Gå til innhold

situps!

Gjest jenta

Anbefalte innlegg

jeg lurer på hvor mange situps jeg bør ta hver dag for å se rasultater.jeg trener litt andre deler av kroppen samtidig som situpsene,pluss noen andre øvelser som også trener magen.

må jeg ta veldig mange eller?jeg pleier å ta sitps to ganger daglig,og tar fra 20-50 hver gang..er forresten 14 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta så mange sit-ups du vil, men ser ikke resultater før fettprosenten din er relativt lav. Men dette kommer GARANTERT etter hvert; du er tross alt bare 14 år så jeg ville ikke stresset det :)

Når det gjelder antall er det et par myter ute og går. Folk tror at hvis man gjør 1000 sit-ups daglig får man vaskebrett på no-time. Det du gjør når du tar 1000 repetisjoner av en øvelse er å trene den aktuelle muskelens utholdenhet.

Ta et sted mellom 15 og 30 sit-ups, men bruk 3-5 sekunder på å trekke sammen musklene og den samme mengde tid på vei "tilbake". Skjønner? Altså 6-10 sekunder på én sit-up (eller én "repetisjon" som det heter på treningsspråket) ;)

Ta 15-30 av disse, hvil 1 minutt og gjenta 3 ganger (altså: i alt 4 ganger - eller 4 "sett" som det heter på treningsspråket).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

du tar nok sit-ups til at jeg vil si du er sterk, så resultater har du allerede. Magen din vil ikke bli noe mindre med mer slik trening, den vil bli sterkere. Magemusklene kommer fram som et resulatet av lite kroppsfett, men det er ikke noe du som 14åring skal fokusere på nå. Det er sunt å ha fett på kroppen. Dersom du vil utvikle større muskelmasse i magerutene, må du prøve å trene litt tyngre men med mindre repetisjonsantall.

På siden http://www.trim.no/ finner du mye stoff om lignende temaer. Velkommen tilbake på http://forum.doktoronline.no/forum/20/ med flere spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...