Balder26 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Mann,25år. Beskrivelse: Usikker,forvirret, angst, deprimert,dårlig selvbilde/selvtillit. Identitetsproblem. Usikker om jeg er hetero eller homo. Har vært d siden vgs.(8 år siden) da jeg ble utsatt for rykter om dette. Ryktene spredde seg både jobb og nabolag. Ikke hatt noen forhold. Har hatt fantasier om begge kjønn. Føler at jeg tenner seksuelt på jenter, men har problemer med å kommunisere med dem. Usikker på om jeg skal be med ei jente ut, siden jeg er usikker på min legning og problemer med å kommunisere. DRITredd for at jeg finner ut at jeg er homofil. Hver eneste dag går til tanker om hvem jeg er. BLir ledd ut av alle, får høre at jeg er dum. Greit nok at jeg er en smule umoden i forhold til aldern. Har oftere og oftere fått tanker om selvmord. Har ingen spes. interesser bortsett fra fotball. Føler at alle har SIN interesse, enten d er bil, data, trening, tekniske områder osv. Men jeg har ingen. Prøver å trene men lysten har bare synket i bånn,sammen med framgangen. Jeg har vært medlem noen år, har så og si ingen framgang. Jeg er flau, vet at folk ler av meg pga. at jeg ikke trener riktig og har null fremgang. Jeg vil gjerne trene men har null selvtillit og elending selvbilde. Jeg har lyst til å få til noe, vet ikke riktig hva jeg vil. Mine kompiser har utdannelse, er sosiale individer med mye kunnskap. Sosial angst er èn ting, en annen er dødsangst i forb. med ferie. Føler meg ikke trygg på ferie, redd for å dø. Tenker på hva som kan skje, får panikkangst. Har avbrutt 2 ferier med kompiser pga. dette. Ser ikke for meg noen ferie i de nærmeste åra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163857-usikker-og-deprimert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
liten2 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 hei balder, ingen mennesker fortjener å ha det slik.Ut fra hva jeg hører at du sier,så vil jeg tro at du har en depresjon(er ingen psykolog,men har slitt i mange år selv).Kanskje det ville hjelpe deg å snakke med en proffesjonell,og evt prøve antidepressiva.Hvis du ikke klarer å snakke med noen akkurat nå,så kan det hjelpe å skrive vonde følelser og tanker ned,til du føler at du er klar for å dele dem med noen.Hva seksualiteten din angår,så er det din sak og ingen andres,ingen har rett til å fordømme deg pga den.Har du tenkt at det kanskje er en mulighet for at du har en bifil legning?Ikke skam deg,ihvertfall,det har du ingen grunn til.Og hva andre mener er likegyldig,for det er du som bestemmer over deg og dine følelser og tanker.Jeg håper du søker hjelp,på ett eller annet vis,det er ingen mening at du skal gå slik.Kanskje første skritt på veien kan være å ringe en hjelpetelefon,der er du helt anonym hvis du ønsker det.Du er ikke alene om å ha det slik,være deprimert og usikker.Så du har overhodet ingen grunn til å være flau.Og det å be om hjelp er modig.Jeg håper at du får god hjelp,og ønsker deg lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163857-usikker-og-deprimert/#findComment-1062806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bry Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Kjære deg!!! Fikk vondt av deg da jeg leste det du har skevet,du kan ikke ha det lett. Vil ikke akkuratt kalle det venner hvis de ler og gjør narr av deg,venner aksepterer deg og lar deg være deg. Og når det gjelder din legning,er det vel nesten noe du må prøve deg frem for å finne ut av. Om du er homo er jo ikke det noe å skamme seg over i disse dager,du er deg uansett,like mye verdt samme hva du er. Man velger jo ikke sin legning. Synd at du sliter med angst i tilegg,og at du ikke klarer ferieturer. Håper du tar kontakt med noen du kan prate med konfidensiellt om dette. Husk at du er verdifull!!!! Lykke til...C",) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163857-usikker-og-deprimert/#findComment-1546574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en medvandrer Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 For det første vil jeg si at det er mye hjelp å få for den typen problemer du har. Det høres ut som du sliter med bl.a. sosial angst. Jeg syns du bør gå til en lege og be om henvisning til psykolog, feks ved DPS der du sokner til. Du kan også selv skrive brev om deg selv til psykologer og be om å få begynne der (eller å få stå på venteliste - det er ofte ventetid). Det andre jeg vil si er at du er et verdifullt menneske, akkurat slik du er! Enten er du vel heterofil eller kanskje bifil (du er neppe bare homofil siden du sier du tenner på jenter). Men folk er ikke mer eller mindre verdt enn andre bare fordi om de har slik eller sånn legning, vet du! Norge har endret seg mye når det gjelder holdninger, og du vil helt sikkert kunne finne mange miljøer som godtar om man er bifil eller homofil. Det største problemet ditt høres ut til å være selvbildet ditt, og tankene du stadig tenker omkring deg selv, ikke legningen i seg selv. Prøv å ikke henge deg opp i en negativ tankegang, men let etter muligheter til å få det bedre med deg selv. Jeg håper du vil få hjelp. Hvis det er lange ventelister på psykolog der du bor, kan du også ringe psykiatrisk hjemmesykepleie og spørre om det går an å få en samtale med noen der. Bor du i Oslo, kan du også kontakte det som heter Rådgivningstjenesten for Homofile (de snakker også med folk som bare er usikker på legningen sin). Ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163857-usikker-og-deprimert/#findComment-1546599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.