faktisk ikke om hvordan de ser ut i dag...og det er da jeg begynner å lure hvor verden er på veg hen også her...

vi har gått fra det ene pungtet over alle grenser og til det andre...vet ikke helt om det er så bra heller jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...