Gå til innhold

Må ut av Norge fordi faren døde


Sør

Anbefalte innlegg

Ja visst er det latterlig at det er blitt slik.

Og det er ordningen med familiegjenforening uten DNA test som har gjort at de aller fleste pakistanere som søker opphold her kan påberope seg det......

Enda en latterlig påstand fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    94

  • Goliath

    26

  • cecily

    7

  • Ade|ina

    5

Mest aktive i denne tråden

De aller aller fleste innvandrere som kommer hit nå, er ikke flyktninger.

Og brorparten av de som får oppholdstilatelse her er ikke definert som flyktninger.

Hvilken relevans har det for disse om ANDRE kom som flyktninger eller ei?

Ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:Ungene ønsker å være her.

For det første vet ikke du noe om hvem som står bak dem og presser. For det andre er det totalt irrelevant hva de ønsker.

UDI fatter ikke vedtak på grunnlag av hvem som ønsker å bli i Norge. Hvis de IKKE hadde ønsket det, hadde det ikke vært noen søknad å behandle.

Hvorfor skal noen stå bak og presse? Igjen, hodeløse påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he...

Hva mener du egentlig?

Du sier jo gjennom hele tråden ellers at det ikke skal ilegges betydning at deres nærmeste familie sansynligvis befinner seg i Pakistan.....:-)

Hvor mange tunger snakker du egentlig med Sør...?

Hvor skriver jeg det?

Poenget er selvsagt at de har sitt hjem her, og da bør de få bo her hvis de ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Nei, men nå bor de her, og det bør de selvsagt få fortsette med."

Nei, det bør de ikke. Hvem skal forsørge dem? Hvem skal ta seg av dem? Det er selvfølgelig foresattes oppgave når det gjelder umyndige barn, og antagelig har de en mor i hjemlandet sitt som kan ta seg av dette. Har de ikke det har de annen familie som ordner opp for dem.

"De er ikke "pakker", og når man har bodd et sted (og gått på skole) i 3 år, så er det "hjemme" etter enhver fornuftig definisjon."

Nei, barn er ikke pakker. Og de burde fått bli i hjemlandet sitt der de hadde skole og venner i utgangspunktet - ikke bli dratt med hit.

Tror forøvrig ikke at du er rette mannen til å si hvilke definisjoner som er fornuftige eller ikke - du produserer jo stort sett dine egne, men å ha bodd et sted tre år gjør det ikke til hjemme.

For å forklare enkelt: når du skal besøke foreldrene dine - sier du ikke da at du skal hjem? Det er ditt første hjem (som du antagelig har et kjært forhold til), og det vil alltid være ditt hjem - uansett hvor mange andre steder i verden du har bodd.

Hmmmm, kjempet de ikke de fra Namsos også med å få jentene tilbake til Norge da faren drepte moren deres i utlandet?

husker ikke navn og land lenger. Men da var det i alle fall til Norge alle syns jentene skulle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall ikke til å komme fra at det er barna som er taperne i denne saken og at det er de som må lide.

For det første måtte de forlate sitt hjemland Pakistan og venner, skole og nettverk der pga. ting faren deres hadde gjort.

Så etter 3 år i Norge hvor de har startet på nytt, gått på skole og fått nye venner, må de tilbake til Pakistan pga. at faren er død.

Det er vel ikke barnas feil at faren nå er død?!

Allikevel er det barna som blir kasteballer, selv om de er helt uskyldige i det hele.

Ikke rart at det blir mye rare folk da, og stakkars disse tenåringene.

Jeg mener ikke at det er fryktelig at de skal reise tilbake til sitt hjemland i utgangspunktet, men at de må det fordi faren deres er død. Herregud, hvem sin feil er det, er det barnas?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene for opphold i Norge er ganske enkle. Bortfaller grunnlaget før det har gått tre år er det UT, og det gjorde det lenge før den tid da faren døde.

Forøvrig er det DIN og ikke min eller andres ansvar å bevise feil når man kaster ut slike beskyldninger.

"Forøvrig er det DIN og ikke min eller andres ansvar å bevise feil når man kaster ut slike beskyldninger."

Et ansvar - ditt ansvar, mitt ansvar, ikke din ansvar eller min ansvar.

Sorry, jeg bare måtte pirke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall ikke til å komme fra at det er barna som er taperne i denne saken og at det er de som må lide.

For det første måtte de forlate sitt hjemland Pakistan og venner, skole og nettverk der pga. ting faren deres hadde gjort.

Så etter 3 år i Norge hvor de har startet på nytt, gått på skole og fått nye venner, må de tilbake til Pakistan pga. at faren er død.

Det er vel ikke barnas feil at faren nå er død?!

Allikevel er det barna som blir kasteballer, selv om de er helt uskyldige i det hele.

Ikke rart at det blir mye rare folk da, og stakkars disse tenåringene.

Jeg mener ikke at det er fryktelig at de skal reise tilbake til sitt hjemland i utgangspunktet, men at de må det fordi faren deres er død. Herregud, hvem sin feil er det, er det barnas?!

saken er veldig lik denne; http://nrk.no/redskap/utskriftsvennlig/4067500.html

men da var det vel sånn at vi syns at jentene skulle komme hit igjen....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saken er veldig lik denne; http://nrk.no/redskap/utskriftsvennlig/4067500.html

men da var det vel sånn at vi syns at jentene skulle komme hit igjen....?

Men faren til disse 3 små jentene har drept moren deres. Derfor synes jeg ikke faren bør få bestemme hvorvidt jentene skal være der eller sendes til Norge.

Nei huff, det er ikke lett, det er ihvertfall sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men faren til disse 3 små jentene har drept moren deres. Derfor synes jeg ikke faren bør få bestemme hvorvidt jentene skal være der eller sendes til Norge.

Nei huff, det er ikke lett, det er ihvertfall sikkert!

De er like fullt "pakker" - - og vi syns de skal til hjemlandet Norge når foreldren dør.

jeg skal vedde på at INGEN her på DOL skrek over seg om denne saken at de syns jentene skulle få bo hos farens familie, enda familien hadde jo ikke gjort noe galt?!?!?!

Hvorfor tenker vi sånn`?

Tror vi at det KUN er i Norge det er godt å bo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er like fullt "pakker" - - og vi syns de skal til hjemlandet Norge når foreldren dør.

jeg skal vedde på at INGEN her på DOL skrek over seg om denne saken at de syns jentene skulle få bo hos farens familie, enda familien hadde jo ikke gjort noe galt?!?!?!

Hvorfor tenker vi sånn`?

Tror vi at det KUN er i Norge det er godt å bo?

Jeg innbiller meg ihvertfall det er bedre å bo i Norge enn i nord-Irak.

Men hvordan kan faren ville barnas beste ved å ta livet av moren deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene for opphold i Norge er ganske enkle. Bortfaller grunnlaget før det har gått tre år er det UT, og det gjorde det lenge før den tid da faren døde.

Forøvrig er det DIN og ikke min eller andres ansvar å bevise feil når man kaster ut slike beskyldninger.

Feilen er forlengst bevist - for feilen er jo nettopp at ungene blir tvangsdeportert.

Hvis det skulle være ihht regelverket, så bør selvsagt regelverket endres, slik at det er mindre firkantet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips var du tom. Takk.

Ja for det har SELVSAGT ikke falt deg inn at resten av familien også er utvist??

Kødder du? eller er du seriøst så naiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for det har SELVSAGT ikke falt deg inn at resten av familien også er utvist??

Kødder du? eller er du seriøst så naiv?

Det gjør, isåfall, ikke saken bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen er forlengst bevist - for feilen er jo nettopp at ungene blir tvangsdeportert.

Hvis det skulle være ihht regelverket, så bør selvsagt regelverket endres, slik at det er mindre firkantet.

Feilen du påpeker er ikke en feil.

Selvsagt vet jeg at du ønsker at alle som greier lure seg inn i Norge også mye som setter et enkelt bein på norsk jord skal få automatisk opphold, men det er da altså ikke gjeldende praksis.

Det står deg dog fritt å fremme forslag til stortinget om at det skal bli slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...