Gå til innhold

"godkjente" kjeks for slankere


BigMy

Anbefalte innlegg

Kan noen si meg navnet på noen typer kjeks som ikke er proppfulle av fy-fy-stoff for slankere?(Jeg syns det er godt med kjeks og ost).Helst konkrete navn som f.eks Siba Havrekjeks,så jeg lett kan finne dem i butikken.Er det noe i helsekostforretninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest transfett

Er det ingen av knekkebrødvariantene du heller kan bruke? Disse er det mye mindre fett og salt i.

Siba-kjeksene som du nevner, har sunnere fett enn de fleste andre kjeksene (inneholder kke transfett / herdet fett), men det er jo veldig mange kalorier i dem allikevel. Sukker også, så de er jo ikke spesielt ostevennlige kjeks.

Gå for fiberrike knekkebrød.

Ost er ikke slankemat, men litt, mager ost er selvsagt lov.

Fyll opp ostefatet med mye reddik, paprika, stangselleri osv, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo litt søt, da. Ost er nesten det samme som fett, og så vil du stramme inn på etpar kalorier på slankekjeks?

Ost er slett ikke det samme som fett!!! Det kommer helt an på hvilken sort man velger.Så klart kan man ikke fråtse i camembert og brie når man slanker seg. Men det finnes jo magre varianter,hørt om det?!? Med bare 10-15 prosent fett i. De lette ostene inneholder massevis av protein og kalsium (men minimalt med karbohydrater)og er derfor kjempebra pålegg. Også om man vil ned i vekt. Faktisk tyder forskning på at magre melkeprodukter(melk, yoghurt, ost) kan få kiloene til å forsvinne lettere. (Er du interessert, les mer på http://dinkost.no )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ost er slett ikke det samme som fett!!! Det kommer helt an på hvilken sort man velger.Så klart kan man ikke fråtse i camembert og brie når man slanker seg. Men det finnes jo magre varianter,hørt om det?!? Med bare 10-15 prosent fett i. De lette ostene inneholder massevis av protein og kalsium (men minimalt med karbohydrater)og er derfor kjempebra pålegg. Også om man vil ned i vekt. Faktisk tyder forskning på at magre melkeprodukter(melk, yoghurt, ost) kan få kiloene til å forsvinne lettere. (Er du interessert, les mer på http://dinkost.no )

Jeg spiser nok bare fete oster, de magre smaker papp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser nok bare fete oster, de magre smaker papp.

Synes du? Jeg synes de er gode, men det er kanskje vanen? Liker du ikke cottage cheese heller? Med f.eks. litt syltetøy el.l: Mmmmmm. Spiser du kun små mengder ost,har det imidlertid ikke så mye å si hvilken sort du velger.Da kan du unne deg de fete variantene med god samvittighet:) Og kanskje heller droppe smør/margarin på skiva for å kompensere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du? Jeg synes de er gode, men det er kanskje vanen? Liker du ikke cottage cheese heller? Med f.eks. litt syltetøy el.l: Mmmmmm. Spiser du kun små mengder ost,har det imidlertid ikke så mye å si hvilken sort du velger.Da kan du unne deg de fete variantene med god samvittighet:) Og kanskje heller droppe smør/margarin på skiva for å kompensere?

Joda, cottage cheese er godt med syltetøy eller banan på.

Droppe smør og spise magre oster? Aldri. Men så slanker jeg meg da heller ikke.

*peller seg ut av tråden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, cottage cheese er godt med syltetøy eller banan på.

Droppe smør og spise magre oster? Aldri. Men så slanker jeg meg da heller ikke.

*peller seg ut av tråden*

Hei igjen du:)Jeg skal hverken tvinge på deg magre oster, eller stjele smøret fra brødskiva di. Men å unngå å få i seg altfor mye mettet fett, er lurt enten man slanker seg eller ei.Noe du sikkert allerede vet,så nå skal jeg også pelle meg ut av denne vikletråden her, hehe:) PS.Smart leveregel: spis alt, men ikke alltid.

Ha en strålende helg, favn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen du:)Jeg skal hverken tvinge på deg magre oster, eller stjele smøret fra brødskiva di. Men å unngå å få i seg altfor mye mettet fett, er lurt enten man slanker seg eller ei.Noe du sikkert allerede vet,så nå skal jeg også pelle meg ut av denne vikletråden her, hehe:) PS.Smart leveregel: spis alt, men ikke alltid.

Ha en strålende helg, favn!

Poenget må vel være å ha et avslappet forhold til mat og kropp - hva enten man gjør det sånn eller slik. Man skal ha det _bra_ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget må vel være å ha et avslappet forhold til mat og kropp - hva enten man gjør det sånn eller slik. Man skal ha det _bra_ :)

Ja, helt enig med deg. Men det går jo an å leve sunt og samtidig ha et avslappet forhold til mat og kropp!Er man glad i kroppen sin, vil man den det beste. Eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig med deg. Men det går jo an å leve sunt og samtidig ha et avslappet forhold til mat og kropp!Er man glad i kroppen sin, vil man den det beste. Eller hva?

Det sier seg selv. For de fleste av oss.

Men noen straffer seg selv i form av å utsette kroppen for destruktive greier, har jeg lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...