Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å ikke forbrenne vekk muskler når eg jogger?


Gjest Treningsglad

Anbefalte innlegg

Gjest Treningsglad

Før jeg begynte å trene vekter så jogget eg en god del,men etter at eg begynte med vekttrening,så sluttet eg med alle joggingen.Grunnen til det var at noen sa en måtte være forsikting med å ikke jogge for mye,fordi da forbrenner man ikke bare fett,men oxo muskler.

Nå har eg veldig lyst å begynne å jogge igjen,men har har ikke lyst å miste noe av muskelmassen min...Hva kan eg gjøre for å beholde muskelmassen min,men samtidlig miste fett?

Har hørt at det finnes ett stoff som gjør at de som driver med mye løping ikke forbrenner så mye av musklene?stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt om noe slikt "stoff" men det finnes vel så mye rart på markedet så hva vet vel jeg...

Uansett... dersom du begynner å løpe så vil du nok miste en del muskler. Selv dreiv jeg litt med spinning ifjor høst, samtidig som jeg passet på å få i meg mye mat. Jeg mista fett, men jeg miste også MYE muskler, og løping er vel enda mer muskelnedbrytende en spinning om jeg ikke tar feil.

Har hvertfall hørt at dersom du på død og liv skal løpe så er interval trening det beste for å beholde så mye muskler som mulig. Selv løper jeg ikke så jeg har ikke akkurat satt meg inn i denne problemstillingen :)

Men alt kommer vel uansett ann på hva måla dine er. Er det å bygge max så bør du selvsagt driti i løpinga, men er det bare ha en veltrent, ikke fult så muskuløs kropp så er vel bare litt løping sunt...

Igjen skriver jeg vel mye uten å egentlig svare på noe men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei,

lett jogging brenner ikke bort musklene, så sant en ikke snakker om ekstreme mengder. Et par timer i uka med helt rolig intensitet, gjør ingenting. Mye løping har en tendens til å senke testosteronnivået og således føre til reduksjonm av muskelmasse.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...