Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Navnet og metoden er vestlandsk, dvs. denne metoden ble utviklet på vestlandet av de menneskene som bodde der og hadde tilgang til lammeribbe og bjørkeved. Islendinger f.eks. røykte lammekjøtt ved å tenne på tørket saueskitt. Det fantes ingen bjørkeved der. Sure saueballer er også en delikatesse på Island, burde kunne vært det på vestlandet siden det finnes saueballer der.

Jeg har bare spist saueballer grilla og synes det var litt smakløst.

Videoannonse
Annonse
IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Og røykt på vestlandet. Ti ganger bedre.Men det er på den gamle måten. Nå sprøyter de bare røykesmaken inn i kjøttet som de gjør med all annen røykt mat, røykeknoker f.eks.

Men eldhusrøykt fra Voss det er godt det.

Har smakt det også, vestlendingene skjerper også kjøttet etter koking. Godt det også.

Men versjonen her nord er som regel bare saltet og tørket.

Kizza1365380506
Skrevet

Har smakt det også, vestlendingene skjerper også kjøttet etter koking. Godt det også.

Noen griller kjøttet litt etter koking men det går ikke med røykt pinnekjøtt. Svigerfar røykte vårt før. Jeg har aldri smakt pinnekjøtt bedre enn det han laget. Uhmmm... Som Simpson sier

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ok:-) jeg bodde jo på vestlandet i min barndom, og jeg husker at jeg var skeptisk til pinnekjøtt, vossakorv og raspeballer. Men alt dette går ned på høykant nå.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Noen griller kjøttet litt etter koking men det går ikke med røykt pinnekjøtt. Svigerfar røykte vårt før. Jeg har aldri smakt pinnekjøtt bedre enn det han laget. Uhmmm... Som Simpson sier

He-he, svaret havna til meg - men:-)

Kizza1365380506
Skrevet

Ok:-) jeg bodde jo på vestlandet i min barndom, og jeg husker at jeg var skeptisk til pinnekjøtt, vossakorv og raspeballer. Men alt dette går ned på høykant nå.

E det nøye då...

Gleder meg til jul ja

Kizza1365380506
Skrevet

He-he, svaret havna til meg - men:-)

Vett du, nå skjønner jeg ingenting. Svarene havner jo i hytt og pine. Tror det må være meg har vært litt manisk på jobb i ett par dager nå. Og nå smitter det over på pcen

HJELP...

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

E det nøye då...

Gleder meg til jul ja

Jeg også. For to år siden hadde vi akkurat fått ribba i ovnen da personsøkeren begynte å mase.

Da var jeg ute og slokka brann fra kl 1600-0500. Jeg har for sikkerhets skyld sagt opp den jobben.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Vett du, nå skjønner jeg ingenting. Svarene havner jo i hytt og pine. Tror det må være meg har vært litt manisk på jobb i ett par dager nå. Og nå smitter det over på pcen

HJELP...

Helt greit, jeg er manisk jeg også til tider:-)

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Jeg også. For to år siden hadde vi akkurat fått ribba i ovnen da personsøkeren begynte å mase.

Da var jeg ute og slokka brann fra kl 1600-0500. Jeg har for sikkerhets skyld sagt opp den jobben.

verdens beste oppsigelsegrunn!

Kizza1365380506
Skrevet

Kan ikke være kjekt å være brannmann i jula nei. Glad du sluttet i den jobben.

Jeg tørrkokte pinnekjøttet en nyttårsaften men det gikk bra og kjøttet var spisende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...