Gå til innhold

Damer, sex og likestilling og rettferdighet


pirko

Anbefalte innlegg

"Voldtekt har ingenting med naturens gang å gjøre, det har med idioter som er gale i hodet å gjøre"

Idioter er ofte helt vanlige folk som blir desperate nok. Har du lest forbrytelse og straff av Dostojevskij?(russiske navn er ekle å stave)

Selv er jeg ikke i tvil om at voldtektstatistikken hadde vært langt hyggeligere lesning hadde tingene jeg her peker på vært en realitet.(at damer hadde blitt tilgjengelige slik som menn)

Nå skal du være forsiktig med å henvise til Fjodor Dostojevskij's skriblerier som om det var en ubestridelig samling av logikk...

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 266
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    68

  • tjohei

    44

  • pirko

    16

  • mil1365380270

    16

Urettferdighet skaper problemer, og det er voldtekter en konsekvens av. Mange menn føler det urettferdig at damer nærmest kan velge og vrake mens de selv de ikke er i nærheten av å ha den tilgjengeligheten på damer.

Nok en gang forsvarer jeg ikke voldtekter, men bare antyder at hadde det vært rettferdighet/likt for begge kjønn så hadde voldtektsstatistikken vært mye snillere.

Hvordan i all verden får du rettferdighet og likhet inn i dette??

Hvis det nå er slik du sier, at det er så umulig for menn å få sex: er det kvinnenes skyld at menn har lyst hele tiden? Er det kvinnene som skal rette seg etter det? Her er en vill tanke: kanskje enkelte menn skal innfinne seg med at alt ikke er slik de vil? At en ikke kan forlange at andre (kvinner i dette tilfellet) skal rette seg etter hvordan en selv vil de skal være?

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du behandler dette som en slags markedsanalyse.

Vi snakker om mennesker og deres følelser, ikke tall og statistikk.

Du har ennå ikke kommet med et konkret motargument som i det hele tatt er i nærheten av å virke overbevisende.

Jentene er annerledes enn oss gutta. De tenker radikalt annerledes.

De behandler sex som noe mer og større enn oss, og det har de gjort siden tidenes morgen.

At de ikke ligger med hvem som helst, handler om biologi og evolusjon - ikke kulturelle holdninger og et ønske om å være kjipe.

Vi gutta ser på sex som en ting som kan gjøres uten at kjærlighet eller tiltrekning er til stede, mens jentene foretrekker i stor grad dette.

Å trekke tilbud og etterspørsel inn i noe så alvorlig som voldtekt er bare enda et eksempel på at du kanskje burde tenke deg mer om før du uttaler deg.

Unnskyld at jeg ikke klarer å ta deg seriøst, men argumentene dine er så tullete at jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Du sier at kvinner ikke "ligger med hvem som helst".

Ligger du med hvem som helst? Personlig ligger ikke jeg med en hvilken som helst kvinne. Selfølgelig er det forskjell på kvinner og menn, men her tror jeg du ser litt for enkelt på det. Forskjellene er gjerne ikke så store som man tror, eller på de områdene man tror.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å stikke under en stol at kvinner har nesten all makt på dating-scenen på byen og andre plasser. Kvinner er blitt mer seksuelle de siste årene og utnytter sin sterke posisjon over menn.

Det sies jo at 20 % av mennene får 80 % av damene. Altså vil flertallet av menn ha problemer med å få en dame (kun for sex). Så godt som alle kvinner kan få en mann, om enn ikke de peneste.

Det er vel naturlig at noen vil synes dette er urettferdig og kanskje utvikle et hat mot kvinner. Et hat som ender opp i en voldtekt, som da er en hevn på kvinnen, ikke et ønske om sex med henne.

En ser jo det samme prinsippet med fattige mennesker som blir kriminelle og voldelige. De føler seg urettferdig behandlet og hevner seg på andre.

Det er selvøfølgelig ikke dermed sagt at dette er kvinners skyld. Det er bare slik verden er.

Har du noe slags vitenskapelig belegg for å hevde at det er gjengs blant voldtektsmenn at de ikke har/hadde draget på damer?

Jeg mistenker heller at tendensen er at de som ender opp som voldteksmenn gjerne har/hadde problemer med å forholde seg til kvinner i utg.punktet, og utvikler en eller annen form for kvinneforakt.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen er hvordan det skal bli like lett for menn som på kvinner

Her skal du få en konklusjon på problemstillingen din:

Det vil aldri - ALDRI - bli like lett for menn å få kjøtt på pinnen som for kvinner å få pinne i kjøttet. For at det skal kunne skje, vil forskjellene mellom kvinner og menn på mange områder (om ikke alle) forsvinne. Og skjer det, så er det ikke lenger forskjell på kjønnene - det vil altså ikke finnes noen "kvinner" og "menn". Jeg vet ikke helt om jeg setter pris på en slik utsikt.

Forskjellene - både de store og de mer subtile, på kjønnene, er sansynligvis hovedgrunnen til at vi fascineres slik av hverandre. Og det faktum at det i noen tilfeller skaper problemer i større eller mindre grad får vi bare ta med på kjøpet. Jeg vil ikke at kvinner skal være noe annet enn det de er, akkurat som jeg ikke ønsker å være noe annet enn det jeg er.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at såpass mange svarer, er at de føler jeg er inne på noe vesentlig, og ikke tør innrømme det, fordi de selv er damer, og dermed føler seg litt skyldige selv. Mange menn her inne derimot, har ikke baller nok til å gjøre seg selv upopulære.

Heh-heh, litt morsomt :-)

Jeg svarer i tråden din fordi jeg synes du setter spørsmålstegn ved noe interessant, men går deg ganske så vill når du forsøker å resonnere deg frem til et poeng.

"Desverre" kan jeg ikke gjøre meg upopulær blant kvinnene her i akkurat denne tråden. For å få til det må jeg juge om hva jeg mener. Men jeg gjør meg mer enn gjerne upopulær ellers, hvis det representerer noe jeg mener og står for :-)

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at du legger skylda på damene, når det er helt opplagt at det er mennene som har skylda for problemet.

Det ville jo vært løst om alle menn hadde nedsatt sex-lyst og kom på samme nivå som damene, eller?

Det er vel ikke helt snillt å si at det er "mennene" som er skyld i voldtekter? Det er da vitterlig de som begår voldtektene som er skyld i dem? Tilfeldigvis, iom. at kjønnene er slik de er, er det hovedsaklig menn som voldtar. Det kan finnes mange medvirkende årsaker til at en mann blir voldteksforbryter. Men man kan ikke skylde på moren hans, og si at hun har skylden fordi hun var en elendig mor og ga ham et dårlig kvinnesyn. Medvirkende årsak, eller evt. utløsende faktor - ja. Skyld - nei.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at de har for mye lyst, damer flest har da også masse lyst. Det er bare det med å styre lysten som er poenget. Noen menn greier tydeligvis ikke styre seg, men må knulle alt de vil ha. Og dermed voldtar de folk og får de vist makt i tillegg.

Desverre er det ikke så enkelt. De som voldtar gjør det ytterst sjelden fordi de har masse oppspart lyst - det er mer kompliserte psykiske ting som ligger til grunn. Menn som er overkåte er mer troende til å være plagsomme og slibrige overfor kvinner, spesiellt når de ikke vet å styre seg med alkoholen, enn til å voldta.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir også voldtatt.Dette kanskje pga. at menn "er så frempå" hele tiden, at det er umulig for en kvinne å vite hva han egentlig vill?

Eller...?

Hehe - godt poeng :-) Det er viktig å se ting fra litt flere sider.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dust. Bare fordi damer ikke knuller hvem som helwst så er vi ikke interessert i sex? Er det dummeste jeg har hørt. Vi er bare ikke interessert i å knulle hva somhelst.

Det du skriver beviser bare at menn ofte ikke bryr seg om hva de knuller bare det har fitte...

"Det du skriver beviser bare at menn ofte ikke bryr seg om hva de knuller bare det har fitte..."

Fitte er fitte, selv om det sitter i rævva på en gutt :-)

(skal tro om dette blir slettet...)

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tommy's tiger

Desverre er det ikke så enkelt. De som voldtar gjør det ytterst sjelden fordi de har masse oppspart lyst - det er mer kompliserte psykiske ting som ligger til grunn. Menn som er overkåte er mer troende til å være plagsomme og slibrige overfor kvinner, spesiellt når de ikke vet å styre seg med alkoholen, enn til å voldta.

"........................."

Fullstendig klar over at det er så enklet da, derfor jeg tok med det om å få makt.

Vet jo at hele denne tråden er bare tull og provokasjon. Ingen kan mene noe sånt som innlegg starter later som han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Tja..tror du ikke at de før eller siden ville vært i stand til å gjøre det om det ikke skjedde akkurat den gangen? Det tror nemlig jeg ...

Om det ligger i genene eller ikke er en annen sak da...

De aller fleste, både menn og kvinner, er i stand til å gjøre de grusomste ting, dersom forholdene rundt dem er de rette.

Hadde guttene i Baneheia vært mer sosialt tilpasset, hatt venner og kjærester, er det godt mulig at de ikke ville gjort noe slikt.

På lik linje med at svært mange hadde blitt kriminelle dersom de ikke hadde noen andre utvei for å ikke sulte ihjel. Men de som har penger trenger ikke bli kriminelle, selv om de har anlegg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Har du noe slags vitenskapelig belegg for å hevde at det er gjengs blant voldtektsmenn at de ikke har/hadde draget på damer?

Jeg mistenker heller at tendensen er at de som ender opp som voldteksmenn gjerne har/hadde problemer med å forholde seg til kvinner i utg.punktet, og utvikler en eller annen form for kvinneforakt.

"..........................."

Jeg skrev ikke at det var vanlig at voldtekstmenn ikke hadde draget på damer. Men å ikke ha draget hører ofte sammen med andre sosiale problemer. Og disse kan føre til psykiske forstyrrelser, hat mot kvinner, anti-sosiale trekk osv., som igjen kan føre til voldtekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Kan man tolke deg dithen at du foreslår tiltak som er motsatt av det man gjør i muslimske land? Der er det jo gjerne sånn at kvinnene må være tildekket slik at ikke mennene skal miste kontrollen fullstendig når de ser dem. Men hvis man viser frem alt, og deler villig ut med sex, så slipper man voldtekter? :-)

Forøvrig er overfallsvoldtekter helt og holdent uten snev av seksuell lyst. Såkalte "date-rapes" er noe annet, og er mer grunnet at mange unge menn ikke har skjønt så mye av noe som helst.

"..........................."

Date-rapes har vel som regel utgangspunkt i at mannen ikke kan styre sine lyster og ikke klarer å akseptere et nei. Hadde kvinner hatt sex med alle og enhver hadde jo dette problemet vært mindre. Uten at dette gir kvinner noe som helst av ansvaret for voldtekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kopps

Du sier at kvinner ikke "ligger med hvem som helst".

Ligger du med hvem som helst? Personlig ligger ikke jeg med en hvilken som helst kvinne. Selfølgelig er det forskjell på kvinner og menn, men her tror jeg du ser litt for enkelt på det. Forskjellene er gjerne ikke så store som man tror, eller på de områdene man tror.

".........................."

Jeg formulerte meg på den måten for å spisse poenget mitt.

Selvsagt ligger ikke vi menn med hvem som helst, men vi er i større grad styrt av lystene våre.

Men det betyr ikke at selv om vi ikke får sex, så blir vi voldtektsforbrytere.

I mine singleperioder kunne jeg gå måneder uten sex. Det eneste jeg pådro meg var en betent høyrearm. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt snillt å si at det er "mennene" som er skyld i voldtekter? Det er da vitterlig de som begår voldtektene som er skyld i dem? Tilfeldigvis, iom. at kjønnene er slik de er, er det hovedsaklig menn som voldtar. Det kan finnes mange medvirkende årsaker til at en mann blir voldteksforbryter. Men man kan ikke skylde på moren hans, og si at hun har skylden fordi hun var en elendig mor og ga ham et dårlig kvinnesyn. Medvirkende årsak, eller evt. utløsende faktor - ja. Skyld - nei.

"..........................."

Jeg mente selvsagt ikke det jeg sa, men sa det for å være like enkel og teit som pirko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Du sier at kvinner ikke "ligger med hvem som helst".

Ligger du med hvem som helst? Personlig ligger ikke jeg med en hvilken som helst kvinne. Selfølgelig er det forskjell på kvinner og menn, men her tror jeg du ser litt for enkelt på det. Forskjellene er gjerne ikke så store som man tror, eller på de områdene man tror.

".........................."

"Hvem som helst" er selvfølgelig å ta det for langt.

Men spør du en singel mann om hvor mange av kvinnene rundt ham han ville hatt uforpliktende sex med vil andelen være svært høy. For kvinner ville den vært vesentlig lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svabera

Grunnen til at såpass mange svarer, er at de føler jeg er inne på noe vesentlig, og ikke tør innrømme det, fordi de selv er damer, og dermed føler seg litt skyldige selv. Mange menn her inne derimot, har ikke baller nok til å gjøre seg selv upopulære.

Jeg skjønner at du ikke har drag på damene, slik som du resonnerer - du resonnerer vel likedan når du møter damer "live", antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svabera

Det dreier seg ikke bare om sex. En mann som ikke får sex føler at det går utover selvtilliten, og blir psykisk ustabil. Og sjansene for at han kan går til det skritt å voldtar øker dramatisk.

Det er "mannemåten" å tenke om og ha sex, og det er "kvinnemåten". Når menn lærer seg hva det er vi kvinner liker - og vi liker ikke "rett på sak", veldig mange av oss - så ville kanskje menn fått mer napp?

Men så lenge menn ikke skjønner at kvinner gjør dette på en annen måte, vil du sitte der med dine 1-2 tilbud i året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svabera

Dust. Bare fordi damer ikke knuller hvem som helwst så er vi ikke interessert i sex? Er det dummeste jeg har hørt. Vi er bare ikke interessert i å knulle hva somhelst.

Det du skriver beviser bare at menn ofte ikke bryr seg om hva de knuller bare det har fitte...

amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...