Gå til innhold

Overtrening, eller overanstrengelse?


Gjest blablabla

Anbefalte innlegg

Gjest blablabla

Jeg rollerbladet 40 min i går, og trente kajakk en time. Tok hardt i. Fikk som ventet ikke sove før kl. sent, og har ligget urolig i hele natt???!! Takk for den, her trener jeg med blant annet det formål å bli i mer psykisk stabil, og så ligger jeg og har nærmest hjertebank hele natten?? (Det har føltes sånn nå i hvert fall...)

Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ikkje overtrena av 1 treningsøkt. Men visst du har trent hardt fleire gangar så. Over lengre tid. Kankjs det var overanstrengelse, eg har igrunn ikkje peil, men det er vertfall ikkje overtrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei!

Hard trening fører gjerne til søvnproblemer. Hard trening reduserer overskuddet vårt, også mentalt, og fører gjerne til senket stemningsleie inntil en ved hvile har fått tilbake overskuddet. Ønsker du en bedret mental situasjon utfra treningen din, bør du trene lett og ofte. Treningen bør bestå av noe du liker å holde på med.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...