Gå til innhold

Endrede behandlingsmetoder?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

dialektisk adferdsterapi er utviklet spesielt med tanke på ustabil personlighetsforstyrrelse,men har etterhvert vist seg å være effektiv på andre personligetsforstyrrelser også. Blant annet Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse.

Kan du fortelle noe mer om dialektisk atferdsterapi?

Gjest tjohooo

dialektisk adferdsterapi er utviklet spesielt med tanke på ustabil personlighetsforstyrrelse,men har etterhvert vist seg å være effektiv på andre personligetsforstyrrelser også. Blant annet Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse.

hva er forskjellen på ustabil pf og emosjonell ustabil pf?

Annonse

Gjest tjohooo

Hva går dialektisk atferdsterapi ut på da? Og er dette i (vanlig) bruk i Norge?

Nå får du en fylleforklaring.

Greia er utarbeide av Linehan,var det ikke en dame også, tro.

Første trinnet er at de skal minimere selvmordsfare, selvskading og det der,dersom pasienten -klienten om du vil- plages med slike ting. Tar det verste først, liksom, istedet for sånn der hvem er jeg hva vil jeg - ting. Videre regner jeg med det er en slags modningsgreie man skal lokke pasientklient inn i. Ettersom det er en atferdsgreie, fokuseres det sikkert også en del på pasientens samhandling med omgivelsene og hvordan pasientklientenomduvil kan endre sin adferd til det bedre. Sikkert ganske tricky greier, men tydeligvis funker det.

• 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...