Gå til innhold

The Passion of the Christ..

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkuratt sett filmen, det vil si halve filmen.. Måtte bare gå jeg, ble trangpustet og tårene bare rant. Noe av det mest grusomme jeg har sett, og tenke seg til at dette mest sannsynlig har skjedd... Kvalmt og unødvendig å lage sånne filmer..

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

21

• Sør

9

• modesty

2

• Åsemor

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja fysj. Jeg har ikke tenkt å se den!

Koser meg heller med romantiske komedier eller noe i den duren.

:)

Skrevet

Ja fysj. Jeg har ikke tenkt å se den!

Koser meg heller med romantiske komedier eller noe i den duren.

:)

Trodde aldri jeg kom til å reagere slik på denne filmen. Jeg er ikke troende, jeg tror ikke at han var Guds sønn. Men dette ble bare for mye. Jeg er heller ingen sart sjel.. Sykt å se på..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Trodde aldri jeg kom til å reagere slik på denne filmen. Jeg er ikke troende, jeg tror ikke at han var Guds sønn. Men dette ble bare for mye. Jeg er heller ingen sart sjel.. Sykt å se på..

Hvorfor gikk du og så filmen i utgangspunktet? Du må jo ha levd i en ørken de siste månedene dersom du ikke var klar over at enkelte scener, spesielt piskescenen og selve korsfestelsen, for mange ville være svært hard kost?

Skrevet

Verre å tenke på at mennesker blir utsatte for minst like fæle lidelser hver eneste dag rundt om i verden.

Og uten å vite at de kommer til en paradiske tilværelse etter døden. (Som jo Jesus kunne være sikker på dersom han var guddommelig.)

Skrevet

"Kvalmt og unødvendig å lage sånne filmer.."

Kvalmt å utgi den? Unødvendig å utgi den? Selv om en film er for sterk kost for mange, så betyr ikke det at der er noe galt i å gi den ut. Og at en film er "kvalm" er ikke ensbetydende med at den er unødvendig. Personlig synes jeg det er ganske tøft å tørre å gi ut en slik film.

"............................"

Annonse

Skrevet

Jeg møtte nylig grunnleggeren av Feral House, og han kunne fortelle at det er her det kommer fra:

http://www.feralhouse.com/tortures.html

UUUUUUUh

Jeg mistet nesten lysten til å se filmen etter å ha lest den linken og sett de tegningene.

Kanskje jeg skal vente til den kommer på DVD så jeg kan se den hjemme i stua?

Skrevet

Verre å tenke på at mennesker blir utsatte for minst like fæle lidelser hver eneste dag rundt om i verden.

Og uten å vite at de kommer til en paradiske tilværelse etter døden. (Som jo Jesus kunne være sikker på dersom han var guddommelig.)

Jeg visste jo at filmen var jævlig, men så trodde jeg også at jeg ikke skulle ha noen problemer med det. Pleier aldri å reagere på noe.. Jeg gikk da han bar korset stitt, og Maria så han for seg som barn da han falt. Ja, det er så ille å tenke på at det har skjedd og skjer hele tiden i dag også..

Skrevet

Kvalmt å utgi den? Unødvendig å utgi den? Selv om en film er for sterk kost for mange, så betyr ikke det at der er noe galt i å gi den ut. Og at en film er "kvalm" er ikke ensbetydende med at den er unødvendig. Personlig synes jeg det er ganske tøft å tørre å gi ut en slik film.

Ja, det er en "bra" film på sin måte, men det er detaljrikdommen som er unødvendig synes jeg.

Skrevet

UUUUUUUh

Jeg mistet nesten lysten til å se filmen etter å ha lest den linken og sett de tegningene.

Kanskje jeg skal vente til den kommer på DVD så jeg kan se den hjemme i stua?

Hadde jeg visst dette så hadde jeg aldri gått å sett den.

Skrevet

Det var også en unødvendig ting å utgi den slik som situasjonen er i dag. Den fremmer jødehat og de har det ille nok fra før.

Gjest malun
Skrevet

Ja, jeg har vel egentlig bestemt meg for ikke å se den filmen. Tror ikke jeg orker det.

Annonse

Skrevet

Jeg bestemte meg for ikke å se den. Syntes den hørtes vanvittig fæl og grusom ut, og jeg fant heller ingen gode argumenter for å se den.

Ikke er jeg kristen, heller ikke ønsket jg å finne ut hvordan filmen var utfra nysgjerrighet eller fordi "alle" snakket om den.

Så jeg lot være, og er glad for det.

Skjønner godt (utfra de få scenene jeg har sett) at du syntes den vær fæl.

Egentlig skjønner ikke jeg heller helt vitsen med å lage den sånn, men kanskje det var en spesiell oppgave Gibson bare måtte gjøre.?

Skrevet

Jeg synes den rett og slett var kjedelig. Etter all opphausingen var jeg forberedt på langt verre scener enn de som kom. Det som vistes var jo ikke verre enn en hvilken som helst splatter. Og drømmesekvensen med gyllent filter der han tenker tilbake på barndommen ble bare latterlig. Historien kjente jeg jo fra før, og filmen ga meg ikke noe nytt perspektiv på den. Men Satan og Herodes likte jeg.

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg. Syns filmen var utrolig bra jeg, og jeg er ikke kristen engang. Skjønner det kan bli ganske sterk kost for de som tror på det.

Dessuten hadde jeg forestilt meg at filmen var mye værre, pga all praten rundt den. Jeg lukket øynene et par steder, ellers gikk det bra, selv om jeg er en sart sjel når det gjelder filmer.

Jeg har ihvertfall anbefalt denne filmen til alle jeg kjenner! Den er sterk og grotesk, men likevel er den bra og viktig. Se hvordan menneskeheten kan være osv.

Skrevet

Jeg bestemte meg for ikke å se den. Syntes den hørtes vanvittig fæl og grusom ut, og jeg fant heller ingen gode argumenter for å se den.

Ikke er jeg kristen, heller ikke ønsket jg å finne ut hvordan filmen var utfra nysgjerrighet eller fordi "alle" snakket om den.

Så jeg lot være, og er glad for det.

Skjønner godt (utfra de få scenene jeg har sett) at du syntes den vær fæl.

Egentlig skjønner ikke jeg heller helt vitsen med å lage den sånn, men kanskje det var en spesiell oppgave Gibson bare måtte gjøre.?

Han skal tjene penger, tror ikke han hadde noen annen grunn til å lage den.. Vitenskapsmennene er jo rimelig sikre på at Jesus har eksistert og at lidelseshistorien er sann. Skjønner ikke hva som er viktig med en sånn film?? det er med på å hause opp jødehatet og ikke noe annet.

Skrevet

Han skal tjene penger, tror ikke han hadde noen annen grunn til å lage den.. Vitenskapsmennene er jo rimelig sikre på at Jesus har eksistert og at lidelseshistorien er sann. Skjønner ikke hva som er viktig med en sånn film?? det er med på å hause opp jødehatet og ikke noe annet.

Gibson er faktisk en *meget* konservativ kristen fundamentalist, i tillegg til å tjene ørten millioner dollar på filmen.

At en eller annen Jesus har eksistert tror vel de fleste på. Alt annet er selvsagt spekulasjon - inklusive teorier om at han ble pint verre enn de andre som ble henrettet i området.

Med vennlig hilsen

Gjest Jolly Roger
Skrevet

Mel Gibson er dypt religiøs (etter et titalls år som konstant rusa), og lagde filmen fordi han følte han måtte, ikke for å tjene penger. Han finansierte den selv - mannen har penger nok, og måtte jobbe veldig for å i det hele tatt å få noen til å distribuere den (det var ingen som trodde det var noe penger å tjene på en sånn film).

Nå sitter alle de store selskapene med lang nese, og vi kommer sikkert til å se en rekke filmer med religiøse tema om et par års tid.

Skrevet

Gibson er faktisk en *meget* konservativ kristen fundamentalist, i tillegg til å tjene ørten millioner dollar på filmen.

At en eller annen Jesus har eksistert tror vel de fleste på. Alt annet er selvsagt spekulasjon - inklusive teorier om at han ble pint verre enn de andre som ble henrettet i området.

Med vennlig hilsen

Nei, at han ble pint verre en de andre vet de ikke, men er ikke det ille nok da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...