Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk

Du har fremdeles ikke lært å lese, ser jeg.

Jo, jeg har lest og oppsummert at du ikke vet at soldater kan bli halvgale i krigssituasjoner, og gjøre overgrep på egen hånd uten at det nødvendigvis kommer ovenfra.

Jeg har også lest at du innbiller deg at sjefen alltid er ansvarlig for alt arbeideren gjør av gale ting på arbeidsplassen.

----------------------------

Du raller som vanlig rundt i din egen fantasiverden.

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Mr Kahn

6

Mest aktive i denne tråden

Jo, jeg har lest og oppsummert at du ikke vet at soldater kan bli halvgale i krigssituasjoner, og gjøre overgrep på egen hånd uten at det nødvendigvis kommer ovenfra.

Jeg har også lest at du innbiller deg at sjefen alltid er ansvarlig for alt arbeideren gjør av gale ting på arbeidsplassen.

Formodentlig mener du derfor at Saddam heller ikke er ansvarlig for tortur som han ikke personlig utførte.

Siden det trolig ikke finnes skriftlige ordre fra ham...

Gjest Morsk

Formodentlig mener du derfor at Saddam heller ikke er ansvarlig for tortur som han ikke personlig utførte.

Siden det trolig ikke finnes skriftlige ordre fra ham...

Flåsete spørsmål. Saddam og hans sønner stod personlig bak tortur og mishandling, og stilte ingen undersåtter til ansvar slik USA nå gjør med sine.

Dine forsøk på sverting av amerikanerne er i ferd med å innta et komisk preg.

Flåsete spørsmål. Saddam og hans sønner stod personlig bak tortur og mishandling, og stilte ingen undersåtter til ansvar slik USA nå gjør med sine.

Dine forsøk på sverting av amerikanerne er i ferd med å innta et komisk preg.

Ditt forsvar av Rumsfeld er ikke engang komisk - det er bare tåpelig.

Selvsagt er Rumsfeld, med hans "Genève gjelder ikke oss" utsagn ansvarlig for dette.

Gjest Morsk

Ditt forsvar av Rumsfeld er ikke engang komisk - det er bare tåpelig.

Selvsagt er Rumsfeld, med hans "Genève gjelder ikke oss" utsagn ansvarlig for dette.

Og dette løsrevne sitatet var liksom beviset?

Fælt som du alltid skal demonstrere din uvitenhet om de enkleste rettsprinsipper i den moderne verden.

Annonse

Oi! her kommer innrømmelsene på løpende bånd.

Ikke rart du taler så varmt for fortsatt Saddam-styre. Han har tydligvis ikke gjort noe galt..

Du er pokker ikke sann, bare avskyelig.

Du skriver: "Ikke rart du taler så varmt for fortsatt Saddam-styre. Han har tydligvis ikke gjort noe galt."

Joda, både han og hans kamerat Rumsfeld (som var i Bagdad i 1983) har gjort mye galt, selv om du ikke vil innrømme det.

Gjest Den opprinnelige m&m

Hva du behørelig utelot og skrive er at påstanden er fremsatt av en enkeltstående soldat som til overmål selv er arrestert for mishandling av fanger. M.a.o. troverdighet lik null.

Slå opp i fremmedordboka og lær deg betydningen av ordet kildekritikk.

hva med kildekritikken overfor Bush, Rumsfeld & co?

Gjest Den opprinnelige m&m

Det er helt urealistisk å tro at omfattende tortur og trakassering av fanger kan pågå bare ved at noen få villfarne sjeler går for langt. Bildematerialet er så omfattende og berører så mange soldater at det må ha vært satt i system, og folk oppover i systemet må ha i det minste stiltiende godtatt det.

Profesjonelle ledere i det militæret har uansett et stort ansvar for å lære opp sine soldater, og skape arbeidsforhold og systemer som gjør det mulig å følge lov og orden. Det er ikke bare å slippe bermen løs og la den enkelte fotsoldat ta all skylda.

Og når man ser hva Bush & Co gjør på Guantanamo Bay så blir man ikke akkurat overbevist om at det er topp-prioritet å overholde Geneve-konvensjonen i Irak.

Mange ting peker mot at folk høyt oppe i systemet har et ansvar for det som har skjedd.

Gjest Morsk

Du skriver: "Ikke rart du taler så varmt for fortsatt Saddam-styre. Han har tydligvis ikke gjort noe galt."

Joda, både han og hans kamerat Rumsfeld (som var i Bagdad i 1983) har gjort mye galt, selv om du ikke vil innrømme det.

Det er denne type sammenlikninger (eller f.eks mellom Hamas og HV), som får deg til å fremstå som en av de største duster på WWW.

Hadde du holdt deg litt på matta ville sikkert flere tatt det du skriver på alvor. For det hender faktisk at du har ett og annet poeng inni grauten av ekstremistiske tullytringer.

Gjest Morsk

Det er helt urealistisk å tro at omfattende tortur og trakassering av fanger kan pågå bare ved at noen få villfarne sjeler går for langt. Bildematerialet er så omfattende og berører så mange soldater at det må ha vært satt i system, og folk oppover i systemet må ha i det minste stiltiende godtatt det.

Profesjonelle ledere i det militæret har uansett et stort ansvar for å lære opp sine soldater, og skape arbeidsforhold og systemer som gjør det mulig å følge lov og orden. Det er ikke bare å slippe bermen løs og la den enkelte fotsoldat ta all skylda.

Og når man ser hva Bush & Co gjør på Guantanamo Bay så blir man ikke akkurat overbevist om at det er topp-prioritet å overholde Geneve-konvensjonen i Irak.

Mange ting peker mot at folk høyt oppe i systemet har et ansvar for det som har skjedd.

Det kan hende, og det kan hende ikke. Best å holde seg til det man vet.

Annonse

Du skriver: "marxisten"

Så var du igang med idiotiet igjen!

Reds under the bed!

...så skal du også få kvitteringen av meg. Egil Omdal fra Stavangerskoje Aftenpravda er en ortodoks marxist og notorisk løgner, jødehater og landsforræder. Sammen med spionen Stein Viksveen og bror hans i NTB er de premissleverandører for en journalistikk som er på vei mot tidenes politiske backlash.

...så skal du også få kvitteringen av meg. Egil Omdal fra Stavangerskoje Aftenpravda er en ortodoks marxist og notorisk løgner, jødehater og landsforræder. Sammen med spionen Stein Viksveen og bror hans i NTB er de premissleverandører for en journalistikk som er på vei mot tidenes politiske backlash.

Du skriver: "ortodoks marxist og notorisk løgner" bla bla bla bla bla

Og har derved bevist at du kun vrøvler, og at du ikke makter å diskutere torturen i Abu Ghraib.

Patetisk. I ordets rette forstand.

Du skriver: "ortodoks marxist og notorisk løgner" bla bla bla bla bla

Og har derved bevist at du kun vrøvler, og at du ikke makter å diskutere torturen i Abu Ghraib.

Patetisk. I ordets rette forstand.

...jeg finner det lite interessant å «diskutere torturen» i Abu Grahib på dine premisser.

Ditt USA- og jødehat er forlengst dokumentert her på DOL, så med det som utgangspunkt tror jeg vi allerede har hengt bjella på katten og kan slukke lyset og låse.

Krampene dine er imidlertid interessant å observere.

Gjest Morsk

Jeg antar du bedømmer alle slik?

I motsetning til deg har jeg NOE mer tro på demokratiets spilleregler, og at lovlig valgte presidenter med en fri granskende presse har NOE større troverdighet enn selvutnevnte despoter.

Det er vel netopp troen på det frie samfunn og dets spilleregler som skiller deg fra de fleste andre her, der du driver i ditt eget hjørne med reklame for Saddam og all verdens andre despoter og terroristgrupperinger.

...jeg finner det lite interessant å «diskutere torturen» i Abu Grahib på dine premisser.

Ditt USA- og jødehat er forlengst dokumentert her på DOL, så med det som utgangspunkt tror jeg vi allerede har hengt bjella på katten og kan slukke lyset og låse.

Krampene dine er imidlertid interessant å observere.

*ler*

Og alle som ikke er medlem i Hvit Valgallianse er marxister?

Den som hater jøder her er DEG!

Den som er motstander av verdiene i Grunnloven i USA er DEG.

Din bortforklaring av tortur vitner om at du er imot ALT av sivilisert oppførsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...