Gå til innhold

Volum/rep


Gjest Fixxxer

Anbefalte innlegg

Gjest Fixxxer

Hei

Driver og leser endel om trening. Undrer meg derfor litt over hva som bygger mest. Altså, hvilket repetisjonsantall og setantall som bygger størst volum. Mange byggere og andre bedrevitere (Ove Rytter etc) sier ca 12-15 repetisjoner, med svært strikt utførelse, mens andre sier 3-8 rep, med høy belastning, men også med strikt utførelse.

Ut fra egen erfaring vil jeg si at få rep bygger mest.

Hva er deres erfaringer?

Hvilke øvelser ol bygger mest?

Mvh FiXXXer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv har jeg ihvertfall best erfaringer med å trene tungt! 6-8 rep synes vel jeg er det beste for å bygge masse. Dette må selvsagt kjøres strikt.

Tar det meste Ove Rytter sier med en klype salt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Ledbetter

Selv har jeg ihvertfall best erfaringer med å trene tungt! 6-8 rep synes vel jeg er det beste for å bygge masse. Dette må selvsagt kjøres strikt.

Tar det meste Ove Rytter sier med en klype salt....

Hehe.. Også det han sier om kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Også det han sier om kosthold?

Nope! Når det gjelder kosthold vet han nok hva han snakker om, men treningsprinsippene hans er utdatert for mange år siden...

Men jeg har forrøvrig ikke lest BK på vannvittig lenge.. har vel 50-60 gamle blader liggende her, og de er jo så godt som identiske alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Ledbetter

Nope! Når det gjelder kosthold vet han nok hva han snakker om, men treningsprinsippene hans er utdatert for mange år siden...

Men jeg har forrøvrig ikke lest BK på vannvittig lenge.. har vel 50-60 gamle blader liggende her, og de er jo så godt som identiske alle sammen...

Jeg gidder ikke kjøpe treningsblader, jeg. De har noen fengende overskrifter, f.eks. noe ála denne: "Hvordan få store biceps NÅ!" Så kjøper man bladet, leser artikkelen og hva sitter man igjen med etterpå? En tynnere lommebok og informasjon om at man må trene tungt..

Det er selvsagt interessante og nyttige artikler i de bladene også, men du finner den samme informasjonen på nettet helt gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen så fungerer 12 reps bra og andre 6-8 igjen- og begge fungerer bra for noen igjen osv. For meg så fungerer begge veldig bra og jeg veksler mellom høyrepp og lavrepp trening. Jeg vokser bra når jeg varierer slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder ikke kjøpe treningsblader, jeg. De har noen fengende overskrifter, f.eks. noe ála denne: "Hvordan få store biceps NÅ!" Så kjøper man bladet, leser artikkelen og hva sitter man igjen med etterpå? En tynnere lommebok og informasjon om at man må trene tungt..

Det er selvsagt interessante og nyttige artikler i de bladene også, men du finner den samme informasjonen på nettet helt gratis.

Gratis? Tellerskrittene da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg vil si at jo tyngre motstand, jo bedre egenet for økning av muskelstørrelse og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...