Gå til innhold

De fleste tror at alenemødre har det så godt!


Gjest alenemor til 1

Anbefalte innlegg

petter smart

petter smart, du lever og ånder av å slenge dritt om folk på Dol.

Det påpekes av kvinner og MENN med jevne mellomrom.

Innleggene dine og holdningen din er faktisk så ekstrem at nå gidder jeg ikke lese flere innlegg du har skrevet.

Det er frivillie hvilke innlegg en vil lese (Selv om du neppe vil lese dette innlegget) Jeg tviler likevel på at du klarer å la være å lese hva for noe rart jeg har skrevet, også denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 274
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    60

  • Pappa Bjørn

    17

  • Dorthe

    15

  • favn

    14

Mest aktive i denne tråden

petter smart

Nå må du tenke litt her. Jeg er alenemor og jeg har ikke nær halvparten av min inntekt fra det offentlige. Jeg har barnetrygd, en barnetrygd mer enn par med like mange barn. Bidrag er ikke fra det offentlige, det er fars bidrag til forsørgelse av egne barn.

Resten av min inntekt kommer ved jobbing, 100% og så mye overtid jeg kan få. Jeg har arbeid på en kvinnearbeidsplass, der arbeider det kvinner i alderen 25 til 65 år, vi er ca. 25 kvinner i alt, og jeg er den eneste alenemoren der. Jeg er også den eneste som arbeider 100%. Jeg blir sur når jeg blir beskyldt for å snylte staten for penger.

Statistikk lyver alltid, la gå at aleneforeldre lever på overgangsstønad i noen år, da har de faktisk nesten hele inntekten sin fra staten. Så lages det statistikk hvor både vi som arbeider hardt og de som får overgansstønad er med fordi vi har et felles trekk, vi er alene med barn. Da lyger statistikken, JEG og mange med meg får ikke halvparten av inntekten sin fra staten.

Det blir like sykt som om hvis de skulle ta alle ugifte menn på 45 og sett på hva de lever av. Det er sikkert mange ugifte menn på 45 som har uføretrygd, sykepenger, arbeidsledighetstrygd, attføringspenger, sosialstønad osv. Så er det sikkert mange som arbeider og ikke får noe fra staten. Statistisk kan det kanskje se ut som om menn på 45 får halvparten av inntekten sin fra staten.

Men irriterer det ikke deg at så mange alenemødre ikke jobber så mye som deg, får mye mer i støtte, gir folk et dårlig inntrykk av alenemødre, og bidrar til at ditt skattenivå er så høyt som det er?

Det sier jo en del om mange av alenemødrene når det, som du sier, er mange alenemødre som jobber 100%. Da er det mange snyltere.

Ugifte menn på 45 får langt fra 50% av sin inntekt fra støtteordninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hvis du har råd til dyre sydenturer, har du ikke mye dårlig råd. Kall det akkurat hva du vil, dårlig råd har du ikke. Folk med DÅRLIG råd kan aldri dra på slike feriereiser.

I denne tråden kan alle lese dine råtne og sure innlegg om andre som mottar trygd. Og nå skal du ha oss til å godta at dine trygdepenger, din livsstil og din holdning til å motta støtte fra staten er helt og fullt legitime? Latterlig.

Absolutt alle i Norge kunne tatt seg en tur til syden i året dersom de prioriterte riktig. Det er alltid mulig å leve litt billigere, spare litt penger.

Når en skal se på om noen er fattige eller ikke, har evt penger til overs for ferie ingen relevans. En må se på inntekt og antall personer i husstanden. At noen sløser bort på pengene sine og dermed ikke har råd til ferie betyr ikke nødvendigvis at de er fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alene med barn

Men irriterer det ikke deg at så mange alenemødre ikke jobber så mye som deg, får mye mer i støtte, gir folk et dårlig inntrykk av alenemødre, og bidrar til at ditt skattenivå er så høyt som det er?

Det sier jo en del om mange av alenemødrene når det, som du sier, er mange alenemødre som jobber 100%. Da er det mange snyltere.

Ugifte menn på 45 får langt fra 50% av sin inntekt fra støtteordninger.

I grunnen så irriterer det meg ikke at også barn av alenemødre kan nyte godt av å ha en hjemmeværende mamma i tre år,da er det stopp.

Vi vet ingenting om hvorfor disse mødrene har valgt å være hjemme. Mange er sikkert i en utdanningssituasjon, noen arbeidsledig, i det hele tatt, like mange grunner som alle andre som ikke er i fullt arbeid har.

Jeg har ikke sagt at det er så mange 45 åringer som får støtte, jeg forsøkte bare å belyse hvordan statistikken brukes for å rakke ned på alenemødre. Jeg blir irritert når en gruppe jeg hører til blir så sett ned på når jeg vet med meg selv at jeg og de fleste alenemødre jeg kjenner jobber hardt for å klare å forsørge sine barn og seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigkassa

Absolutt alle i Norge kunne tatt seg en tur til syden i året dersom de prioriterte riktig. Det er alltid mulig å leve litt billigere, spare litt penger.

Når en skal se på om noen er fattige eller ikke, har evt penger til overs for ferie ingen relevans. En må se på inntekt og antall personer i husstanden. At noen sløser bort på pengene sine og dermed ikke har råd til ferie betyr ikke nødvendigvis at de er fattige.

Det er tydelig at du ikke vet noe om hva det vil si å være fattig i Norge i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske mødre har aldri gjort så lite og fått så mye støtte/frtid som de gjør nå.

For kun noen tiår siden hadde de svært lite fødselspermisjon, de jobbet ofte helt fram til fødsel. De fikk gorholdmessig mindre i barnetrygd og annen støtte, de fikk lite i barnebidrag.

Men de klager vesentlig mindre enn dagens mødre.....

Det var disse kvinnene / mødrene som du påstår klaget så lite, som kjempet fram mange av dagens velferdsordninger. Det var opptil flere som sa at de burde slutte å syte den gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

I grunnen så irriterer det meg ikke at også barn av alenemødre kan nyte godt av å ha en hjemmeværende mamma i tre år,da er det stopp.

Vi vet ingenting om hvorfor disse mødrene har valgt å være hjemme. Mange er sikkert i en utdanningssituasjon, noen arbeidsledig, i det hele tatt, like mange grunner som alle andre som ikke er i fullt arbeid har.

Jeg har ikke sagt at det er så mange 45 åringer som får støtte, jeg forsøkte bare å belyse hvordan statistikken brukes for å rakke ned på alenemødre. Jeg blir irritert når en gruppe jeg hører til blir så sett ned på når jeg vet med meg selv at jeg og de fleste alenemødre jeg kjenner jobber hardt for å klare å forsørge sine barn og seg selv.

Det er ikke kjekt å bli stigmatisert fordi en tilhører en bestemt gruppe.

Men du burde heller rette sinnet ditt mot de som har hovedansvaret for denn negative omtalen av gruppen, de alenemødre som er snyltere. Når alenemødre i snitt får 50% av sin inntekt fra støtteordninger så er det et høyt tall. Dette ser folk og gruppen blir stigmatisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det er tydelig at du ikke vet noe om hva det vil si å være fattig i Norge i dag.

Eller kanskje du ikke skjønner poenget mitt? Selv om du kun har noen få tusenlapper å leve for i måneden, er det MULIG å leve billigere. Kanskje vil en da leve under det en definerer som verdig, men det er mulig.

De færreste vil vel prioritere en ferietur framfor mat og klær, men det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest han unge og

Det hadde nok blitt populært om mannen insisterte på å bruke kondom selv om hun sa hun brukte p-piller. Det hadde vist en mangel på tillit som nesten garantert ville ødelagt forholdet.

I tillegg kommer alle tilfellene der kvinnen bryter ut uten ekstreme grunner som f.eks. mishandling. Det er da hennes valg å bryte, likevel må han betale.

Det må da for faen hun også. Hun forsørger hans lausunge, hun bruker år av sitt liv for å oppdra denne ungen. Hun må avstå fra karriere og etterutdanning, overtid og ekstraarbeid på grunn av HANS unge, Men hvem klager - jo det er HAN - som må ut med en tusenlapp i måneden for å forsørge sin EGEN unge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dustefjert

Drittsekker finnes i alle aldre. Av og til burde en gjennomskuet dem. Uansett bør en ikke gjøre seg så avhengig av den andre at en får store problemer dersom denne stikker.

NÅja, når enslige mødre faktisk kan klare seg uten en mann under samme tak så gnåler du om at enslige mødre snylter og lever på staten. Bestem deg, skal enslige mødre være avhengig av en mann eller ikke???????????????????????????????????????????????????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest derfor angriper de

Denne lange tråden som sikkert bare blir lengre og lengre og som inneholder mye surt om alenemødre og de hahaha "fantastiske" rettighetene og godene" de har, bare understreker poenget mitt! Hvem er det som svarer mest her, jo det er menn, menn som tenker stygt om alenemødre på samme måte som rasister tenker stygt om utlendinger. Dere er mennesker full av fordommer og får alenemødre til å føle seg mindre verdifull. Det samme gjelder for dem som ser ned på utlendinger.

Menn føler seg truet fordi det viser seg at kvinner klarer seg uten dem også økonomisk.

Menn er i ferd med å gjøre seg selv overflødig, det er det som er sannheten, og det gjør dem pissredd. Enkelte utgaver av arten tror fortsatt at man i evighet kan ligge på sofaen med fjernkontrollen også etter at barnet er født. Når det viser seg at det ikke stemmer begynner de å rakke ned på velferdsgoder som aleneforeldre får. De klarer ikke å tenke på at det er barna som skal være i sentrum her, ikke hvor mye som kommer inn på mors konto (10 000 i måneden ved full stønad). Og de tenker slett ikke på at det å fostre opp et barn koster langt mer enn den tusenlappen menn må bidra med i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vet du hva du snakker om?

Dager uten middag. Den der skjønner jeg ikke. Jeg har vært alenemor selv og levd på overgangsstønad. Men det hendte ALDRI at jeg ikke hadde råd til middag! Hallo! Det er snakk om prioritering.

OK, fortell nå hvor mye du betalte i strøm og husleie og andre faste utgifter, og hvor mye du hadde igjen til når alle de faste utgiftene er betalt.

Uansett hvor mye en prioriterer og strekker pengene er det stopp en gang så fremt man ikke har foreldre med en velfyllt og alltid åpen fryseboks eller pengebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alle i Norge kunne tatt seg en tur til syden i året dersom de prioriterte riktig. Det er alltid mulig å leve litt billigere, spare litt penger.

Når en skal se på om noen er fattige eller ikke, har evt penger til overs for ferie ingen relevans. En må se på inntekt og antall personer i husstanden. At noen sløser bort på pengene sine og dermed ikke har råd til ferie betyr ikke nødvendigvis at de er fattige.

Tror du jeg har råd til å reise på Sydentur med en inntekt på 126 000 i året + barnetrygd for to og faste utgifter på ca 9 000 i mnd?

Jeg har en unge og en 19-åring og forsørge og bortsett fra de faste utgiftene har jeg medisinutgifter, bil utgifter og ADSL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NÅja, når enslige mødre faktisk kan klare seg uten en mann under samme tak så gnåler du om at enslige mødre snylter og lever på staten. Bestem deg, skal enslige mødre være avhengig av en mann eller ikke???????????????????????????????????????????????????????????????????

Kunne du ikke spare på noen spørsmålstegn til oss andre også da? Vi er da flere som lurer på ting.;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dustefjert

Kunne du ikke spare på noen spørsmålstegn til oss andre også da? Vi er da flere som lurer på ting.;o)

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

NÅja, når enslige mødre faktisk kan klare seg uten en mann under samme tak så gnåler du om at enslige mødre snylter og lever på staten. Bestem deg, skal enslige mødre være avhengig av en mann eller ikke???????????????????????????????????????????????????????????????????

De skal ikke være avhengig av verken mannen eller staten. Jeg kunne klart meg veldig bra jeg dersom jeg mottok like mye i støtte fra staten og evt andre som det jeg får i lønn. Men da hadde jeg jo ikke klart meg selv.....

Enslige mødre får 50% av pengene sine fra overføringer. Da klarer de ikke seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Tror du jeg har råd til å reise på Sydentur med en inntekt på 126 000 i året + barnetrygd for to og faste utgifter på ca 9 000 i mnd?

Jeg har en unge og en 19-åring og forsørge og bortsett fra de faste utgiftene har jeg medisinutgifter, bil utgifter og ADSL.

Du kunne kuttet ned utgitene du har. Du har valgt en levestandard som koster 9000 pr måned. Det er mulig, om enn ikke ønskelig, å leve for mindre enn dette.

Bil og ADSL er luksusting du strengt tatt ikke trenger. Jeg synes det er en hån mot verdens fattige, som knapt nok har litt mat av usleste sort, når folk med bil, leilighet, ADSL, god mat osv. klager og mener de er fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kuttet ned utgitene du har. Du har valgt en levestandard som koster 9000 pr måned. Det er mulig, om enn ikke ønskelig, å leve for mindre enn dette.

Bil og ADSL er luksusting du strengt tatt ikke trenger. Jeg synes det er en hån mot verdens fattige, som knapt nok har litt mat av usleste sort, når folk med bil, leilighet, ADSL, god mat osv. klager og mener de er fattige.

Nå får jeg ikke lov til å flytte flere ganger.

Dessuten er det den billigste leiligheten jeg fant, som passet meg. Rikstrygdeverket eier bilen. Men utgiftene på den må jeg nok betale mesteparten av selv.

Og ADSL til 349 kr i mnd er min lille luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da for faen hun også. Hun forsørger hans lausunge, hun bruker år av sitt liv for å oppdra denne ungen. Hun må avstå fra karriere og etterutdanning, overtid og ekstraarbeid på grunn av HANS unge, Men hvem klager - jo det er HAN - som må ut med en tusenlapp i måneden for å forsørge sin EGEN unge!!

Er det så fælt så kan hun jo la barna leve hos far.

Velger hun å gå må hun ta den verste støyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn føler seg truet fordi det viser seg at kvinner klarer seg uten dem også økonomisk.

Menn er i ferd med å gjøre seg selv overflødig, det er det som er sannheten, og det gjør dem pissredd. Enkelte utgaver av arten tror fortsatt at man i evighet kan ligge på sofaen med fjernkontrollen også etter at barnet er født. Når det viser seg at det ikke stemmer begynner de å rakke ned på velferdsgoder som aleneforeldre får. De klarer ikke å tenke på at det er barna som skal være i sentrum her, ikke hvor mye som kommer inn på mors konto (10 000 i måneden ved full stønad). Og de tenker slett ikke på at det å fostre opp et barn koster langt mer enn den tusenlappen menn må bidra med i måneden.

Det koster mye mer enn det menn betaler i bidrag, å forsørge et barn. Mange menn betaler mer enn 1000 kr. I tillegg kommer egen skatteklasse, evt overgangsstønad, ekstra barnetrygd og evt annen støtte. Dvs at alenemødre har mye mer enn 1000 kr ekstra hver måned for å forsørge barnet. I tillegg må en forvente at hun også er med på å betale dette.

Det er ikke vanskelig å klare seg økonomisk når en får like mye i økonomisk støtte som det en selv tjener på å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...