Gå til innhold

Arrogante leger

Anbefalte innlegg

Gjest pipsen som ikke er alltid sur

Har vært innom et par av de du nevner, de er så arrogante å ser sånn opp til seg selv at det er kvalmende, men jøss jeg har møtt de motsatte og, de som er der for å hjelpe de som trenger det!

De er vel som mennesker flest!

Har møtt bedrevitere av alle slag, de finnes i alle samfunnslag...

Den eneste lege jeg beundrer er min faste lege. Hun er så dyktig og menneskelig! Men hun kan ikke gjøre noe med det at jeg ikke får noe hjelp ved sykehuset hun sender meg til.

Jeg skal i hvert fall kjøpe henne en stor blomsterbukett når jeg skal til henne neste gang.

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Pappa Bjørn

5

• petter smart

3

• molli

1

• Goliath

1

Mest aktive i denne tråden

Wow - vi har også vært utsatt for en liten polakk med smerter i brystet! Han sa at hvis vi lurte på om det var noe alvorlig, så kunne mannen min løpe opp og ned en fjellside. Hvis han kollapset, da var det alvorlig! Og så ble vi sendt hjem. Det viste seg i etterkant å være virus på hjertet/hjerteposen. Kan det være samme polakk tro?

Hadde legen vondt i brystet?

Pappa Bjørn

Wow - vi har også vært utsatt for en liten polakk med smerter i brystet! Han sa at hvis vi lurte på om det var noe alvorlig, så kunne mannen min løpe opp og ned en fjellside. Hvis han kollapset, da var det alvorlig! Og så ble vi sendt hjem. Det viste seg i etterkant å være virus på hjertet/hjerteposen. Kan det være samme polakk tro?

Hvilket sykehus eller legesenter var dette da?

Gjest pipsen

Hvem som helst kan jobbe som lege i Norge. Hvis en kan litt om anatomi, vet hva ibux og paracet er, kan skrive ut en sykemelding da er det bare LYKKE TIL!:)

Annonse

Gjest pipsen

Bare et tips, Pipsen; at du synes du ikke har forandret deg, behøver ikke bety at andre er av samme oppfatning. en merker ofte ikke forandringene selv. Det går så gradvis at det blir til sannheter i ens eget hode.Og mange er i tillegg sikkert misunnelige på din vellykkethet, og dette farger deres syn på deg. De leter etter ting som bevis på at du er blitt uspiselig. Og den som leter, finner som kjent! Janteloven in action...

Alt jeg har nå, har jeg fått/tjent med mye studering, jobbing osl. Har ingen foreldre/søsken som kunne ha hjulpet meg. Jeg er fornøyd med livet mitt, men ikke med helsevesenet:)

Det vil koste samfunnet vårt mye mindre hvis helseinstitusjoner gir oss tistrekkelig behanling i stedet for sykemelding (med en resept for ibux), ikke sant?

Gjest Sniff

Hehe, dette var faktisk på TSS, men legen hadde kntor på solum. Kan det ha vært samme da mon tro? Slank med "langt" ansikt å skjegg? Adam og en langt etternavn?

Han har nemlig vært i bråk flere ganger etterpå også.

Hmm..nei, da var det kanskje ikke ham (men kanskje de er veldig gode venner). Han har ikke et langt etternavn, men heter det samme som en polsk by. Og ikke Adam.

Vi var nok _litt_ uheldig med timingen (uten at det er en unnskyldning),- uken før døde det en på Notodden av hjerteproblemer, han ble sendt hjem fra legen med beskjed om å ta noen paraceter.. Og det ble det jo en del avisskriving om. Så vi fikk beskjed om at "...alle tror jo de har hjerteinfarkt for tiden..."

Jeg har vært borti noen leger som får det til å koke i meg også! Blant annet gikk jeg til en utrolig sløving da jeg var gravid. Hun oppdaget ingenting, var mere opptatt av å taste inn på datamaskinen sin mens jeg satt der, enn å SE PÅ MEG. Hun tok ikke de nødvendige prøver bestandig, og sjekket meg ikke for noe.

Resultatet? Jeg måtte legges inn på sykehus fire ganger under svangerskapet med premature rier, som ble forårsaket av en kraftig urinv.infeksjon som legen aldri oppdaget pga manglende prøver. Infeksjonen fikk putre og koke i fred så lenge at kroppen til slutt prøve å kvitte seg med ikke bare infeksjonen, men babyen også...

Møkkalege!

Kort tid etter at babyen ble født, byttet jeg til annen fastlege og er nå storfornøyd.

Gjest pipsen

Jeg vet ikke hvordan denne legen behandlet deg. Jeg har selv opplevd arrogante drittsekker som ikke har skjønt at det er du som pasient som vet best hva som feiler deg (han bør i alle fall høre på hva du har å si).

Poenget mitt er at en lege ikke kan involvere seg følelsesmessig i alle pasientene sine. Ellers vil han gå til grunne selv. Han må holde litt avstand. Selv om han da kan virke kald og arrogant på mange.

Jeg har flere venner som er leger, så jeg fortsår hva du mener. Jeg trenger ingen trøst fra leger (har mann som kan trøste meg:)), men behandling.

Jeg var så svimmel og dårlig da jeg var hos den ovennevnte legen at jeg ikke klarte å svare tydelig på hans spærsmål. Jeg var sikker på at jeg skulle dø denne dagen pga blodtap (det skjer ofte i Norge, ikke sant), og det var lite profesjonelt og menneskelig å sende meg hjem den dagen.Han tok seg ikke tid engang for å gi meg noen forklaringer/prognoser.

Etterpå gikk han sikkert hjem og spiste en god middag med vin:(

Pappa Bjørn

Hmm..nei, da var det kanskje ikke ham (men kanskje de er veldig gode venner). Han har ikke et langt etternavn, men heter det samme som en polsk by. Og ikke Adam.

Vi var nok _litt_ uheldig med timingen (uten at det er en unnskyldning),- uken før døde det en på Notodden av hjerteproblemer, han ble sendt hjem fra legen med beskjed om å ta noen paraceter.. Og det ble det jo en del avisskriving om. Så vi fikk beskjed om at "...alle tror jo de har hjerteinfarkt for tiden..."

Ja, helt tydelig dårlig kvalitet på mange av dem. Han jeg snakker om hadde fått opp en pasient fra psyk. Han hadde blitt utskrevet for helgen med beskjed om å ta kontakt om han følte behov for tilsyn. Han måtte via legevakten, men ga beskjed om at han bare mååte innom siden det var stående ordre om innleggelse om han følte det. Han fikk beskjed om at alle kunne få en dårlig dag i blandt uten at man måtte på psyk av den grunn. Han ble også gitt *Vival og sendt hjem. Han tok livet av seg samme natt.

Annonse

Gjest pipsen

Hadde egentlig ikke tenkt å skrive mer, har sagt det jeg hadde tenkt å si, men må bare spørre deg: lite ansvar??? Hvor i alle dager tar du det i fra?

Har du sett selvmordsstatistikken for leger? Tror du det kan ha noe med ansvar å gjøre??

Jeg har sett bare selvmordstatistikken for oppgitte pasienter.

Ingen tvang dem til å studere medisin.

Nå har jeg sagt alt.

Gjest pipsen

Ja, helt tydelig dårlig kvalitet på mange av dem. Han jeg snakker om hadde fått opp en pasient fra psyk. Han hadde blitt utskrevet for helgen med beskjed om å ta kontakt om han følte behov for tilsyn. Han måtte via legevakten, men ga beskjed om at han bare mååte innom siden det var stående ordre om innleggelse om han følte det. Han fikk beskjed om at alle kunne få en dårlig dag i blandt uten at man måtte på psyk av den grunn. Han ble også gitt *Vival og sendt hjem. Han tok livet av seg samme natt.

... og denne legen fortsetter å jobbe...

petter smart

Jeg har flere venner som er leger, så jeg fortsår hva du mener. Jeg trenger ingen trøst fra leger (har mann som kan trøste meg:)), men behandling.

Jeg var så svimmel og dårlig da jeg var hos den ovennevnte legen at jeg ikke klarte å svare tydelig på hans spærsmål. Jeg var sikker på at jeg skulle dø denne dagen pga blodtap (det skjer ofte i Norge, ikke sant), og det var lite profesjonelt og menneskelig å sende meg hjem den dagen.Han tok seg ikke tid engang for å gi meg noen forklaringer/prognoser.

Etterpå gikk han sikkert hjem og spiste en god middag med vin:(

Problemet er at legene tjener mer penger jo flere pasienter de "behandler". Han tjener mer på å sende deg hjem enn å undersøke deg nærmere. Som regel går det bra og det er det han satset på også her.

Jeg skjønner din frustrasjon. Slik skal det selvfølgelig ikke være.

Har lest nok historier om folk som faktisk har dødd etter å ha blitt sendt hjem av lege eller legevakt. Jeg trodde det var bedre å ta en prøve for mye enn en for lite, med det var tydeligvis feil.

Gjest pipsen

Problemet er at legene tjener mer penger jo flere pasienter de "behandler". Han tjener mer på å sende deg hjem enn å undersøke deg nærmere. Som regel går det bra og det er det han satset på også her.

Jeg skjønner din frustrasjon. Slik skal det selvfølgelig ikke være.

Har lest nok historier om folk som faktisk har dødd etter å ha blitt sendt hjem av lege eller legevakt. Jeg trodde det var bedre å ta en prøve for mye enn en for lite, med det var tydeligvis feil.

Det verste at en føler seg helt hjelpeløs i en slik situasjon. Jeg har en god helse så det var mitt første møte med Ullevål sykehus. Har tidligere hørt mye negativt om Kvinneklinikken ved Ullevål og skjønte ikke hva kvinner var misfornøyd med.

Nå fortsår jeg dem godt...

Jeg har også opplevd at det er lettere å få noe hjelp hvis en gråter, kjefter, skriker og gjør mye rart for å få oppmerksomhet.

Gjest uten signatur

Men det er leger som ER helsevesenet, og det var en lege som ikke giddet å forklare meg noe, men bare sendte meg hjem med resept for Ibux. Tviler på at han ville ha behandlet sin mor/kone/søster på denne måten.

Da betyr det at han er et godt menneske, men jeg er bare en av de 30-40 pasientene han tok imot den dagen, så hvis en av 30 dør har det ingen betydning.

Norge har vel nesten 5 mln innbyggere:)

Har erfaring med leger/helsevesenet fra noen andre land,men Norge er enestående!:)

Det stemmer ikke at legene alene har ansvaret for helsevesenet! Politikerne legger jo rammene. Og politikerne er det du og jeg som har valgt. Og har vi ikke brukt stemmeretten så har vi ikke brukt medbestemmelsesretten vår.

Vi har rett og slett ikke flinke nok folk til å få helsevesenet på beina her i landet. Dvs Norges befolkning er ikke flinke nok. Trist, men sant. Ellers så h adde det jo fungert...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...