Gå til innhold

Må ut av Norge fordi faren døde


Sør

Anbefalte innlegg

Litt motvekt mot populist-fremstillingen av "hvor lett det er å få opphold i Norge".

Dette er virkeligheten for mennesker i dagens Norge:

"Rokab og Shujat Hussein (15 og 17 år) som bor i Sandnes skal fraktes ut av landet mot sin vilje i neste uke. Erna Solberg må forklare Stortinget hvorfor.

Fredag 4. februar må de to brødrene Rokab og Shujat fra Sandnes forlate Norge. Guttene fikk opphold i Norge for tre år siden fordi deres far tilhørte et radikalt islamistisk nettverk i Pakistan. Nylig døde faren, og nå mener Utlendingsnemnda (UNE) at guttenes behov for å være i Norge er falt bort.

Beskjeden har guttene fått i et brev fra Oslo, og de har ikke fått anledning til å legge fram saken sin eller fortelle at deres hjem, venner og familie i praksis befinner seg i Rogaland. Utsendelsen skal skje ved hjelp av politi, og nå reagerer politikere på Stortinget på regjeringens politikk overfor mindreårige asylsøkere."

Kilde: http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article172175.ece

Dette er den umenneskelige virkeligheten av dagens hardkjør mot mennesker - paragrafrytteri som følge av populistpolitikk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    94

  • Goliath

    26

  • cecily

    7

  • flisa

    5

Mest aktive i denne tråden

Hæ?? Grunnlag falt bort?! Har det tippa for norske myndigheter eller??? De er jo ikke myndige engang jo!

Den yngste er 15 år, og åpenbart uten en far.

Videre fra artikkelen:

"I Rokab og Shujat sitt tilfelle har nemndleder alene fattet et suverent vedtak om at det ikke finnes nok tvil og at avslaget er endelig, slik at guttene skal ut av landet. Direktør Terje Sjeggestad i UNE sier til Aftenbladet at han ikke kommenterer enkeltsaker.

- Vi har pekt på at politikerne bør vurdere om «vesentlige tvilsspørsmål» er tilstrekkelig som vilkår siden UNE ble opprettet i 2001, men politikerne har ikke vært villig til å endre på dette, sier Sjeggestad. Hans inntrykk er at politikerne på Stortinget er enige om dagens ordning."

Det er skammelig at feige politikere faller for fremmedhetsen og populismen - en konkurranse i å lage livet jævligst mulig for en 15 åring, som nettopp har mistet faren.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ufattelig at det går an. Her er det to unge gutter som allerede har måttet starte på nytt én gang og går på skole her i Norge, har venner og nettverk her, og så skal tilbake dit og på an igjen?

Helt for jævlig at det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ufattelig at det går an. Her er det to unge gutter som allerede har måttet starte på nytt én gang og går på skole her i Norge, har venner og nettverk her, og så skal tilbake dit og på an igjen?

Helt for jævlig at det går an.

Og likevel skrikes det opp om at "de er falske alle sammen".

Tenk deg å leve under et slikt press - ikke bare er faren din død, du aner ikke om myndigheten sender deg til Pakistan. Du er 15 år gammel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke bra ut. Men moren da, hvor er hun? Hvis hun er i hjemlandet, er det helt greit at barna flytter dit. Hvis hun er død, burde de fått bli i Norge (så lenge de oppfører seg... Og det gjelder svensker og tyskere også..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og likevel skrikes det opp om at "de er falske alle sammen".

Tenk deg å leve under et slikt press - ikke bare er faren din død, du aner ikke om myndigheten sender deg til Pakistan. Du er 15 år gammel.

Med vennlig hilsen

Jeg skriker ikke opp og sier at de er falske alle sammen.....

Når man er 15 år er man et barn, 17 også for den del (det var ihvertfall jeg da jeg var 17....)

Det er barnemishandling å behandle dem på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriker ikke opp og sier at de er falske alle sammen.....

Når man er 15 år er man et barn, 17 også for den del (det var ihvertfall jeg da jeg var 17....)

Det er barnemishandling å behandle dem på denne måten.

Hei,

Jeg skrev jo ikke at du var blant dem som skrek! :)

Jeg er helt enig med deg - en 15 åring er et barn, og vedtaket er grotesk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke bra ut. Men moren da, hvor er hun? Hvis hun er i hjemlandet, er det helt greit at barna flytter dit. Hvis hun er død, burde de fått bli i Norge (så lenge de oppfører seg... Og det gjelder svensker og tyskere også..)

Hei,

De bor jo her - barn er ikke bare pakker man kan sende rundt etter eget forgodtbefinnende.

Og hvorfor skriver du "så lenge de oppfører seg"? Er det noen indikasjon på at disse individene ikke gjør det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg både har lest og hørt om verre ting enn at to pakistanere sendes til Pakistan.

Ja, og jeg har hørt om verre ting enn at eldre damer blir ranet på gaten.

Uten at det berettiger at eldre damer skal ranes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og jeg har hørt om verre ting enn at eldre damer blir ranet på gaten.

Uten at det berettiger at eldre damer skal ranes.

Ja huff og uff! Tenk på alle de stakkars norske barna som tvinges leve i Norge, alle de peruanske i Peru, og alle de japanske i Japan. La oss sette oss ned å gråte i sammen..

Personlig synes jeg det er langt mer tragisk at barn tvinges flykte og flytte fra sitt hjemland på grunn av sine foreldres handlinger, enn at de har mulighet til å flytte hjem.

Det tragiske skjedde for tre år siden, da de var tvunget til å komme, ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff og uff! Tenk på alle de stakkars norske barna som tvinges leve i Norge, alle de peruanske i Peru, og alle de japanske i Japan. La oss sette oss ned å gråte i sammen..

Personlig synes jeg det er langt mer tragisk at barn tvinges flykte og flytte fra sitt hjemland på grunn av sine foreldres handlinger, enn at de har mulighet til å flytte hjem.

Det tragiske skjedde for tre år siden, da de var tvunget til å komme, ikke nå.

Intet av det har den minste relevanse her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet av det har den minste relevanse her.

ALT jeg skrev har relevanse her, og derfor er også vedtaket i utlendingsnemda slik som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hvorfor dette er så galt.

Og jeg regner med at hele historien heller ikke kommer frem her. Det står intet om hvor nærmeste familie bor, og jeg antar at det er fordi de bor i pakistan.

Jeg reagerer mer på at en radikal islamitisk pakistaner får asyl i Norge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

De bor jo her - barn er ikke bare pakker man kan sende rundt etter eget forgodtbefinnende.

Og hvorfor skriver du "så lenge de oppfører seg"? Er det noen indikasjon på at disse individene ikke gjør det?

Med vennlig hilsen

"barn er ikke bare pakker man kan sende rundt etter eget forgodtbefinnende."

Var det ikke slik de kom hit i første omgang?

Moren og annen nær familie befinner seg sansynligvis i Pakistan, og jeg regner med at det finnes en rekke andre omstendigheter i denne saken som ikke nødvendigvis fremkommer i media.

De fleste vet hvor media (og ikke minst Aftenbladet) står når det gjelder slike saker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den yngste er 15 år, og åpenbart uten en far.

Videre fra artikkelen:

"I Rokab og Shujat sitt tilfelle har nemndleder alene fattet et suverent vedtak om at det ikke finnes nok tvil og at avslaget er endelig, slik at guttene skal ut av landet. Direktør Terje Sjeggestad i UNE sier til Aftenbladet at han ikke kommenterer enkeltsaker.

- Vi har pekt på at politikerne bør vurdere om «vesentlige tvilsspørsmål» er tilstrekkelig som vilkår siden UNE ble opprettet i 2001, men politikerne har ikke vært villig til å endre på dette, sier Sjeggestad. Hans inntrykk er at politikerne på Stortinget er enige om dagens ordning."

Det er skammelig at feige politikere faller for fremmedhetsen og populismen - en konkurranse i å lage livet jævligst mulig for en 15 åring, som nettopp har mistet faren.

Med vennlig hilsen

Når de nettopp har mistet faren, så er kanskje moren og resten av deres nærmeste familie de beste til å ta vare på dem videre.

Pakistan er vel neppe det verste landet å bo i.....og det står intet om hvordan resten av deres familie har det i Pakistan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"barn er ikke bare pakker man kan sende rundt etter eget forgodtbefinnende."

Var det ikke slik de kom hit i første omgang?

Moren og annen nær familie befinner seg sansynligvis i Pakistan, og jeg regner med at det finnes en rekke andre omstendigheter i denne saken som ikke nødvendigvis fremkommer i media.

De fleste vet hvor media (og ikke minst Aftenbladet) står når det gjelder slike saker.....

En gang til (fra artikkelen):

"Beskjeden har guttene fått i et brev fra Oslo, og de har ikke fått anledning til å legge fram saken sin eller fortelle at deres hjem, venner og familie i praksis befinner seg i Rogaland."

====

Jadda - Stavanger Aftenblad (en borgerlig avis) er selvsagt en del av den internasjonale underjordiske ortodokse vulgærmarxistiske aviskonspirasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...