Gå til innhold

Sletta??


Gjest AI

Anbefalte innlegg

La inn et dikt i går på ungdomsforum... Ikke på norsk, men likevel. Et samisk, nydelig dikt... Dette er sletta nå. Bare et spørsmål: HVORFOR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest webmaster

Det ble slettet nettopp fordi det ikke er så mange som forstår samisk. Hadde du lagt inn en oversettelse, så er det mulig at det hadde blitt stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble slettet nettopp fordi det ikke er så mange som forstår samisk. Hadde du lagt inn en oversettelse, så er det mulig at det hadde blitt stående.

Og dårlig unnskyldning!

Samisk er da offisielt skriftspråk i Norge!

Som ikke-samisk talende ikke-same ble jeg faktisk opprørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dårlig unnskyldning!

Samisk er da offisielt skriftspråk i Norge!

Som ikke-samisk talende ikke-same ble jeg faktisk opprørt!

Må si jeg er fullstendig enig med Miromurr her. Hadde det vært noe "upassende" hadde dere nok sikkert fått et hint av en samisk-kyndig tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dårlig unnskyldning!

Samisk er da offisielt skriftspråk i Norge!

Som ikke-samisk talende ikke-same ble jeg faktisk opprørt!

Jeg reagerte faktisk også på grunnen webmaster ga. Det skal jo ingenting til lenger for innlegg blir slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dårlig unnskyldning!

Samisk er da offisielt skriftspråk i Norge!

Som ikke-samisk talende ikke-same ble jeg faktisk opprørt!

Enig med deg, Miromurr, her synes jeg webbis var litt for kjapp med korrekturlakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble slettet nettopp fordi det ikke er så mange som forstår samisk. Hadde du lagt inn en oversettelse, så er det mulig at det hadde blitt stående.

Dette er helt uakseptabelt og bør få konsekvenser for jobben din som Webmaster.

Sørg for å få innlegget satt inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ung blomsterknopp

Som ikke-samisktalende same kunne jeg godt tenke meg å få lese dette diktet.

Jeg holder på med samiskkurs, skjønner du, og alle slike tekster er meget nyttig for meg.

Hva slags dikt var det, hvem hadde skrevet det?

Kunne du tenke deg å maile dette diktet til meg, Al?

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dårlig unnskyldning!

Samisk er da offisielt skriftspråk i Norge!

Som ikke-samisk talende ikke-same ble jeg faktisk opprørt!

Dette må da være skivebom fra din side? Eller mener du for alvor at et av landets offisielle språk ikke skal kunne fremføres på DOL?

Tenk deg om en gang til, og gi gjerne AL en uforbeholden beklagelse. Det ville det stå respekt av.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Dette må da være skivebom fra din side? Eller mener du for alvor at et av landets offisielle språk ikke skal kunne fremføres på DOL?

Tenk deg om en gang til, og gi gjerne AL en uforbeholden beklagelse. Det ville det stå respekt av.

Hilsen

All den tid ingen av oss i administrasjonen kan samisk, kunne vi heller ikke være sikre på hva innholdet i innlegget var og dermed visste vi heller ikke om det var i strid med reglene eller ikke. Hadde det vært med en oversettelse eller forklaring, så hadde det vært greit. Offisielt språk eller ikke, - har vi ikke sjanse til å finne ut av innholdet, så blir det slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den tid ingen av oss i administrasjonen kan samisk, kunne vi heller ikke være sikre på hva innholdet i innlegget var og dermed visste vi heller ikke om det var i strid med reglene eller ikke. Hadde det vært med en oversettelse eller forklaring, så hadde det vært greit. Offisielt språk eller ikke, - har vi ikke sjanse til å finne ut av innholdet, så blir det slettet.

Men selv om det aktuelle verset hadde vært ledsaget av en oversettelse kunne dere vel ikke ha stolt på at den var genuin..? Omtrent som de "vitsene" der man skjeller ut en fremmedspråklig mens man setter opp et blidt og vennlig ansikt, liksom.

Vanskelig å stole på noen for tida, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om det aktuelle verset hadde vært ledsaget av en oversettelse kunne dere vel ikke ha stolt på at den var genuin..? Omtrent som de "vitsene" der man skjeller ut en fremmedspråklig mens man setter opp et blidt og vennlig ansikt, liksom.

Vanskelig å stole på noen for tida, gitt!

Sabla bra poeng, bird. Glup du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sabla bra poeng, bird. Glup du:-)

(godt at noen andre kan påpeke det for en gangs skyld)

Velkommen "hjem", forresten! Har lest reiserapporten din (selvfølgelig), og ser alt levende for meg. Men DET ble ikke rammet av sensuren..? Hmm, der har en igjen for å ha en svært visuell fantasi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(godt at noen andre kan påpeke det for en gangs skyld)

Velkommen "hjem", forresten! Har lest reiserapporten din (selvfølgelig), og ser alt levende for meg. Men DET ble ikke rammet av sensuren..? Hmm, der har en igjen for å ha en svært visuell fantasi!

Du får skrike ut høyere så webmaster forstår hva jeg virkelig har gjort. Rart det får stå i fred. Neste reiserapport tror jeg at jeg tar på samisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får skrike ut høyere så webmaster forstår hva jeg virkelig har gjort. Rart det får stå i fred. Neste reiserapport tror jeg at jeg tar på samisk.

Øyh, Lion - enda et forum der vi har klart å "sabotere" en tråd! *ramser opp i fleng*

Men nå må jeg smøre matpakke til hverdagshelten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh, Lion - enda et forum der vi har klart å "sabotere" en tråd! *ramser opp i fleng*

Men nå må jeg smøre matpakke til hverdagshelten min!

Smør i vei.

Jeg er veldig glad for at vi klarte å sabotere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den tid ingen av oss i administrasjonen kan samisk, kunne vi heller ikke være sikre på hva innholdet i innlegget var og dermed visste vi heller ikke om det var i strid med reglene eller ikke. Hadde det vært med en oversettelse eller forklaring, så hadde det vært greit. Offisielt språk eller ikke, - har vi ikke sjanse til å finne ut av innholdet, så blir det slettet.

Sensurgalskapen deres er helt utrolig. Når det er noe dere ikke forstår, så sletter dere!

Som i gamle østeuropa. Bedre å sensurere for å være trygg, enn å la det stå.

Lenge leve røde DOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...