Gå til innhold

FU: tror du på gud eller en slags høyere kraft?

Anbefalte innlegg

Gjest 'noe' eller 'ikke noe'
Skrevet

1. Tror du på gud? (...enten den kristne eller allah eller noe annet definert av en religion?)

2. Eller tror du det ER "noe", (som andre kanskje kaller gud).

3. Eller tror du at det IKKE er noe slikt?

4. flere alternativer??

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bente831365380491

5

• BettyBlue

3

• soleil

2

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Bente831365380491
Skrevet

Jeg tror ikke på gud. Tror på skjebnen.....

Bente831365380491
Skrevet

Jeg tror ikke på gud. Tror på skjebnen.....

Altså alternativ 3

Gjest Daisy
Skrevet

1. Tror du på gud? (...enten den kristne eller allah eller noe annet definert av en religion?)

Nei. Verden er for grusom til at det kan være sannsynlig i mine øyne.

2. Eller tror du det ER "noe", (som andre kanskje kaller gud).

Tror det kan være "noe". Skjebnen, skytsengler, gjenferd, reikranasjon utelukker jeg ikke.

3. Eller tror du at det IKKE er noe slikt?

Noe er det nok, men det kan man aldri vite. Og hvem definerer hva som er naturlig og hva som er overnaturlig? Verden og mennesket er ikke forsket nok på til å kunne si med 100% sikkerhet at ikke f.eks det å være synsk er naturlig.

4. flere alternativer??

Flere alternativer tror jeg definitivt at det er ;o) Men jeg har ikke noe svar på den måten du mente det med spm.

Gjest mor i juni
Skrevet

Tror ikke det er noen høyere mening med at vi mennesker er på jorda, tror altså på tilfeldigheter og evolusjon.

Tanken om en gud eller høyere makt er skapt i våre velutviklede hjerner, som følge av en trang etter å se sammenheng og mening med tilværelsen.

Tror jeg. :-)

Annonse

Skrevet

Alt.3. Tror ikke på gud.

Jeg tror på kjærligheten, hvis jeg skal nevne noe som jeg tror på.

Ellers på evolusjonen og utviklingen, og naturens gang.

Religion er menneskeskapt, fordi mange hadde behov for å tro på "noe". Dermed oppsto gudene.

Gjest QuePasta
Skrevet

Altså alternativ 3

Det må da utvilsomt være alternativ 2!

Gjest QuePasta
Skrevet

Alt 1.

Jeg tror også at 90% av menneskene (som når en viss livslengde/modenhet) i løpet av sitt liv kommer til den erkjennelsen at det må finnes en gud.

Bente831365380491
Skrevet

Det må da utvilsomt være alternativ 2!

Nei, det vil jeg ikke si! Det er da ingen som kaller skjebnen gud.....

Skrevet

1. Tror du på gud? (...enten den kristne eller allah eller noe annet definert av en religion?) Nei

2. Eller tror du det ER "noe", (som andre kanskje kaller gud). Nei

3. Eller tror du at det IKKE er noe slikt? Jepp

4. flere alternativer??

Ikke annet enn at vi står til ansvar for det vi gjør mot andre og for oss sjøl og at bare vi selv kan gjøre livet verdt å leve.

Gjest QuePasta
Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si! Det er da ingen som kaller skjebnen gud.....

Joda, det blir samme sak.

Annonse

Bente831365380491
Skrevet

Joda, det blir samme sak.

Det synes ikke jeg, så da har vi forskjellige meninger!

Gjest QuePasta
Skrevet

Det synes ikke jeg, så da har vi forskjellige meninger!

Kan du da fortelle hva forskjellen er?

Bente831365380491
Skrevet

Kan du da fortelle hva forskjellen er?

Jeg mener at dersom noen hadde kalt skjebnen for gud, så hadde det blitt alternativ 2, men jeg har aldri vært borti at noen har gjort det, og dermed mener jeg at det blir alternativ 3.

Skal det være noe som noen kaller gud, må det være noen som ber til denne. Det går ikke an å be til skjebnen!

Men det er min mening!

Gjest QuePasta
Skrevet

Jeg mener at dersom noen hadde kalt skjebnen for gud, så hadde det blitt alternativ 2, men jeg har aldri vært borti at noen har gjort det, og dermed mener jeg at det blir alternativ 3.

Skal det være noe som noen kaller gud, må det være noen som ber til denne. Det går ikke an å be til skjebnen!

Men det er min mening!

For meg så høres det å tro på sjebnen ut som om man tror på at det er "noe" som styrer ting og tang i livet. Og det synes jeg ligner veldig på alternativ 2.

Gjest tjohooo
Skrevet

1. Ingen definert Gud nei. Selv om jeg selvsagt er påvirket av den norske kirke :P

2. Ja, noe "ER" det - tror jeg. En kraft. Mulig det funker som "gud" på meg.

4. Jeg tror på godhet, rettferdighet og medmenneskelighet :)

Skrevet

Jeg tror ikke på noen høyere makt av noe som helst slag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...