Gå til innhold

trening med mening?


ariana2

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen kan gi meg noen råd i hvilken retning jeg skal trene for å få stramme magemuskler. Jeg har en ellers ganske svak rygg, da jeg har skjev ryggrad. Hvordan bør jeg trene, hva bør jeg spise for at kroppen skal bygge muskler. Jeg er 165, veier 50 kg og vil gjerne legge på meg i form av muskler.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å stramme/bygge magemuskler burde du trene crunches, evt. med vekter dersom du synes det blir for lett. Kanskje du bør legge inn litt jogging også dersom du har underhudsfett på magen. Fettet må bort slik at musklene kan bli mest synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KongTommy

Hei

Dersom du har svak rygg må du for gudskyld trene ryggen også, ellers kan det føre til at du får enda flere problemer. Dersom forholdet mellom mage og rygg blir ujevnt kan det føre til ryggproblemer, derfor er det viktig å trene ryggen minst like mye som du trener magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg vil anbefale å trene med gåturer, gjerne i fjeller, og jogging. Dette styrker hoftebøyere og mage. De som ikke tror dette er god magetrening, har ikke kjent den treningsverken en kan få i buken av å gå og løpe.

Som styrkeøvelse vil jeg utfra dine ryggproblemer anbefale at du ikke trener ordinære situps, da dette kan ha en uheldig virkning på korsryggen din. Bruk heller crunches; du ligger på rygg med bena opp på en benk (90 grader knekk i hofta), pust ut samtidig som du ruller opp fra gulvet slik at du beveger hodet i retning knærne og lårene dine. Dette er en meget effektiv øvelse for å styrke magemusklene, og den belaster ikke ryggen i det hele tatt. Og så må du trene riktig:

http://www.trim.no/trening_skal_godt.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...