Gjest zeinfeld Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Ska vi slåss?!! He-He...Tror neppe det vil hjelpe på min oppfatning av en stor andel av nordlendingene. Når sant skal sies, så er vel de nordlendingene som fortsatt bor i Nord-Norge, aningen mer sympatiske enn de som har flyttet andre steder. 0 Siter
Gjest zeinfeld Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Tja...fornødt med klarheten i uttalelsen, ja. Men intelligensen i uttalelsen, nope. ".........................." Ens oppfatning av andre mennesker, kan ikke måles i intelligens. Men den kan derimot måles i graden av subjektivitet, og min oppfatning av nordlendinger er selvfølgelig svært subjektiv, selv om mange har samme mening som meg. 0 Siter
Gjest zeinfeld Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Og hva slags grunnlag har du for å si det? Hva med folk fra Bergen, Bærum, Toten eller Bøler? Hvor kommer du fra? Det finns ufordragelige mennesker de stedene du nevner også, men min(selvfølgelig subjektive) oppfatning er at det er en høyere andel usympatiske mennesker som kommer fra Nord-Norge. Av en eller annen grunn, så virker det på meg som de som fortsatt bor der, er mere sympatiske enn de som har flyttet. Det er nok ikke tilfeldig at reklame-makerne har valgt å bruke en nordlending i denne Tv-reklamen. 0 Siter
Gjest zeinfeld Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Fordommer, fordommer, fordommer. Min oppfatning er selvfølgelig svært subjektiv, selv om det synes å være mange som har samme oppfatning som meg om den høye andelen av usympatiske mennesker derfra. 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Ikke alle da, men de fleste kjenner nok svært mange nordlendinger som man kan putte i båsen ufordragelige. La meg si det slik da, at det finns ufordragelige mennesker i alle landsdeler, men Nord-Norge har kanskje en noe høyere andel enn andre landsdeler. Fornøyd nå? Vestleninger rangerer høyt. De fleste Bergensere har ørevoks i jekslene! 0 Siter
Gjest zeinfeld Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Vestleninger rangerer høyt. De fleste Bergensere har ørevoks i jekslene! Jeg vil nok påstå at bergensere/vestlendinger har vel så velutviklet sosial intelligens som nordlendinger. 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Jeg vil nok påstå at bergensere/vestlendinger har vel så velutviklet sosial intelligens som nordlendinger. _En_ bergenser høres godt blant ti nordleninger:-) 0 Siter
shandy Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Det finns ufordragelige mennesker de stedene du nevner også, men min(selvfølgelig subjektive) oppfatning er at det er en høyere andel usympatiske mennesker som kommer fra Nord-Norge. Av en eller annen grunn, så virker det på meg som de som fortsatt bor der, er mere sympatiske enn de som har flyttet. Det er nok ikke tilfeldig at reklame-makerne har valgt å bruke en nordlending i denne Tv-reklamen. "Av en eller annen grunn, så virker det på meg som de som fortsatt bor der, er mere sympatiske enn de som har flyttet." De som bor der merker man ikke så mye til, naturlig nok - hvis man da ikke reiser dit frivillig. De som flytter til andre deler av landet, vel om ikke usympatiske, så høres de veeeeldig godt Det er nærmest så det runger i terrenget. Ikke alle liker det, og vil heller bli hørt selv "Det er nok ikke tilfeldig at reklame-makerne har valgt å bruke en nordlending i denne Tv-reklamen." Du er nok inne på noe der ja. 0 Siter
shandy Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Jeg syntes ikke den er morsom, men hver sin smak. Syntes forresten stort sett alt av reklameinnslag er søppel, og bare plagsomt. Bortsett fra lottomillionærer er ikke som andre millionærer. Disse er morsomme. Særlig han som ligger under bilen og "skror" 0 Siter
morsan Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Skrevet 10. mai 2004 Fordommer, fordommer, fordommer. Helt enig i dette men det er litt pussig at det bare er han som påstår at nordlendingene er usympatiske for tyn, mens tilsvarende påstander om bergensere og østlendinger inklusive Oslo slipper unna! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.