Gå til innhold

Dagens ungdom.


Rubia

Anbefalte innlegg

Er snart voksen og kjenner meg ikke igjen i det du sier. JA, jeg vet om mange som er sånn, men likevel er de helt klart i mindretall.

Kjenner mange, flotte ungdommer.

Sikker på at generasjonen over deg tenkte akkurat det samme om deg og din generasjon.

Nei, jeg tar ikke alle under en kam...

ja, jeg ser masse flott ungdom på skolen jeg går på hver dag...

Jeg reagerte på en gjeng jeg sto "sammen" med i nesten en time her forleden...men de er helt sikkert ikke de eneste i "sitt slag"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Rubia

    26

  • Dorthe

    21

  • damedame

    13

  • laguna1365380434

    12

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Nei, jeg er endel år eldre enn deg. Egentlig er jeg blitt så gammel at jeg blåser i hva folk tenker og tok piercing i nesa da jeg var 42. Da hadde jeg ønsket meg det i 10 år men syntes jeg var for gammel. Men jeg angrer ikke et øyeblikk på den piercingen.

åssen gjør du når du må pusse nesa? Spes. hvis du er forkjøla? (Har alltid syntes det så upraktisk ut, og nå benytter jeg sjansen til å spørre en som vet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

åssen gjør du når du må pusse nesa? Spes. hvis du er forkjøla? (Har alltid syntes det så upraktisk ut, og nå benytter jeg sjansen til å spørre en som vet...)

Det er helt ukomplisert..:)(selvom det ikke var meg du spurte)

Selvsagt er det ikke fint med buse på ringen, men det er ikke noe vanskeligere å unngå dette enn å unngå snørr utenfor generelt og uten piercing.

Jeg har hatt hull i nesen siden jeg var 13 år (1986-87 engang), og dette har aldri vært et problem..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Hvorfor det?

bare vi ikke får like stort fedmeproblem som i USA. Det er viktig å kunne røre seg, og leit å bli overvektig i ung alder, seff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Det er helt ukomplisert..:)(selvom det ikke var meg du spurte)

Selvsagt er det ikke fint med buse på ringen, men det er ikke noe vanskeligere å unngå dette enn å unngå snørr utenfor generelt og uten piercing.

Jeg har hatt hull i nesen siden jeg var 13 år (1986-87 engang), og dette har aldri vært et problem..

:-)

ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare vi ikke får like stort fedmeproblem som i USA. Det er viktig å kunne røre seg, og leit å bli overvektig i ung alder, seff

Det tror jeg vi er godt på veg til å få...

og med så stor tabu å prate om "problemet" også så ligger vi dårlig ann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest du tar ikke alle under en kam

Nei, jeg tar ikke alle under en kam...

ja, jeg ser masse flott ungdom på skolen jeg går på hver dag...

Jeg reagerte på en gjeng jeg sto "sammen" med i nesten en time her forleden...men de er helt sikkert ikke de eneste i "sitt slag"...

Godt. Dessverre er de nok ikke det, nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Takke meg til ufordragelig ungdom.

Ufordragelige småbarnsforeldre er MYE verre. De forventer at alle skal ta hensyn til de, de tror at ingen blir irritert når drittungen skriker i bussen/kafeen/butikken/køen, de tar med barnevogner på 7x7 meter store butikker. Dessuten så stjeler småbarnsforeldre med barnevogn mest i matbutikker. Og sist men ikke minst, så bruker de utrolig stygge klær, joggebukser..fysj.

(...)

Man kan ikke forvente seg tolleranse hvis man er intollerant selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Det tror jeg vi er godt på veg til å få...

og med så stor tabu å prate om "problemet" også så ligger vi dårlig ann...

hehe.... ja, det er litt av en tråd du satte igang!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Takke meg til ufordragelig ungdom.

Ufordragelige småbarnsforeldre er MYE verre. De forventer at alle skal ta hensyn til de, de tror at ingen blir irritert når drittungen skriker i bussen/kafeen/butikken/køen, de tar med barnevogner på 7x7 meter store butikker. Dessuten så stjeler småbarnsforeldre med barnevogn mest i matbutikker. Og sist men ikke minst, så bruker de utrolig stygge klær, joggebukser..fysj.

(...)

Man kan ikke forvente seg tolleranse hvis man er intollerant selv :)

hehe... saklig! Er glad jeg ikke er småbarnsforelder....

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke meg til ufordragelig ungdom.

Ufordragelige småbarnsforeldre er MYE verre. De forventer at alle skal ta hensyn til de, de tror at ingen blir irritert når drittungen skriker i bussen/kafeen/butikken/køen, de tar med barnevogner på 7x7 meter store butikker. Dessuten så stjeler småbarnsforeldre med barnevogn mest i matbutikker. Og sist men ikke minst, så bruker de utrolig stygge klær, joggebukser..fysj.

(...)

Man kan ikke forvente seg tolleranse hvis man er intollerant selv :)

Sett den inne på "foreldre og småbarn" så får du like lang tråd som meg...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Fordi det aldri er en god ting å skamme seg over kroppen sin. Det er en tragisk utløsende faktor for spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Fordi det aldri er en god ting å skamme seg over kroppen sin. Det er en tragisk utløsende faktor for spiseforstyrrelser.

Sant nok. Men å gi totalt faen er ikke bra det heller. Det kan man også bli syk av.

Jeg tror ikke nødvendigvis at det er en god ting å fortie overvekt som sådann, i redsel for å verkke anstøt. Noen ganger tror jeg det er til folk egets beste om de får litt inskrenkninger på potetgullposetilgangen i tretten-fjortenårsalderen.

Det er usunt å ha dårlig selvbilde og ha anoreksi, men det er også usunt å være feit.

Når en er voksen kan en jo gjøre som en vil, men så lenge det faktisk er vanlig fra foreldre å slå ned på f.eks røyking og natteflying(som jo kan være usunt) finner jeg det like naturlig om noen slår ned på spisevaner. Det tror jeg trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Men å gi totalt faen er ikke bra det heller. Det kan man også bli syk av.

Jeg tror ikke nødvendigvis at det er en god ting å fortie overvekt som sådann, i redsel for å verkke anstøt. Noen ganger tror jeg det er til folk egets beste om de får litt inskrenkninger på potetgullposetilgangen i tretten-fjortenårsalderen.

Det er usunt å ha dårlig selvbilde og ha anoreksi, men det er også usunt å være feit.

Når en er voksen kan en jo gjøre som en vil, men så lenge det faktisk er vanlig fra foreldre å slå ned på f.eks røyking og natteflying(som jo kan være usunt) finner jeg det like naturlig om noen slår ned på spisevaner. Det tror jeg trengs!

Jo, det er viktig å innskrenke tilgangen på usunn mat - og man skal ikke fortie et problem, men fokus bør ligge et annet sted enn på skam. Det er derfor jeg reagerte slik på ditt avsnitt der.

"Det er usunt å ha dårlig selvbilde og ha anoreksi, men det er også usunt å være feit."

Det var skam det var snakk om i dette tilfellet, så det du sier her blir litt utenfor dét. Men det er klart at det er usunt å være tykk også. Men, så lenge man slipper å ha psykisk ubehag ved det, så slipper man unna mye av smertene ved å være overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jo, det er viktig å innskrenke tilgangen på usunn mat - og man skal ikke fortie et problem, men fokus bør ligge et annet sted enn på skam. Det er derfor jeg reagerte slik på ditt avsnitt der.

"Det er usunt å ha dårlig selvbilde og ha anoreksi, men det er også usunt å være feit."

Det var skam det var snakk om i dette tilfellet, så det du sier her blir litt utenfor dét. Men det er klart at det er usunt å være tykk også. Men, så lenge man slipper å ha psykisk ubehag ved det, så slipper man unna mye av smertene ved å være overvektig.

Jeg synes heller ikke at man(nødvendigvis) trenger å skamme seg om en først er feit. Selvsagt er det kjipt å ha elendig selvbilde og dårlig psyke i tillegg.

Men en trenger heller ikke å naturliggjøre(dvs nesten oppfordre) det så til de grader som jeg mistenker enkelte for å gjøre.

Jeg tror mange gir folk(også egne barn) enorme bjørnetjenester ved å akseptere og naturliggjøre ting de ikke egentlig har lyst til å akseptere i redsel for å være upopulær og vekke anstøt.

Touchy tema for mange.

Dermed svinger gjerne pendelen over til en like krampeaktig og usunn posisjon som det hadde vært om det hadde vært vanlig å direkte hetse feite folk.

Se på Rickie Lake;) Mange av de dundrene som sitter der hadde jaggu hatt godt av å få litt mere skamme seg og litt mindre "you go girl"....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen gjør du når du må pusse nesa? Spes. hvis du er forkjøla? (Har alltid syntes det så upraktisk ut, og nå benytter jeg sjansen til å spørre en som vet...)

Det merker man ikke engang. Jeg har en liten kule på utsiden og en enda mindre på innsiden. Jeg har glemt at jeg har den, husker det bare i noen øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke meg til ufordragelig ungdom.

Ufordragelige småbarnsforeldre er MYE verre. De forventer at alle skal ta hensyn til de, de tror at ingen blir irritert når drittungen skriker i bussen/kafeen/butikken/køen, de tar med barnevogner på 7x7 meter store butikker. Dessuten så stjeler småbarnsforeldre med barnevogn mest i matbutikker. Og sist men ikke minst, så bruker de utrolig stygge klær, joggebukser..fysj.

(...)

Man kan ikke forvente seg tolleranse hvis man er intollerant selv :)

Jeg kjenner meg igjen i en av de tingene.Nemlig skriking på bussen.

I dag var det helt forferdelig på vei hjem fra jobb. Ungen var overtrøtt etter en dag hos dagmamma.

Og ja jeg skjønner veldig godt at det ikke var noe morro for mine medpassasjerer.

Jeg så det jo på blikkene til de gamle.(Regner med at du også er godt opp i årene)

De unge og middeladrende bare smilte medfølende.

Aller værst var det nok likevel for meg.Utrolig pinlig,ja faktisk helt jævlig.

Prøvde jeg og trøste ble det bare enda verre.Jeg tror ingen har hørt en unge skrike så høyt før.Til slutt ble hun heldigvis så utmatta at hun sovnet.

Men det jeg egentlig vil si deg er vi er nødt til å få bevege oss rundt i samfunnet vi også da vet du.Kan jo ikke bare overlate ungen til seg selv hjemme.

Men på gamlehjemmet får du kanskje være i fred eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...