Gå til innhold

De fleste tror at alenemødre har det så godt!


Gjest alenemor til 1

Anbefalte innlegg

Gjest '!-o-!'

Enig at det er dumt, men er det noen alenemødre her inne på 32 som har sutret fordi de ikke har fått dekket noen utdannelse?? Jeg er 32 og jeg hadde utdannelse fra før av og har ikke sutret over det??? tydelig teng på hvilket syn du har på alenemødre når du ikke gidd å lese innleggene grundig en gang og har dommen klar på forhånd.

Jeg svarte Petter Smart, ikke deg. Hva vet du forresten om hva slags livssituasjon jeg befinner meg i? Det smarteste her er nok å lese innleggene uten å dra for mange slutninger rundt hva som måtte stå mellom linjene. Og selvfølgelig holde tunga såpass rett i munnen at man ser hvem som svarer hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 274
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    60

  • Pappa Bjørn

    17

  • Dorthe

    15

  • favn

    14

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke snakk om prioritering.

Først må alle regningene betales, andre nødvendige utgifter, skolebøker og klær til ungene og så skal man fordele resten etter beste evne. Og resten holder knapt til mat i perioder.

Og unger koster og jo større de blir, jo mer koster de.

Ikke at det har noe med saken å gjøre altså,men viste du at et barn koster fra det er 1-18 år ca 1 mill.? Dèt er masse penger det!:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det har noe med saken å gjøre altså,men viste du at et barn koster fra det er 1-18 år ca 1 mill.? Dèt er masse penger det!:o)

Da skjønner jeg hvorfor jeg har vært så blakk hele tida ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ole mattias

Ja, det er bare snakk om prioritering. Lever du sparsommelig gjennom et helt år klarer man faktisk å kunne legge av litt. Dessuten fikk vi noen penger vi ikke hadde regnet med som vi valgte å bruke til ferie, uten at du på noen måte har noe som helst med det.

Dine hentydninger til meg som trygdemisbruker gidder jeg ikke engang si noe om siden du vet absolutt INGENTING om hvordan min hverdag er og bare burde holde fullstendig kjeft fremfor å komme med usaklige påstander som det.

Hvis du har råd til dyre sydenturer, har du ikke mye dårlig råd. Kall det akkurat hva du vil, dårlig råd har du ikke. Folk med DÅRLIG råd kan aldri dra på slike feriereiser.

I denne tråden kan alle lese dine råtne og sure innlegg om andre som mottar trygd. Og nå skal du ha oss til å godta at dine trygdepenger, din livsstil og din holdning til å motta støtte fra staten er helt og fullt legitime? Latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moralen spiller inn

Hvis du har råd til dyre sydenturer, har du ikke mye dårlig råd. Kall det akkurat hva du vil, dårlig råd har du ikke. Folk med DÅRLIG råd kan aldri dra på slike feriereiser.

I denne tråden kan alle lese dine råtne og sure innlegg om andre som mottar trygd. Og nå skal du ha oss til å godta at dine trygdepenger, din livsstil og din holdning til å motta støtte fra staten er helt og fullt legitime? Latterlig.

Det er vel fordi han ikke er alenemor og ikke har ligget på ryggen for halve Oslo? Har man høy seksualmoral fortjener man å få mer i trygd enn en som legger seg på ryggen for halve Oslo eller Finnmark eller hva det enn måtte være.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også enslig

Huset er en treroms borettslagsleilighet som er husbankfinansiert. Bilen er fra 1991 og eies av banken mens båten er fra 1973 og ble gitt oss i gave av en slektning som fant ut at den neppe ble brukt av ham igjen etter å ha stått lagret 11 år i en låve.

Det er faktisk mulig å leve selv om man har lav inntekt. Når har det heller ikke vært slik bestandig. At min kone ble arbeidsledig var fordi bedriften hun jobbet i ble lagt ned dermed har man en periode som er mager økonomisk. Jeg har jobbet jobbet siden jeg var 15 og ba ikke om å havne på sykehus i hui og hast med beskjed om at jeg kanskje aldri kom ut i jobb igjen.

Jeg finner det egentlig ganske sprøtt at selv om jeg setter fingeren på noe jeg synes er merkelig sp ender jeg opp med å i flere innlegg måtte gjøre rede for hva jeg eier og hva jeg gjør med mine penger, for ikke å snakke om å unnskylde det faktum at jeg kan dra på ferie med familien min denne høsten.

Så du påstår fremdeles at din husstand har mindre i årsinntekt en hva en enslig mor/far har?

Samlet så skal du da ikke klare overskride 9000 kr som er overgangstønadsbeløpet?

Du skriver du har vært i arbeid siden du var 15 år. Dvs at du absolutt bør ha opparbeidet deg poeng i forhold til hvor stor uføre du har.

Jeg påstår at du lyver når du skriver at din husstand har mindre kontra hva en enslig har i inntelt pr.måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest regnestykke til petter

Et utdrag fra http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200005/1.shtml :

"Hos enslige bidragsytere utgjør yrkesinntekten 83 prosent og overføringene 16 prosent av samlet inntekt. Blant bidragsmottakere som bor alene med barna, utgjør yrkesinntekten bare litt over halvparten av samlet inntekt (52 prosent), mens ulike overføringer utgjør 46 prosent. Av overføringene er det ulike ytelser fra folketrygden, deriblant overgangsstønad, som betyr mest for de enslige forsørgerne med en andel på 14 prosent av samlet inntekt, fulgt av barnetrygd (12 prosent) og mottatt barnebidrag (9 prosent)."

Det vil si at nesten halvparten av pengene enslige forsørgere har å rutte med er diverse overføringer, altså penger de får.

Det er ikke mange som får noe lignende. Kanskje du da skjønner hvorfor mange mener alenemødre får mye penger?

Er det ikke fantastisk??

La meg se - barnetrygd for to barn er kr. 1940,-, enslige med ett barn får dette utbetalt.

Full overgangsstønad er kr. 9042,-, denne trekkes det skatt av, og den er tidsbegrenset, max 3 år.

Bidrag varierer, men etter de nye reglene vil jeg anslå at bidraget kan ligge på rundt 1000-lappen hvis faren har en normal inntekt.

La oss si at mor trekkes ca. 2000 i skatt, da har hun og barnet ca. 10 000 igjen i måneden å leve av.

Dette skal dekke alle utgifter slik som husleie, strøm, mat, klær og utstyr. Et barn i voksealder trenger masse nye klær, det trenger dyrt utstyr (barnevogn, barnestoler, sprinkelseng, baby sengetøy, bleier, noen må kjøpe kjempedyr morsmelkserstating, bor de litt i utkanten må de kanskje ha bil med alle utgiftene det medfører)

Kanskje mor må flytte til dyrere bolig for å få plass til sitt lille nurk?

Småbarnsforeldre er i en etableringsfase i motsetning til f.eks. en pensjonist som gjerne har nedbetalt bolig og ikke noe særlige utgifter til klær og annet utstyr.

Wow - alle må jo misunne en enslig mor!!

Så har vi alenemoren som jobber fullt, hva får hun som andre ikke får. Jo hun får 970 kroner mer i barnetrygd enn et par, bidrag (litt må vel far også bidra eller??) og hun får dekket 66% av utgiftene til barnehage eller dagmamma. Misunnelsesverdig? La oss si hun tjener 20 000 i måneden, av dette blir det trukket skatt.

Så kan jo du som er så flink med tall regne tilsvarende for et par hvor begge tjener 20 000, hvor mye mer tror du denne alenemoren har i forhold til paret i måneden? Kan du regne det ut for meg?

En annen ting du skal tenke på, et par kan faktisk velge at en av partene enten er hjemmeværende eller jobber deltid. Det kan ikke en alenemor. Hvorfor er det sånn at barna til en alenemor ikke får anledning til å ha en deltidsarbeidende eller hjemmeværende mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Kanskje forskjellen på stønad til enslige fedre og mødre og andre trygdemottakere er begrunnet i at enslige fedre og mødre forsørger og oppfostrer barn i motsetning til trygdemottagere uten barn? Kanskje?

Det er mange som forsørger barn. Poenget er at enslige mødre får 50% av sin inntekt fra overføringer, og kun 50% fra jobbing. Da bør man ikke klage på at man får så lite.

Forøvrig vises det til DOLs reglement, der det står at det er forbudt å slenge dritt om andre debattanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hva er å "tjene for lite selv" og å "tjene nok" for deg?

Er du forøvrig klar over hvor mye arbeid det er med barn?

Alenemødre gjør alt selv: Bringer, henter, hjelper med lekser, følger til fritidsaktiviteter, lager mat, handler mat, gjør husarbeid - det kan jo tenkes dette tar så mye krefter at fulltidsjobb ved siden av er utopi - _dersom_ barna skal være sikret en mor som fungerer?

Jeg er klar over at det er mye arbeid med barn. Kjenner flere aleneforeldre, både kvinner og menn. Og de klarer å jobbe fulltid ved siden av. Dette krever selvsagt at en benytter seg av barnehage, SFO, barnevakter o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akabekkabonka

En blir ikke verdsatt som mor, en blir mer jaget og skuet på, enten det er av barnevernet, foreldre eller venner som kan alt bedre eller barnløse som hakker og tror de vet best. Det er en straff å få barn, jobben vi gjør å ta vare på barna er null verdt, slik kan det se ut mange ganger ihvertfall. I tillegg skal vi klare alt ved siden av og alt skal gå opp som om det var det letteste i verden, og vi gjør ingen jobb, neida, vi blir ikke verdsatt, ingen ser at vi gjør noe, isteden for: så flink du er, eller godt jobbet, så er det, late kjerring, snylter, alenemorhor osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alene med barn

Det er mange som forsørger barn. Poenget er at enslige mødre får 50% av sin inntekt fra overføringer, og kun 50% fra jobbing. Da bør man ikke klage på at man får så lite.

Forøvrig vises det til DOLs reglement, der det står at det er forbudt å slenge dritt om andre debattanter.

Nå må du tenke litt her. Jeg er alenemor og jeg har ikke nær halvparten av min inntekt fra det offentlige. Jeg har barnetrygd, en barnetrygd mer enn par med like mange barn. Bidrag er ikke fra det offentlige, det er fars bidrag til forsørgelse av egne barn.

Resten av min inntekt kommer ved jobbing, 100% og så mye overtid jeg kan få. Jeg har arbeid på en kvinnearbeidsplass, der arbeider det kvinner i alderen 25 til 65 år, vi er ca. 25 kvinner i alt, og jeg er den eneste alenemoren der. Jeg er også den eneste som arbeider 100%. Jeg blir sur når jeg blir beskyldt for å snylte staten for penger.

Statistikk lyver alltid, la gå at aleneforeldre lever på overgangsstønad i noen år, da har de faktisk nesten hele inntekten sin fra staten. Så lages det statistikk hvor både vi som arbeider hardt og de som får overgansstønad er med fordi vi har et felles trekk, vi er alene med barn. Da lyger statistikken, JEG og mange med meg får ikke halvparten av inntekten sin fra staten.

Det blir like sykt som om hvis de skulle ta alle ugifte menn på 45 og sett på hva de lever av. Det er sikkert mange ugifte menn på 45 som har uføretrygd, sykepenger, arbeidsledighetstrygd, attføringspenger, sosialstønad osv. Så er det sikkert mange som arbeider og ikke får noe fra staten. Statistisk kan det kanskje se ut som om menn på 45 får halvparten av inntekten sin fra staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blir ikke verdsatt som mor, en blir mer jaget og skuet på, enten det er av barnevernet, foreldre eller venner som kan alt bedre eller barnløse som hakker og tror de vet best. Det er en straff å få barn, jobben vi gjør å ta vare på barna er null verdt, slik kan det se ut mange ganger ihvertfall. I tillegg skal vi klare alt ved siden av og alt skal gå opp som om det var det letteste i verden, og vi gjør ingen jobb, neida, vi blir ikke verdsatt, ingen ser at vi gjør noe, isteden for: så flink du er, eller godt jobbet, så er det, late kjerring, snylter, alenemorhor osv..

Det kan du si.

Finnes det et negativt ord som kan brukes om kvinner, kan du være sikker på at enkelte nek ikke ser seg for god til å håne, stemple og plage halve klodens mødre.

De samme nekene burde fått en solid knute på pi.... En gordisk ville vært bra for den jevne formeringskunst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange som forsørger barn. Poenget er at enslige mødre får 50% av sin inntekt fra overføringer, og kun 50% fra jobbing. Da bør man ikke klage på at man får så lite.

Forøvrig vises det til DOLs reglement, der det står at det er forbudt å slenge dritt om andre debattanter.

petter smart, du lever og ånder av å slenge dritt om folk på Dol.

Det påpekes av kvinner og MENN med jevne mellomrom.

Innleggene dine og holdningen din er faktisk så ekstrem at nå gidder jeg ikke lese flere innlegg du har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneLiv

Det kan du si.

Finnes det et negativt ord som kan brukes om kvinner, kan du være sikker på at enkelte nek ikke ser seg for god til å håne, stemple og plage halve klodens mødre.

De samme nekene burde fått en solid knute på pi.... En gordisk ville vært bra for den jevne formeringskunst.

:) Vi får sikkert belønning i himmelen. Hvis alle blir engler i himmelen få sikkert mødrene de største vingene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjomsen

En blir ikke verdsatt som mor, en blir mer jaget og skuet på, enten det er av barnevernet, foreldre eller venner som kan alt bedre eller barnløse som hakker og tror de vet best. Det er en straff å få barn, jobben vi gjør å ta vare på barna er null verdt, slik kan det se ut mange ganger ihvertfall. I tillegg skal vi klare alt ved siden av og alt skal gå opp som om det var det letteste i verden, og vi gjør ingen jobb, neida, vi blir ikke verdsatt, ingen ser at vi gjør noe, isteden for: så flink du er, eller godt jobbet, så er det, late kjerring, snylter, alenemorhor osv..

Det er til å få penismisunnelse av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor til alenemor

Nå må du tenke litt her. Jeg er alenemor og jeg har ikke nær halvparten av min inntekt fra det offentlige. Jeg har barnetrygd, en barnetrygd mer enn par med like mange barn. Bidrag er ikke fra det offentlige, det er fars bidrag til forsørgelse av egne barn.

Resten av min inntekt kommer ved jobbing, 100% og så mye overtid jeg kan få. Jeg har arbeid på en kvinnearbeidsplass, der arbeider det kvinner i alderen 25 til 65 år, vi er ca. 25 kvinner i alt, og jeg er den eneste alenemoren der. Jeg er også den eneste som arbeider 100%. Jeg blir sur når jeg blir beskyldt for å snylte staten for penger.

Statistikk lyver alltid, la gå at aleneforeldre lever på overgangsstønad i noen år, da har de faktisk nesten hele inntekten sin fra staten. Så lages det statistikk hvor både vi som arbeider hardt og de som får overgansstønad er med fordi vi har et felles trekk, vi er alene med barn. Da lyger statistikken, JEG og mange med meg får ikke halvparten av inntekten sin fra staten.

Det blir like sykt som om hvis de skulle ta alle ugifte menn på 45 og sett på hva de lever av. Det er sikkert mange ugifte menn på 45 som har uføretrygd, sykepenger, arbeidsledighetstrygd, attføringspenger, sosialstønad osv. Så er det sikkert mange som arbeider og ikke får noe fra staten. Statistisk kan det kanskje se ut som om menn på 45 får halvparten av inntekten sin fra staten.

du jobber mer enn alle andre, det vil si alle de som ikke er alenemor slik som deg, din helse blir fortere ødelagt enn alle de andre og du eldes fortere, til slutt er det nok staten som betaler for deg, for snart er det ingenting igjen av deg! Stå på, du gjør en fantastisk innsats, mye mer enn alle egoene som ikke vet hva det vil si at sitt eget liv kommer på sisteplass. Når har du tid til deg selv egentlig, hmm sier du, husker ikke sist..? Nei, du har nok desverre lav status. Hadde det vært menn som fødte og at det dreide seg om alenefedre med barn da hadde nok statusen vært en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Vi får sikkert belønning i himmelen. Hvis alle blir engler i himmelen få sikkert mødrene de største vingene;)

Det er som med katolske prester, de avskyr og knytter alt som kan minne om sex til satan og hans verk - og er perverst råtne og sataniske bak gardinene.

Kort sagt: Disse hat-elskgreiene er bare syyyyykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flerbarnsmor

Jeg er klar over at det er mye arbeid med barn. Kjenner flere aleneforeldre, både kvinner og menn. Og de klarer å jobbe fulltid ved siden av. Dette krever selvsagt at en benytter seg av barnehage, SFO, barnevakter o.l.

Barnehage, SFO og barnevakter koster penger.

Og den lukrative overgangsstønaden er i 3 år - unger til alenemødre lever stort sett lenger enn tre år. Hva skjer når de tre årene er over?

Dessuten er mange barn over 8 år når mor blir alenemor - og da er det ikke snakk om overgangsstønad i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

En blir ikke verdsatt som mor, en blir mer jaget og skuet på, enten det er av barnevernet, foreldre eller venner som kan alt bedre eller barnløse som hakker og tror de vet best. Det er en straff å få barn, jobben vi gjør å ta vare på barna er null verdt, slik kan det se ut mange ganger ihvertfall. I tillegg skal vi klare alt ved siden av og alt skal gå opp som om det var det letteste i verden, og vi gjør ingen jobb, neida, vi blir ikke verdsatt, ingen ser at vi gjør noe, isteden for: så flink du er, eller godt jobbet, så er det, late kjerring, snylter, alenemorhor osv..

Norske mødre har aldri gjort så lite og fått så mye støtte/frtid som de gjør nå.

For kun noen tiår siden hadde de svært lite fødselspermisjon, de jobbet ofte helt fram til fødsel. De fikk gorholdmessig mindre i barnetrygd og annen støtte, de fikk lite i barnebidrag.

Men de klager vesentlig mindre enn dagens mødre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...