Gjest jenta Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 jeg lurer på hvor mange situps jeg bør ta hver dag for å se rasultater.jeg trener litt andre deler av kroppen samtidig som situpsene,pluss noen andre øvelser som også trener magen. må jeg ta veldig mange eller?jeg pleier å ta sitps to ganger daglig,og tar fra 20-50 hver gang..er forresten 14 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berg Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 Du kan ta så mange sit-ups du vil, men ser ikke resultater før fettprosenten din er relativt lav. Men dette kommer GARANTERT etter hvert; du er tross alt bare 14 år så jeg ville ikke stresset det Når det gjelder antall er det et par myter ute og går. Folk tror at hvis man gjør 1000 sit-ups daglig får man vaskebrett på no-time. Det du gjør når du tar 1000 repetisjoner av en øvelse er å trene den aktuelle muskelens utholdenhet. Ta et sted mellom 15 og 30 sit-ups, men bruk 3-5 sekunder på å trekke sammen musklene og den samme mengde tid på vei "tilbake". Skjønner? Altså 6-10 sekunder på én sit-up (eller én "repetisjon" som det heter på treningsspråket) Ta 15-30 av disse, hvil 1 minutt og gjenta 3 ganger (altså: i alt 4 ganger - eller 4 "sett" som det heter på treningsspråket). Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 30. januar 2001 Del Skrevet 30. januar 2001 Hei, du tar nok sit-ups til at jeg vil si du er sterk, så resultater har du allerede. Magen din vil ikke bli noe mindre med mer slik trening, den vil bli sterkere. Magemusklene kommer fram som et resulatet av lite kroppsfett, men det er ikke noe du som 14åring skal fokusere på nå. Det er sunt å ha fett på kroppen. Dersom du vil utvikle større muskelmasse i magerutene, må du prøve å trene litt tyngre men med mindre repetisjonsantall. På siden http://www.trim.no/ finner du mye stoff om lignende temaer. Velkommen tilbake på http://forum.doktoronline.no/forum/20/ med flere spørsmål 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.