Gå til innhold

Fysisk barneoppdragelse


Gjest en foreldre

Anbefalte innlegg

Hvis venninnen får alle betroelsene så er det bra. La henne glede seg til å være alene. Det høres barnslig ut å glede seg til mor skal på sykehuset, men barnslige er de i hvert fall i den alderen. Jeg vet godt hvor vanskelig det er å holde ut med dem i sånne perioder, har erfart det selv.

Jeg skjønner at hun gleder seg til å være alene. Det har alltid vært litt overbefolket her.

Hun vet at jeg ikke skal noe farlig heller da så de tre ukene alene unner jeg henne. Jeg kan ikke huske at jeg har vært alene så mange uker noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 311
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lurveline

    63

  • Vanedis

    50

  • shandy

    30

  • Dorthe

    27

Mest aktive i denne tråden

Gjest bebba

Jeg skjønner at hun gleder seg til å være alene. Det har alltid vært litt overbefolket her.

Hun vet at jeg ikke skal noe farlig heller da så de tre ukene alene unner jeg henne. Jeg kan ikke huske at jeg har vært alene så mange uker noen gang.

Alle synes det er godt å være alene engang iblant. Det synes jeg også, og jeg er det oftere og oftere. Spørs hva jeg synes når jeg blir helt alene om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle synes det er godt å være alene engang iblant. Det synes jeg også, og jeg er det oftere og oftere. Spørs hva jeg synes når jeg blir helt alene om ikke så lenge.

Jeg har jo satt meg i den situasjonen at det ikke hender de neste 10 årene. Men det blir jo færre og færre her.

Smart er det bare minstemann og jeg igjen. I hvert fall blir det godt å ha et soverom hver. Hadde jeg hatt et soverom til, ville jeg nok helst at dattera mi skulle bodd her litt til. Nå har jeg ikke hatt eget soverom på 9 år så jeg ser litt fram til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Jeg har jo satt meg i den situasjonen at det ikke hender de neste 10 årene. Men det blir jo færre og færre her.

Smart er det bare minstemann og jeg igjen. I hvert fall blir det godt å ha et soverom hver. Hadde jeg hatt et soverom til, ville jeg nok helst at dattera mi skulle bodd her litt til. Nå har jeg ikke hatt eget soverom på 9 år så jeg ser litt fram til det.

Jeg kan godt forstå at du ser frem til å ha eget soverom. Jeg har vært i samme situasjon med ikke å ha soverom til begge jentene, men nå har den eldre fått en samboer så hun bor ikke her mer. Nå pusser jeg opp soverommet mitt, har kjøpt meg en ny seng, og skal ha meg en skyvedørsgarderobe der inn. Det blir deilig å ikke ha alt midlertidig lenger. Snart skal jeg pusse opp kjøkkenet også, og da har jeg en ordentlig leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at du ser frem til å ha eget soverom. Jeg har vært i samme situasjon med ikke å ha soverom til begge jentene, men nå har den eldre fått en samboer så hun bor ikke her mer. Nå pusser jeg opp soverommet mitt, har kjøpt meg en ny seng, og skal ha meg en skyvedørsgarderobe der inn. Det blir deilig å ikke ha alt midlertidig lenger. Snart skal jeg pusse opp kjøkkenet også, og da har jeg en ordentlig leilighet.

Jeg også har planlagt skyvedørsgarderobe på soverommet mitt bare minstemann får sitt eget rom. Og badet og kjøkkenet er ferdig planlagt. Jeg gleder meg skikkelig til alt blir ferdig her, jeg også.

Deretter skal jeg bo her i evig tid :o). Jeg skal aldri flytte mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Jeg også har planlagt skyvedørsgarderobe på soverommet mitt bare minstemann får sitt eget rom. Og badet og kjøkkenet er ferdig planlagt. Jeg gleder meg skikkelig til alt blir ferdig her, jeg også.

Deretter skal jeg bo her i evig tid :o). Jeg skal aldri flytte mer.

Jeg lover ikke at jeg aldri skal flytte mer, men jeg kommer nok til å beholde denne leiligheten i en del år til. Jeg kan godt tenke meg å flytte utenlands for en kort periode, og hva jeg gjør når jeg blir pensjonist er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei men det er veldig forskjellig fra barn til barn hvor tidlig de begynner å gå og bevege seg, og de som begynner å gå og kunne strekke seg etter ting før fornuften er der må få sin tid. Noen barn rører aldri noen ting, mens andre er i full fart hele tiden. Alle er forskjellige, og det beste er å la dem få lov til å bli det.

Sånn går det når man drar på ferie - man går glipp av sånne interessante tråder. Jeg har nå kommet meg gjennom hele rukkelet, og jeg må bare si at jeg er noe forundret over at enkelte sitter med fasiten. Merkelig at de kan uttale seg på vegne av alle barn, ja? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når man drar på ferie - man går glipp av sånne interessante tråder. Jeg har nå kommet meg gjennom hele rukkelet, og jeg må bare si at jeg er noe forundret over at enkelte sitter med fasiten. Merkelig at de kan uttale seg på vegne av alle barn, ja? ;)

Her holder vel alle mer eller mindre på sitt.

Konklusjonen må vel bli at alle har funnet en måte som passer for seg og sine barn.

Og det er jo veldig bra.:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Sånn går det når man drar på ferie - man går glipp av sånne interessante tråder. Jeg har nå kommet meg gjennom hele rukkelet, og jeg må bare si at jeg er noe forundret over at enkelte sitter med fasiten. Merkelig at de kan uttale seg på vegne av alle barn, ja? ;)

Ble forundret over svar fra denne tråden siden jeg hadde nesten glemt den, men den gikk hett for seg ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder vel alle mer eller mindre på sitt.

Konklusjonen må vel bli at alle har funnet en måte som passer for seg og sine barn.

Og det er jo veldig bra.:o)

Javisst, men det blir for dumt å påstå at alle andre barn reagerer på samme måte som ditt eget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, men det blir for dumt å påstå at alle andre barn reagerer på samme måte som ditt eget. :)

Hvor påstår jeg dette?

Det jeg ville fram til her,er at man _kan_ gjøre det på min måte også.

Påstår ikke at _alle_ barn kan oppdras sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor påstår jeg dette?

Det jeg ville fram til her,er at man _kan_ gjøre det på min måte også.

Påstår ikke at _alle_ barn kan oppdras sånn.

Nå husker jeg ikke lenger hvem som sa akkurat hva - men jeg registrerte iallefall at bebba og Vanedis fikk hard motstand for å mene at ikke alle barn reagerer likt på lik type oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...